Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@04:07:17 GMT

کم کاری انگلیس برای جلوگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۱۱۴۰

کم کاری انگلیس برای جلوگیری از کرونا

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اینکه بریتانیا اقدامات جدی تری برای مقابله با شیوع ویروس ارائه می دهد، اما برخی از دانشمندان که در مورد کمک می کنند اعلام کردند که این اقدامات هنوز هم برای جلوگیری از مرگ و میر کافی نیست.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز گذشته گفت:«مردم باید همه سفرهای غیرضروری را متوقف کنند و در صورت امکان دورکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید از حضور در کافه ها، کلوپ ها و سایر فضاهای اجتماعی اجتناب شود و در صورت بروز هر گونه علائم کووید-19 فرد باید از خانواده ها به مدت 14 روز جدا شود. به زودی از افرادی که ممکن است به ویژه در برابر ویروس آسیب پذیر باشند، خواسته می شود 12 هفته در خانه بمانند.»

«عذرا غنی» استاد امپریال کالج لندن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که تمرکز اصلی ما درک این موضوع است که در حال حاضر، تأثیرات احتمالی اقدامات مختلف چیست؟

دو راهکار اساسی برای مقابله با بیماری وجود دارد: کاهش، که هدف آن کند کردن اپیدمی و نه لزوما متوقف کردن آن است و سرکوب، که هدف آن کاهش انتقال به حداقل تا از بین رفتن اپیدمی است.سرکوب بهترین گزینه برای بهداشت عمومی است اما دستیابی و حفظ آن بسیار دشوار است.

یک سطح غیرقابل قبول

غنی و همکارانش محاسبه کردند که کاهش باعث کم شدن تقاضا برای خدمات درمانی می شود و می تواند به محافظت از افراد آسیب پذیر کمک کند، هنوز هم بر سیستم بهداشتی غلبه و منجر به مرگ 250 هزار نفر در انگلیس می شود یعنی نیمی از این تعداد بدون معیارهای کنترلی اتفاق می افتد. او این موضوع را هنوز یک سطح غیرقابل قبول مسئولیت توصیف می کند.

با این وجود ، به نظر می رسد دولت انگلیس فعلاً به جای سرکوب، به کاهش تمایل دارد. مدل سازی نشان می دهد که سرکوب حداقل به سه اقدام ناچیز احتیاج دارد: ایزوله سازی همه موارد در منزل به مدت هفت روز، قرنطینه کردن تمام اعضای خانواده آنها به مدت 14 روز و فاصله اجتماعی در کل جمعیت.

«آلن مک نالی» در دانشگاه بیرمنگام انگلیس اعلام کرد که واضح است اکنون باید دور شدن از اجتماعات اتفاق بیفتد و باید اقدامات جدید به دنبال آن باشند.

مدل سازی ها همچنین نشان می دهد که تعطیلی مدرسه و دانشگاه ممکن است برای دستیابی به سرکوب لازم باشد. این بسته اقدامات برای زمان طولانی و احتمالاً تا زمانی که واکسن در دسترس نباشد باید حفظ شوند.

چالش های هولناک

مدل ها نشان می دهند که این امر به یک بیماری همه گیر منجر می شود که در بهار و تابستان به اوج خود می رسد و بین سه تا چهار ماه به طول می انجامد. «نیل فرگوسن» در امپریال کالج لندن و مسئول این تحلیل گفت: این مسطح شدن منحنی باعث کاهش اوج تقاضا برای خدمات درمانی توسط دو سوم جمعیت خواهد شد.

اما حتی حفظ این سطح از نظم و انضباط نیز دشوار خواهد بود. چالش هایی که با آنها دست و پنجه نرم می کنیم، دلهره آور است.با این حال، کار ما نشان می دهد که اگر ترکیبی از اقدامات انجام شود، می توان انتقال را بطور قابل توجهی کاهش داد.هنوز هم ابهامات بزرگی پیرامون هرگونه تخمین آینده وجود دارد.

انتهای پیام/

178 / 336 بریتانیا بوریس جانسون کووید-19 امپریال کالج لندن ویروس کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بریتانیا بوریس جانسون کووید 19 امپریال کالج لندن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی

در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طبق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکار‌های تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

نهادها:

• پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس

• ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ

• شرکت البیت سیستم بریتانیا

• شرکت مگیت پارکر بریتانیا

• شرکت رافائل بریتانیا

اشخاص:

• گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس

• جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا

• شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح

• پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیرو‌های مسلح

• آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا

• ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

• سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس

• پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهاد‌های مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می‌باشد.

تمامی نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان