Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی بیان کرد: عملیات نصب پل ارتباطی و سازه مشعل این سکو، توسط شناور SEA PAD، پنجشنبه (۲۹ اسفندماه) و در واپسین ساعات سال ۱۳۹۸ درخلیح‌فارس پایان یافت.

او افزود: پل ارتباطی و سازه فلر سکوی ۱۳ C به ترتیب بیش از ۲۴۰ و ۱۰۹ تن وزن دارند و با نصب آن‌ها در موقعیت مخزن، وزن این ابرسازه به حدود ۷۰۰۰ تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمد با اشاره به مراحل اتصال چاه‌های موقعیت به سکو و شروع عملیات راه‌اندازی، تصریح کرد: انتظار داریم این سکو در آینده نزدیک با ظرفیت برداشت روزانه ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز غنی به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: سال ۹۸ در پارس جنوبی چه گذشت؟ / نصب چندین سکو در فازهای ۱۷ تا ۲۱ پارس جنوبی 

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی افزود: پالایشگاه این فاز برای شیرین سازی روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز در آمادگی کامل قرار دارد و هم‌اکنون هم با دریافت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز غنی از دو سکوی مرحله اول این طرح و بیش از ۲۲میلیون مترمکعب گاز ترش از فاز‌های ۶ تا ۸ پارس جنوبی در مدار تولید است.

معتمد از مهندسان و کارگران حاضر در عملیات نصب دو سکوی ۱۳ A و ۱۳ C پارس جنوبی در اسفندماه قدردانی کرد و ضمن تبریک سال ۹۹ گفت: این تلاشگران، در سالروز ملی شدن صنعت نفت، این رویداد بزرگ را با تکمیل عملیات نصب ابر سازه‌های بخش فراساحل این طرح با بیش از یک ماه کار شبانه‌روزی در شرایط سخت دریا و دور از خانواده‌های خود در وضع شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور گرامی داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی ملی شدن نفت نوروز 99 خلیج فارس مترمکعب گاز پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی