Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در استان قزوین ۲ نقاهتگاه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی قزوین و تاکستان توسط هلال احمر راه اندازی شده است، افراد بهبود یافته بعد از اتمام دوره درمان از بیمارستان مرخص و به نقاهتگاه ارجاع داده می‌شوند تا سلامتی کامل به دست بیاورند.

حسن  آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا با هماهنگی پلیس‌راه، دانشگاه‌ علوم پزشکی و سایر نیروها، غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی استان قزوین توسط هلال احمر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر نیروهای هلال احمر در ۱۶ مبادی ورودی مستقر هستند و  کار تب‌سنجی و غربالگری انجام می‌دهند، اگر فردی دارای علائم یا مشکوک باشد به دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز بهداشت معرفی می‌شود و معاینات تکمیلی و تصمیم بر قرنطینه شدن توسط علوم پزشکی اتخاذ می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: کنترل در مبادی به دقت صورت می‌گیرد و اگر پلاک ماشین بومی نباشد فرد را  به مبدا برمی‌گردانند، در این میان علوم پزشکی نقش اصلی در قرنطینه و درمان برعهده دارد.

وی تاکید کرد: طبق آخرین آمار از آغاز طرح تا سه روز گذشته مجموعا ۱۷ هزار نفر غربالگری شدند که از این میان  ۸۰۰ نفر موارد مشکوک بودند، با توجه به شرح حال مریض اقدامات صورت می‌گیرد  برخی از افراد مشکوک  توسط اورژانس منتقل می‌شوند، برای برخی ویزیت و کار درمانی تکمیلی انجام می‌شود و برخی دیگر به شهر مبدایی که آمدند برگردانده می‌شوند.

آصفی در ادامه با اشاره به نقاهتگاه هلال احمر بیان کرد: در استان قزوین دو  نقاهتگاه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی قزوین و تاکستان توسط هلال احمر راه اندازی شده است، افراد بهبود یافته بعد از اتمام دوره درمان از بیمارستان مرخص و به نقاهتگاه ارجاع داده می‌شوند تا سلامتی کامل به دست بیاورند.

وی اظهار کرد: نقاهتگاه نمایشگاه بین‌المللی قزوین ظرفیت ۳۰۰ تخت دارد اما هم اکنون ۱۲۰ تخت جانمایی شده است و در صورت نیاز این میزان افزایش پیدا می‌کند، هم اکنون ۱۶ بیمار در آن بستری هستند که شرایط بحرانی را طی کردند، وضعیتی رو بهبود دارند و صرفا جهت پیشگیری از اینکه ناقل کرونا باشند  مدتی را در نقاهتگاه بستری می‌شوند تا با سلامت کامل به منزل برگردند، نقاهتگاه تاکستان نیز طی دو روز آینده شروع به کار می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: با توجه به آغاز سال نو از مردم می‌خواهم که در منزل بمانند چرا که در حال حاضر امن‌ترین مکان خانه است، تنها زمانی می‌توان زنجیره انتقال را قطع کرد که در خانه بمانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی در خانه بمانیم کروناویروس مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: امروز در محور میاندوآب _مهاباد گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو سواری پراید دریافت شد که نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات برده‌رشان میاندوآب بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این حادثه ۳ مصدوم داشت که مصدومان حادثه بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید