Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: با عنایت به شرایط اضطراری کشور و لزوم رعایت حداکثری توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مبارزه با بیماری کرونا از جمله کاهش تردد مراجعات و تجمعات انسانی به عنوان مهمترین عامل انتقال و سرایت این بیماری، خواهشمند است ضمن تسریع در اجرای "طرح تخصیص سوخت ماشین‌های کشاورزی از طریق کارت بانکی آنان به شرط پلاک"، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با توجه به آغاز عملیات‌های زراعی کشت بهاره سال زراعی جاری به ویژه کشت برنج در استان‌های شمالی کشور، تخصیص سوخت سه ماهه بهار متقاضیان سوخت ماشین‌های کشاورزی بر اساس تمدید خودکار ثبت نام قبلی ایشان در سامانه مذکور و با حداقل اقدامات ضروری در دستور کار قرار گیرد تا از مراجعه آنان به کافی‌نت ها و مراکز تایید درخواست‌ها از جمله سازمان جهاد کشاورزی و واحدهای استانی آن، شرکت و غیره جهت اخذ سهمیه سوخت جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز، کریم احمدی صومعه رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درخواست کرده بود، به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و رعایت قوانین و مقررات توصیه‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کاهش تردد و حفظ سلامتی بهره برداران بخش کشاورزی، به میزان سهمیه سه ماهه مشابه سال گذشته به حساب آنها شارژ و از طریق پیامک اطلاع رسانی لازم انجام شود؛ همچنین برای متقاضیانی که در دوره مشابه سابقه ندارند، همانند کسب و کار کاربرد همسان اقدام شود.

در این زمینه، محمودرضا افشاریان مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق فرآورده های نفتی نیز طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به درخواست رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی پیرامون نحوه تخصیص سوخت سه ماهه سال ۱۳۹۹ و با توجه به مصوبات ستاد فرماندهی ستاد مقابله با کرونا، اعلام کرده است: به منظور پیشگیری از آسیب به حوزه کشاورزی با پیشنهاد این وزارت مبنی بر شارژ سه ماهه سوخت تخصیصی برای سه ماه سال اتی (۱۳۹۹) بر اساس عملکرد سال گذشته، با رعایت اجرایی تبصره یک ماده ۱۰ دستورالعمل روش مدیریت و کنترل سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، اصلاح و بهینه‌سازی نظام تخصیص و توزیع یارانه‌ای سهمیه شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره که اشاعه به «تایید صحت اطلاعات ارائه شده توسط مصرف کننده و عهده دستگاه متولی دارد» موافق است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فناوری اطلاعات و ارتباطات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی سهمیه سوخت مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی فرآورده های نفتی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد در نشست شورای معاونین و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور، ضمن تقدیر از تلاش معاونین و مدیران وزارت متبوع برای عملکرد مثبت و موفقیت‌آمیز آن‌ها در ایجاد و کنترل آرامش در بازار، گفت: در حال حاضر نهاده‌های مورد نیاز کشور تا پایان شهریور ماه تامین است.

وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری روزهای آغازین تصدی‌اش بر وزارت جهاد کشاورزی، افزود: در حالی که برای آرامش بازار و تامین نیاز مردم بیش از ۱۰۰ هزار تن از ذخایر گوشت و مرغ کشور در عید سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شده بود، از تیر ماه همان سال در ذخایر استراتژیک کنجاله، گوشت و مرغ به صفر رسیده بودیم اما با مدد الهی و همت شما مدیران توانستیم مشکلات را پشت سر گذاشته و امروز با یک تجربه موفقیت‌آمیز می‌توانیم سال ۱۴۰۳ را با شرایط بسیار خوبی پیش ببریم.

اوبر ضرورت تبیین و به تصویر کشیدن عملکرد موفقیت‌آمیز وزارتخانه از سوی مسوولان تاکید کردوگفت: امسال اجرای طرح‌های آبخیزداری و طرح‌های کوچک تامین آب، اولویت نخست و اجرای طرح‌های آب و خاک اولویت دوم برنامه‌های وزارتخانه است.

نیکبخت خطاب به روسای سازمان‌ جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور که به صورت وبیناری در این جلسه حضور داشتند، گفت: مشارکت مردم را جدی بگیرید تا فعالیت‌های آبخیزداری و طرح‌های آب و خاک تقویت شود، آبخیزداری یعنی تولید آب و حفاظت از خاک، و با توجه به این که دانش و اجرای طرح‌های آبخیزداری در حال حاضر در کشور بومی شده با ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم، قطع یه یقین می‌توانیم به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح‌های شیلاتی شامل صید و صیادی، آبزی‌پروری، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و ماهیان سردآبی و گرمابی، به عنوان حوزه مناسب دیگری برای جذب سرمایه‌گذاری نام برد و افزود: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع غذایی از راهکارهای اصلی جلوگیری از ضایعات مواد غذایی است که با فرآوری و تبدیل محصولات درجه ۳ و ۴، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می‌توان چرخه بازرگانی را به حرکت درآورد .

او به نقش و اهمیت توسعه گلخانه‌ها با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و نیز عملکرد تولید و بهره‌وری غیرقابل مقایسه گلخانه‌ها با تولید در فضای باز اشاره و بر تسریع در صدور مجوزها و برداشتن موانع احداث گلخانه‌ها از پیش پای سرمایه‌گذاران و مردم تاکید کرد.

نیکبخت، از صنعت دام و طیور به عنوان چهارمین فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری و تولید محصولات صادراتی نام برد و گفت: در سال جهش تولید هستیم و وظیفه داریم در همه محصولات کشاورزی بخصوص محصولات اساسی تولید حداکثری داشته باشیم.

او با بیان اینکه نقش موسسه‌های علمی و دانش‌بنیان نخبگان و دانشجویان در طراحی و اجرای الگوهای مناسب کشت با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور مهم است، افزود: در این راستا همکاران ما در سازمان تات وظیفه خطیری برعهده دارند و تلاش می‌کنند با کمک تولیدکنندگان و کشاورزان، جهش تولید براساس علم و دانش پیش رود.

وزیر جهاد کشاورزی حداکثرسازی تولید را راهبرد وزارت جهادکشاورزی برشمرد و گفت: ما هیچ محدودیت و توقفی در تولید نداریم، هم باید بتوانیم ذخایر استراتژیک را از محل تولید داخل تامین کنیم و هم باید مراقبت کنیم که حلقه‌های فرآیند تولید تا صادرات با حداقل نوسان، حفظ شود.

به گفته او، در این مسیر جذب سرمایه و ثروت مردم به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی می‌تواند راهگشا باشد، بنابراین نباید این اندیشه وجود داشته باشد که صرفا با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانکی می‌توان کشاورزی را توسعه داد که اگر این نگاه را داشته باشیم دچار انفعال و ایستایی خواهیم شد.

مقام‌عالی وزارت ادامه داد: باید بستر جذب سرمایه‌های مردمی و بخش خصوصی را فراهم کنیم و با رفع محدودیت‌ها و موانع، صدور مجوزها را سرعت بخشیم.

نیکبخت شکل‌گیری واحدهای کوچک روستایی با محوریت تولید را مهم خواند و گفت: مراقبت کنید طرح هادی در زمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود.

او از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های‌ روغنی تاکنون در کشور خبر داد و گفت: کالایی که در سال ۱۴۰۲ توسط وزارتخانه خرید می‌شد، امروز توسط کارخانه‌های روغن‌کشی و واردکنندگان روغن خام خریداری می‌شود و این یعنی صنعت در خدمت تولیدکننده قرار گرفته است.

گفتنی است؛ حل مشکل مسکن کارکنان وزارت جهادکشاورزی، تکریم ارباب رجوع و مقابله با هرگونه رانت و فساد، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد توجه و تاکید وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس