Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:08:22 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در یکم فروردین

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۱۶۰۴

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در یکم فروردین

نام گذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری/ پیام نوروزی رییس جمهور/ توصیه به مردم درباره جدی گرفتن کرونا/ بازخوانی یک «جعبه سیاه» و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

رهبر انقلاب سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند

به گزارش ایسنا، پیام رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی در صدر اخبار پربازدید اول فروردین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبریک عید سعید مبعث و عید پر طراوت نوروز به همه ملت بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختکوش، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

سال ۹۹ سال تحول در زندگی مردم خواهد بود

پیام نوروزی  رئیس‌جمهور  به مناسبت حلول سال جدید هجری شمسی هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه "وحدت، اتحاد و اخلاق است که می‌تواند آینده خوبی را برای ما بسازد"، تاکید کرد: سال ۹۹ سالِ افتتاح طرح‌های بزرگ، سال رونق با کمک همه مردم در بخش اقتصاد و سال تحول در زندگی مردم و روابط اقتصادی ما با جهان و تعاملات ما با همسایگان ما خواهد بود.

برخی کرونا را جدی نگرفته‌اند/واقعیات به مردم گفته شود

خبر بعدی، اظهارات نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره  ضرورت جدی گرفتن کرونا بود.

داوود محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از جامعه برای ماندن در خانه همکاری نمی کنند و کرونا را جدی نمی گیرند باید برای خطرات این کار توضیح داده شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز مردم از ترددهای غیرضروری، گفت: شرایط خاصی در کشور به وجود آمده که آمادگی لازم برای آن وجود نداشت. باید با توجه به اطلاعاتمان از چین بهتر، دقیق‌تر و اساسی‌تر فکر و برنامه ریزی می کردیم و متولیان نیز آمادگی بیشتری داشتند که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و شرایط بدتر شد.

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ژاپن با محوریت لزوم لغو تحریم‌های واشنگتن علیه تهران

گفت و گوی تلفنی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در اولین ساعات سال نو هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محمد جواد ظریف در ادامه رایزنی های دیپلماتیک بین المللی برای مقابله با تروریسم اقتصادی رژیم آمریکا که سلامت مردم ایران را تهدید می کند، در این تماس تلفنی ضمن تبادل نظر در خصوص مهمترین تحولات بین المللی و منطقه ای، از کمک های دولت و ملت ژاپن به ملت ایران برای مقابله با کرونا قدردانی و ابعاد گسترده تلاش های ایران برای مهار کرونا را تشریح کرد.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تحریم‌های آمریکا دسترسی جانبازان شیمیایی ایران به دارو را با محدودیت روبرو کرده است

آمریکا ارسال دارو به ایران را گروگان گرفته است

تحریم‌ ایران باید برداشته شود

***

بازخوانی یک «جعبه سیاه»

بازخوانی یکی از پرونده‌های مهم سال ۹۸ پرونده «علیرضا زیباحالت منفرد» جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی که پس از رسیدگی به آن در سال ۹۸، به ۲۵ سال حبس و رد مال محکوم شد هم از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

اعدام برای محتکران مواد بهداشتی مجازاتی مناسب است/ رعایت بهداشت وظیفه اجتماعی است

اظهارات علی نجفی توانا، رییس پیشین کانون وکلای دادگستری با اشاره به سوء استفاده برخی سودجویان از شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز مردم به اقلام بهداشتی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

برخی دیگر اخبار مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

نهضت «در خانه می‌مانیم» را فعال کنیم

با مراقبت‌های لازم از ابتلا به کرونا مصونیت داشته باشید

جهانگیری برای پیگیری وضعیت کرونا به ۵ استان سفر می‌کند

برنامه سه ساعته روحانی برای پیگیری اقدامات مقابله با کرونا

اجازه نخواهیم داد ایران را قرنطینه کنند

آغاز رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک

مردم با ماندن در خانه زنجیره انتشار کرونا را قطع کنند

سفیر ژاپن از کمک مالی کشورش به ایران خبرداد

برای شکست کرونا حلقه اتصال را قطع کنیم

***

منِ سرمست ز میخانه کُنم رو به خدا

بازخوانی پیام های نوروزی امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در قبل از انقلاب اسلامی هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

شاید این سوال به ذهن شما هم خطور کرده باشد که رابطه علمای دین با مناسبتهای ملی و نحوه رفتار آنان با این مناسبتها چگونه بوده است؟ تورق دیوان شعر و سیر در سخنان و مطالب برخی بزرگانِ دین و خواندن اشعار لطیف و پر شور و شعور آنان، نتایج جالبی دارد. زبان حال و لطافت تبعِ عارفِ سالک، روح الله الموسوی خمینی به عنوان مشتی از خروار، پرده از باطن دل و قلب آنان بر می دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نوروز در خانه پيام نوروزي مقام معظم رهبری تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند

محمد مهدی فروردین در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه گیاهان دارویی میمند در کشور بی نظیر است، گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای شهر میمند برای توسعه این خطه جای تقدیر دارد.

او تصریح کرد: انتظار داریم که حق از دست رفته مردم میمند به همت مسئولان بر گردد چراکه میمند در صنایع دستی حرف برای گفتن دارد و شهرستان فیروز آباد دارای ۶ اثر ثبت شده جهانی است. 

فروردین با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد با توجه به دارا بودن آثار باستانی از موزه محروم است، اظهار کرد: مردم از مسئولان انتظار پیگیری حق خود دارند و با توجه به اینکه سال گذشته که میمند ثبت ملی شد، اثرات ثبت ملی میمند را مردم باید لمس کنند و باید زیرساخت مورد نیاز برای رونق گردشگری تقویت شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان حاضر در این همایش صدای مردم میمند در دولت و حاکمیت درخصوص موقوفه میمند باشند.

فروردین با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدی میمند می‌تواند استان فارس را در قله قرار دهد، اضافه کرد: تولیدات بزرگ‌ترین میدان گازی جنوب کشور از جاده شهرستان فیروز آباد می‌گذرد و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستند که باید این موضوع در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تحلیلگران سیاسی درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است