Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@03:06:33 GMT

قلی‌زاده: دوست دارم در لیگ اسپانیا بازی کنم

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۱۶۸۵

قلی‌زاده: دوست دارم در لیگ اسپانیا بازی کنم

علی قلی زاده احتمالا یکی از مهمترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در تابستان پیش رو خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دو فصل درخشش در تیم رویال شارلوای بلژیک و بازی های چشم نواز این ستاره سابق سایپا، حالا قلی زاده در آستانه فصل تازه ای در زندگی حرفه ای فوتبالی خود است. فصلی که می خواهد تبدیل به بازیکنی مهمتر و در دید تر از آنچه که هست باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگو با علی قلی زاده پیش از تحویل سال جدید انجام شد، در حالی که او همانند خیلی از ورزشکاران از مردم خواست با توجه به شرایط کنونی در خانه بمانند.

 


دومین فصل حضورت تو اروپاست. چقدر به رویاها و اهدافی که داشتی رسیدی؟


فصل اول کمی سخت بود اما فصل دوم برای من کمی راحت تر بود. با اینکه کمی با مصدومیت روبرو بودم و چند بازی ابتدایی را بازی نکردم اما خیلی بهتر از فصل گذشته برایم بود. امیدوارم در چند بازی پیش رو اگر انجام شود و کنسل نشود بیشتر مثمرثمر باشم و به چیزی که هدفم است برسم. تمام تلاشم را کردم و می توانستم بهتر از این باشم و تا اینجا هم بد نبودم و از این بابت خوشحالم.

 

 

سقف آرزوهای قلی زاده کجاست و فکر میکنی چقدر باهاش فاصله داری و آیا دست یافتنی هستند؟


هر جا صحبت کردم گفتم که دوست دارم در لیگ اسپانیا بازی کنم. امیدوارم بتوانم روزی آنجا بازی کنم و خودم را نشان بدهم. تلاشم را می کنم و همه چیز دست یافتنی است و امیدوارم به این هدفم دست پیدا کنم.

 

 

درباره لیگ بلژیک صحبت می‌کنی.  شباهت و تفاوتی با فوتبال ما دارد؟


لیگ بلژیک خیلی فیزیکی و سنگین است. تفاوت آن با فوتبال خیلی است. فوتبال ما متاسفانه هیچ جوره به آن رسیدگی نمی شود. فکر می کنم اهمیتی به تیم ها، بازیکنان و مربیان اهمیتی نمی دهند. هر کس که به فوتبال و مدیریت می آید چیزی که به سود خودش باشد را انجام میدهد و کم است کسانی که به فکر بازیکن، مربی و تیم باشند. امیدوارم در فوتبال ما به این زوایا اهمیت بیشتر داده شود. فوتبال ما به همین خاطر فاصله زیادی با فوتبال اروپا و در نهایت بلژیک دارد. طبیعتا هر چه به سطح بالاتری بروی، چیزهای جدیدتری یاد می‌گیری و اینجایی که من بازی می کنم با لیگ ایران متفاوت است. امیدوارم با این بازیکنان و مربیان خوبی که در فوتبال ایران داریم آن چیزی که هست را بتواند در دنیا نشان دهد. 

 

 

 

 

بازیکنای زیادی الان تو لیگ بلژیک فعال هستند و یادآور روزهای است که بازیکنان ما در لیگ آلمان زیاد بودند. این حضور زیاد دلیلش شرایط بهتر لیگ بلژیک است یا اعتمادی که اکنون شکل گرفته؟


این خیلی خوب است که در این لیگ سنگین تعداد زیادی بازیکنان ایرانی داریم. این کیفیت بالای بازیکنان ایرانی را نشان می دهد که می توانند اینجا و همه جای دنیا بازی کنند. من از این بابت خیلی خوشحالم. هر بازیکنی که به بلژیک آمده تمام توانش را گذاشته خوب کار کرده و ثابت کرده که ایرانی ها خوب هستند و می توانند. این مساله باعث شده تا بازیکنان دیگر هم بیایند. 

 

 

با بازیکنای ایرانی دیگر حاضر در بلژیک رابطه‌تان به چه شکل است و در تقابل‌هایی که داشتید کری می‌خوانید؟


با بازیکنان دیگر حاضر در لیگ بلژیک هم در ارتباط هستیم. فکر نمی کنم زیاد باهم کری بخوانیم. درست است که در تیم های متفاوتی حاضر هستیم اما با یکدیگر دوست هستیم و دوست داریم بهترین نتایج را بگیریم. در تقابل‌ها اما با تمام وجود بازی می‌کنیم و هر کس برای خودش می جنگد ولی در کل دوست هستیم و دوست داریم موفقیت همدیگر را شاهد باشیم.

 

 

 

تکنیکت تو چند ماه اخیر خیلی مورد توجه بلژیکی ها قرار گرفته و دربارش صحبت شده. واقعا هم خیلی جالبه که تو یه کشور خارجی با این اعتمادبنفس بالا دریبل میکنی.


من چون از فوتسال شروع کردم و یک مربی فوق العاده تکنیکی به اسم گلزاده داشتم خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. به شخصه علاقه زیادی به حرکات تکنیکی دارم و دوست دارم در تمرینات و بازی ها آن را انجام دهم. فکر می کنم قبلا یک مقدار تعارف هم ندارم و صادقانه بگویم، در تیمی بودم که باید به چشم می آمدم. موقعی که در سایپا بودم یک مقدار از آن برای خودنمایی بود که خودمم را ثابت کنم و بگویم من هستم، من دریبل و تکنیک دارم. برای اینکه خودم را نشان دهم اما الان تلاش می کنم تکنیکم را در قالب تیم ببرم و چیزی که به نفع تیم است و کمک می کند آن را انجام بدهم و بیش از حد حاشیه نیست. خب یک پوئن برای من است که می توانم درییل کنم و باید بیشترین سود را ببرم. خوشحالم که تا اینجا مثمرثمر بوده و توانستم با دریبل ها و پاس ها برای تیمم مفید باشم.

 


کلا خیلی کم حرف و البته حرفه ای هستی. خصوصا اینکه خیلی زود ازدواج کردی و به نظر می‌رسه کمک زیادی بهت کرده.


کم حرف؟ اتفاقا خیلی هم پرحرف هستم و این را دوستان نزدیکم می دانند! ولی سعی می کنم دور از حاشیه باشم و مسائل حاشیه‌ای را دنبال نکنم و وارد آن نشوم.

 

 

زوج فوتبالی ما تو اروپا اوضاع رو چطور می‌بینن و به عنوان کسی که از نزدیک با بانوی فوتبالیست زندگی میکنه، شرایط فوتبال بانوان رو چطور می‌بینی؟


اینکه زود ازدواج کردم هر کسی بسته به شرایط زندگی اش تصمیم می گیرد. فکر می کنم این بهترین موقع برای این تصمیم بود. موقعی که به اروپا آمدم تنها بودم و هم کسی را انتخاب کردم که درک می کند و درک کاملی از شرایط دارد و فوق العاده کمکم می کند. تا اینجای کار هم هر چقدر از او تشکر کنم کم است چرا که همه جوره پشتم بوده و کمکم کرده است.


برای من این زندگی فوق العاده است بخاطر اینکه شما فکر کنید مثل همین شرایط کرونا، شما تنها تمرین کنید یا این فرصت را داشته باشید که با همسرت تمام تمرینی که می‌دانید را با هم انجام دهید، باعث خواهد شد که انگیزه بیشتری داشته باشید و رو به جلو حرکت کنید. بستگی به شرایط هر کسی دارد و برای من ازدواج شرایط خوبی بوده و امیدوارم هر کسی که شرایطش را دارد و فکر می کند برای او ازدواج در آن برهه مناسب است ازدواج کند.

 

 

برگردیم به کمی عقب و بدشانسی بزرگی که موقع جام جهانی داشتی فکر کنم بدترین خاطره باشه برات. الان اوضاع تیم ملی رو چطور می‌بینی و کمی شانس صعودمون به جام جهانی بعدی کم شده.


دو تورنمنت مهم را از دست دادم و قسمت بوده. امیدوارم دیگر این اتفاق نیفتد و جام جهانی و جام ملت ها را به دلیل مصدومیت از دست دادم. خیلی برایم سخت بود چون در جام ملت ها در اوج آمادگی بودم و می توانستم خودم را نشان دهم. متاسفانه به دلیل مصدومیت نتوانستم بازی کنم. آن اتفاق هم برای تیم ملی افتاد و همینطور الان که شرایط تیم ملی سخت است. 

 

 

شرایط کار اسکوچیچ رو چطور می‌بینی؟ به نظر می‌رسد کار آسانی نه برای بازیکنان و نه سرمربی برای صعود به جام جهانی وجود داشته باشد.


اوضاع اصلا خوب نیست و می‌دانید تیم ملی نیاز به حمایت دارد حالا چه با آقای اسکوچیچ چه با هر فرد دیگری. از مسوولان درخواست دارم حمایت کامل از بازیکنان و مربی تیم حالا به هر شکل که می توانند. سرمربی ای که انتخاب کردند باید کمکش کنند و ما بازیکنان هم چه آنهایی که بازی می کنند و چه کسانی که نمی کنند و حتی کسانی که در لیست تیم ملی نیستند باید کمک و حمایت کنند. ما می توانیم به جام جهانی صعود کنیم و این پتانسیل را داریم و فکر می کنم فقط شرایط برای ما سخت شده و البته ما ایرانی‌ها هم مرد روزهای سخت هستیم و این شکلی بهتر است و در شرایط سخت بهتر می توانیم خودمان را نشان دهیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و به جام جهانی صعود کنیم.

 

 

 

مهدی ترابی به عنوان رفیقت روزهای خوبی در پرسپولیس پشت سر می‌گذارد و محبوبیت خاصی بین هواداران دارد. سبک بازی شما دو نفر خیلی شبیهه و همچنین هر دو نفرتون تکنیکی و شوتزن هستید. فک می‌کنی در یک رقابت دو نفره کدام‌الت برنده شوید؟


اول اینکه خیلی خوشحالم برای مهدی ترابی که تا اینجای کار خیلی خوب کار کرده و امیدوارم همینجور به راهش ادامه دهد. مهدی پتانسیل این را دارد که خیلی بیشتر پیشرفت کند و امیدوارم یک روز بهترین بازیکن آسیا شود و تو اروپا هم بدرخشد و امیدوارم یک روزی به تیم‌های مطرح اروپایی بیاید و بدرخشد و مطمئنم که او این توانایی را دارد و برایش از صمیم قلب این اتفاق را آرزو می کنم. فکر نمی کنم که مهدی بتواند در رقابت دو نفره مرا ببرد و خودش هم این را خوب می‌داند. در زمان سایپا هم خیلی با هم کری داشتیم و اکثر مصدومیت های جزیی و ضربه ای که در آن مقطع داشتم همه تقصیر مهدی بود. بچه ها مرا نمی زدند و همه‌اش مهدی مرا زده بود. حالا جدا از شوخی امیدوارم مهدی همینطور ادامه بدهد و به روزهای اوج خودش بیشتر از این برسد و به دستاوردهای بزرگتری هم برسد.

 

 

اوضاع الان فوتبال کمی عجیب شده. شیوع کرونا و نگرانی مردم و البته تعطیلی فوتبال. این روزها را چطور می‌بینی؟


این شرایط خاص برای تمام مردم دنیا اتفاق افتاده و مجبور هستیم که تحمل کنیم و با کمک یکدیگر دست به دست هم بدهیم و این بیماری را شکست بدهیم. امیدوارم مردم رعایت کنند و سفر نروند و کارهای ضروری را انجام دهند و بهداشت را به بهترین شکل دنبال کنند. همینجور که می دانید همه جای دنیا الان کنسل شده و ما مجبور در خانه بمانیم و تنها برای کارهای مهم بیرون برویم. امیدوارم برای تمام مردم دنیا و خصوصا مردم کشورم این ویروس هر چه زودتر ریشه کن شود به زندگی عادی برگردیم و روزهای خوبی را در پیش داشته باشیم.

 

 

سایپا به عنوان تیمی که ستاره‌هایی مثل تو و ... را معرفی کرده، این روزها اوضاع خوبی ندارد و حتی نگرانی بابت سقوطش وجود دارد، اوضاع به نظرت چرا این شکلی پیش رفت؟


در مورد تیم سایپا هم واقعا تمام بازی های آن را دنبال می کنم و البته بگویم که کل بازی های لیگ ایران را دنبال می کنم و خصوصا سایپا که تیم خودم بوده و از آنجا رشد کردم. امیدوارم به روزهای اوجش برگردد و جوانانی دارد که پتانسیل پیشرفت کنند. دوستان صمیمی خودم هنوز آنجا هستند و واقعا جای پیشرفت دارند و فقط باید یک مسوولانی باشند که کمک‌شان کند. امسال هم آقای صادقی بودند و واقعا به جوانان اعتماد دارند و به آنها انگیزه می دهند. امیدوارم روز خوب شان برگردند و از این روزهای بحرانی در بیایند.


امیدوارم آقای کاشانی به عنوان مدیر جدید باشگاه بتوانند این تیم را به روزهای خوب برگردانند و از همینجا برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

 

 

صحبت پایانی؟


سال 98 برای من سخت بود و آن مصدومیت‌هایی که داشتم باعث شد تا تورنمنت‌ها و بازی‌های مهمی را از دست بدهم. امیدوارم که در سال جدید این اتفاقات رخ ندهد. سال 98 البته برای مردم عزیزمان هم خوب پیش نرفت و امیدوارم سال جدید برای آنها خوب و بابرکت باشد. امیدوارم این ویروس را هم شکست دهیم. برای همه مردم عزیزم خوشبختی و سلامتی در کنار خانواده‌های‌شان را آرزو می کنم.

شارلروا علی قلی زاده

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اخبار کرونا شارلروا علی قلی زاده چطور می بینی جام جهانی رو چطور فکر می کنم فوتبال ما لیگ بلژیک بازی کنم قلی زاده تیم ملی بازی ها برای من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم

ایسنا/خوزستان مهاجم تیم فوتبال استقلال ملاثانی گفت: برای اعتبار خودمان و فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم و به دنبال شگفتی سازی در جام‌حذفی هستیم.

احسان علوان زاده، مهاجم سابق پرسپولیس که سابقه بازی فینال آسیا هم دارد و در ذهن هواداران سرخ پوش با ضربه برگردان در فینال آسیا در اذهان باقی مانده در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال ملاثانی پیش از بازی با سپاهان در یک هشتم‌جام حذفی، اظهارکرد: ابتدا باید درخصوص بازی مقابل فجر بگویم که به صورت عجیبی لغو شدـ ما بازیکنان آماده بازی بودیم و تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته بودیم و ساعت چهار به سمت ورزشگاه غدیر رفتیم که دیدیم در بسته است. ولی امیدوار بودیم همانند دفعات گذشته درب را باز کنند ولی پس از گذشت سه ساعت این اتفاق رخ نداد و در حالی که همگی شوکه شده بودیم بازی لغو شد و به خانه‌هایمان برگشتیم، امیدوار هستیم این بازی تکرار شود تا نتیجه در زمین رقم بخورد. برای اولین بار بود که تمامی بازیکنان در اختیار کادرفنی بودند.

او در خصوص بازی حساس مقابل سپاهان، بیان کرد: خدا را شکر با تمرینات منظمی که زیر نظر کادرفنی پشت سر گذاشتیم آماده بازی مقابل سپاهان هستیم. سپاهان یک تیم پر قدرت و با بازیکنان ملی است که دوندگی بالایی دارند و در تمامی خطوط بسیار قوی هستند و با مصدومیت چند بازیکن هم باز هم سپاهان قدرتمند است.

علوان زاده گفت: تیم ما هم با انگیزه فراوان پا به این مسابقه خواهیم گذاشت و می‌خواهیم خود را به فوتبال ایران ثابت کنیم، تمامی بازیکنان ما خوزستانی هستند و بدون شک در روز جمعه یک بازی بسیار زیبا را به نمایش خواهیم گذاشت. گر چه به دنبال برد مقابل سپاهان هستیم ولی اولویت ما ارائه یک فوتبال زیبا و روی زمین است. چون این بازی پخش مستقیم می‌شود، می‌خواهیم از اعتبار لیگ دسته اول دفاع کنیم و تک تک بچه‌ها انگیزه فراوانی دارند که خود را نشان دهند، چون جام حذفی یک‌پل سریع برای دیده شدن بازیکن است و به راحتی می‌تواند با یک عملکرد خوب در یک بازی سال بعد به سطح اول فوتبال ایران بازگردد.

او ادامه داد: در سال‌های قبل در رقابت‌های جام حذفی شاهد شگفتی‌هایی بودیم و خود من زمانی که در پرسپولیس حضور داشتم مقابل تیم قشقایی در ضربات پنالتی شکست خوردیم و حذف شدیم. پس با تمام انرژی و شادابی مقابل سپاهان حاضر می‌شویم و به دنبال شگفتی و اثبات خودمان هستیم. همان‌طور که شگفتی برای تیم ها رقم‌می‌خورد بازیکنانی بودند از جمله همین کاپیتان تیم سپاهان محمد کریمی که در بازی جام حذفی خونه به خونه با استقلال تهران چهره شد و فصل بعد هم او و روح الله باقری و محمد قاسمی نژاد به لیگ برتر رفتند.

این بازیکن تیم فوتبال استقلال ملاثانی خاطرنشان کرد: ما هم بازیکنان نامدار و با تجربه بسیاری داریم از جمله علی حمودی، احمد جبوری، میثم شاهمکوند، میلاد پاک پرور، محمد اهل شاخه، امید خالدی، وحید نامداری، دانیال مومنی، امید صیدالی، علی فاتح و.. و در کنار باتجربه‌هایمان چند بازیکن جوان و جویای نام از جمله امین مروانی، رضا آنتیک، احمد جنادله، مرصاد و مهیار زارع که درصدد خودنمایی در این بازی بزرگ هستند.

وی در خصوص آمادگی خود افزود: خود من پس از چندین هفته که مصدومیت داشتم از هفته قبل آماده مسابقات شدم. در این فصل توانستم ۵ گل ۳ پاس گل و یک پنالتی برای تیمم به ثبت برسانم و با یک روحیه بالا برای شکست سپاهان وارد میدان خواهیم شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست