Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم جعفرزاده مدیرکل بحران وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اخطاریه بارش‌های سیل آسا تا ۴ فروردین در کشور گفت: به تمامی دستگاه‌های مرتبط با توجه به اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر بارش در کشور، وضعیت دیتا‌ها را منتقل کرده‌ایم و تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به باران‌های شدیدی که در تهران پیش‌بینی شده در روز آینده شاهد آبگرفتگی‌های جدی خواهیم بود، اما در حوزه آب و برق در تمام استان‌ها، وزارت نیرو در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تهران سردتر می شود 

جعفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر تمامی ورودی سد‌های کشور مورد بررسی قرارگرفته‌اند، به طوری که برای مهار سیلاب در استان‌های جنوبی کشور تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع سیل اتخاذ شده است.

مدیرکل بحران وزارت نیرو افزود: تلاش می‌شود با استفاده از پیش‌بینی‌های هواشناسی، حوضه سیلاب از محل سد‌ها به بعد به صورت نرمال مدیریت شود.‎

بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۱ فروردین/ بارش باران در شرق و شمال‌شرق کشور 

او گفت: مدیریت سیلاب در خارج از شهر‌ها بر عهده وزارت نیرو است و مدیریت سیلاب‌های شهری مربوط به مدیران شهری از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها است. در پایتخت هم جای هیچگونه نگرانی نیست و تمامی ۵ سد‌های تهران آمادگی جلوگیری از سیلاب احتمالی را دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران سیلاب و آبگرفتگی وزارت نیرو نوروز 99 وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها از آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهری برای شهر بجنورد خبر داد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که به اتوبوس‌های برقی نیاز دارند از ظرفیت‌های موجود برای تهیه این اتوبوس‌ها و بهره‌مندی مردم بجنورد از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوس‌های برقی در شهر بجنورد می‌تواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. 

وی بیان کرد: اتوبوس‌های برقی نیازمند نگهداری‌های خاص است که حدودا یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما از سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کند. 

چمران گفت: با تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که ۲۰۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از آن‌ها امسال تحویل می شود.

به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس‌های برقی در کشور وجود دارد، می‌توان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به ۹۰۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم.

وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتش‌زا ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد