Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:29:20 GMT

سفر خانگی در نوروز ۹۹

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۰۶۸۸

سفر خانگی در نوروز ۹۹

تعطیلات نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا ایامی برای مسافرت، گشت و گذار و دید و بازدید است و مردم چند ماه مانده به این دوران برای چگونه گذراندن آن برنامه‌ریزی می‌کنند، تمام برنامه‌های مردم با آمدن ویروس کرونا از چین نقش بر آب شد و اکنون یک ماه است که فکر و ذکر ایرانی‌ها به این ویروس ختم می‌شود.

یکی از مهمترین عوامل در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا قطع زنجیره تماس افراد سالم با بیمار و ناقل است که مطمئن‌ترین راه حل آن، ماندن در خانه و محدود کردن ترددها و نرفتن به مسافرت است و این مهم، خواسته کادر درمانی، کارشناسان و مسوولان از مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگار ماندن در خانه برای بعضی ها شده کابوس این روزها، افرادی که به دل حادثه می زنند و پا به میدان مین کرونا می‌گذارند و حاضر نیستند چند روزی را در خانه هایشان بمانند.

روانشناسان عنوان کردند وقتی میزان استرس و اضطراب افراد زیاد می شود، نمی‌توانند در خانه بمانند و بیرون می روند که این سطح از نگرانی و استرس را با افزایش آگاهی از طریق منابع معتبر و رسمی می توان کاهش داد.

عده ای از کارشناسان هم دلیل این اتفاق را به معماری این روزهای خانه های ایرانی ها نسبت می دهند و می گویند اگر فضای منازل همچون گذشته بزرگ و باصفا بود بی شک این میزان جمعیت، بیرون را بر درون خانه هایشان ترجیح نمی دادند؛ آن هم در این وضعیت شیوع بیماری کرونا.

خانه فضای قرار یا بیقراری؟

اگر به سه دهه پیش بازگردیم تنها به دلیل معماری خانه‌ها در آن دوره می توان گفت میزان قرار مردم در خانه هایشان به واسطه بزرگ بودن، فضای دلنشین حیاط و داشتن حوض و درخت و گل و گیاه بیشتر بود.

افزایش جمعیت و به نسبت کاهش میزان مرگ و میر به دلیل ارتقای بهداشت و سلامت و اقتضای دوران تکنولوژی، ایرانی ها را هم به سمت آپارتمان نشینی سوق داد و حال این خانه های قوطی کبریتی،  فضایی برای بیقراری مردم شده‌اند.

شاید این مبحث مطرح شود که سایر کشورهای درگیر کرونا هم بیشترین جمعیت‌شان در مجتمع های آپارتمانی سکونت دارند، پس می توان گفت این گزینه دلیل خاصی برای نماندن مردم ما در خانه هایشان نیست.

اینجا سابقه آپارتمان نشینی مردم دنیا با ایران مطرح می شود و چون هنوز در کشور ما و به تبع آن در کردستان تعداد آپارتمان نشین‌هایی که تجربه زندگی در خانه های ویلایی را ندارند، کم است لذا این افراد کمترین زمان ممکن را می توانند در خانه هایشان بمانند.

آشتی با خانه های کوچک

شیوع ویروس کرونا علاوه بر خسارت های مالی و جانی که به دنبال داشته است فرصتی هم پیش آورده که مردم با خانه های کوچکشان که تا دیروز فقط حکم خوابگاه را برای آنها داشت، آشتی کرده و زمان بیشتری را در آن بگذرانند.

گذراندن اوقات فراغت در این ایام با کتاب خواندن، گوش دادن به موسیقی، فیلم دیدن، بازی کردن به ویژه بازی های فکری، انجام کارهای هنری همچون نقاشی، گلسازی که فضای زیادی هم نیاز ندارد، امکان پذیر است؛ فقط لازمه آن داشتن علاقه است.

ماندن در خانه به همه این فرصت را داده تا بیشتر به شناخت خود و علایقی که در پس کارها و مشغله های روزانه گم شده بود، بپردازند،  لذا سفر هر کسی در خانه اش نه تنها باعث ریشه کنی بیماری کرونا خواهد شد بلکه زمینه کشف بهتر و بیشتر خود و دیگر اعضای خانواده را فراهم می‌کند.

از آنجا که ایرانی‌ها برای هر مشکلی راه حلی می‌یابند و در مقابل هیچ دشمنی چه دشمن انسانی چه غیرانسانی کم نمی آورند و همواره با ذهن خلاقشان مسیری را برای برون رفت از سختی ها پیدا می کنند؛ در جنگ با کرونا هم در خانه می‌مانند تا پیروزی غلبه بر این بیماری را با تمام مردم دنیا جشن بگیرند.

در آمار منتهی به ظهر آخرین روز سال گذشته (پنجشنبه ۲۹ اسفند) ۱۱ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان اضافه شد و اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۲۰۰  نفر از افراد به این بیماری قطعی است.
آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌های کردستان شامل سقز با ۷۸ نفر، بانه ۴۱ نفر، سنندج ۳۲ نفر، کامیاران هشت نفر، قروه ۱۳ نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار ۱۲ نفر، دهگلان ۲ نفر و سروآباد یک نفر است که بسیاری از این افراد با کسب بهبودی خود از بیمارستان ترخیص شده اند.
تاکنون ۵۷۰ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۲۰۰ نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش ۳۱۱ نیز منفی بود البته جواب آزمایش ۵۹ نمونه باقی مانده هنوز مشخص نشده است.
 تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا از ابتدای درگیری استان با این بیماری تا به امروز  به ۲۱ نفر رسیده که  این تعداد شامل ۱۱ نفر در سقز، سه نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، سه نفر در قروه، یک نفر در بیجار و ۲ نفر هم در بانه است.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.
ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.
کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.
بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز یک هزار و ۴۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.
خوشبختانه ۵۹۷۹ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است بوده و متاسفانه با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و ۲۸۴ نفر رسید.
موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها شامل تهران ۱۳۷ نفر، قم ۳۱ نفر، گیلان ۷۳ نفر، اصفهان ۱۰۸ نفر، البرز ۶۱ نفر، مازندران ۵۸ نفر، مرکزی ۴۷ نفر، قزوین ۴۷ نفر، سمنان ۱۶ نفر، گلستان ۹ نفر، خراسان رضوی ۵۰ نفر، فارس ۲۱ نفر، لرستان ۳۷ نفر، آذربایجان شرقی ۵۸ نفر، خوزستان ۲۲ نفر، یزد ۶۹ نفر، زنجان ۲۶ نفر، کردستان ۱۱ نفر، اردبیل ۱۶ نفر، کرمانشاه ۶ نفر، کرمان ۱۴ نفر، همدان ۲۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۸ نفر، هرمزگان ۵ نفر، خراسان جنوبی ۵ نفر، چهارمحال و بختیاری ۳ نفر، ایلام ۸ نفر، آذربایجان غربی ۲۶ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ نفر، بوشهر ۸ نفر، خراسان شمالی ۲۱ نفر تعداد مبتلایان جدید به این ویروس در کشور است.
در استان‌های تهران، مازندران، گلستان، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، اصفهان، آذربایجان غربی، سمنان، کردستان، خوزستان و فارس کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا داشتیم که این نشان دهنده رعایت موارد از طرف مردم است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان چهارمحال و بختیاری ذهن کهگیلویه و بویراحمد نوروز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خانه هایشان ویروس کرونا ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش صدا و سیما تاکید شده است که «ذخیره طلا و دلار در خانه و انفاق نکردن آن در قرآن نکوهش شده است و مردم باید حساب سپرده ارزی باز کنند.».

در این گزارش علاوه بر آیات قرآن و توضیحات مفسران، صحبت هایی از حجت الاسلام قرائتی و نیز دیگر کارشناسان مذهبی و نمایندگان مجلس مطرح شده است.

کد خبر 848562 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را دست می‌دهیم
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور