Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سردار قاسمی فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات سپاه برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۷۵ نفر نیروی بسیجی و مردمی را ساماندهی کردیم که روزانه در ماموریت‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.

او از راه‌اندازی ۷ کارگاه گروه جهادی بسیج در سطح خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در بیرجند ۲ کارگاه، در قاین یک کارگاه، نهبندان یک کارگاه، فردوس یک کارگاه و در طبس نیز دو کارگاه تولید ماسک مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار قاسمی بیان کرد: سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از همان روز‌های ابتدای اعلام و شناسایی ویروس کرونا در کشور، در کنار سایر مسئولان به‌ویژه استانداری و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تلاش‌هایی را آغاز کرده است.

فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در این جهت بلافاصله قرارگاه شفای سپاه تشکیل شد افزود: این قرارگاه هم برای داخل سپاه و هم برای مجموعه اجتماع و بسیجیان برنامه‌ریزی کرده است و همچنین سپاه در جلسات هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی و کمیته‌هایی که در استانداری برگزار شد حضور فعالی داشته است.

او  با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات گسترده بسیاری را انجام داده ایم بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف اعم از شهرها، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تجمعی با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی است.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه در این جهت هر شب تیم‌های مختلف بسیجیان در گروه‌های جهادی سازماندهی و این اقدام را انجام دادند تصریح کرد: ضدعفونی و گندزدایی همه بخش‌هایی که مردم با آن سروکار دارند انجام شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، همکاران فضای مجازی و صدا و سیما خبر داد و عنوان کرد: در این جهت از طریق شبکه‌های فضای مجازی که در اختیار مجموعه بسیج رسانه است این کار دنبال  و با هماهنگی با صدا و سیما فیلم و انیمیشن تولید و از سخنرانان متخصص در این زمینه استفاده شد.

او  تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم این گروه‌ها نظارت و بازرسی از پمپ‌های بنزین، نانوایی‌ها، میوه فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، قصابی‌ها و بخش‌هایی که با تغذیه و بهداشت سرو کار بیشتری دارد است.

سردار قاسمی عنوان کرد:این گروه‌ها آموزش‌های لازم را از طریق دانشگاه علوم پزشکی دریافت و ساماندهی شده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی مجوز و کارت ماموریت برای انجام این کار را به این افراد داده است تا این مهم را دنبال کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی یکی دیگر از اقدامات مهم سپاه را انجام پست‌های کنترلی در ورودی‌های استان عنوان کرد و گفت: این پست‌ها در ابتدا ۹در حال حاضر به ۱۷ پست رسیده است که در این پست‌ها بسیجیان در کنار دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و نیروی انتظامی قرار دارند و کار غربالگری و کنترل جمعیتی که وارد استان می‌شوند را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: یکی از بخش‌های مهمی که ما در استان با مشکل روبه‌رو بودیم نبود ماسک است.

او با بیان اینکه تاکنون ۷ کارگاه گروه جهادی بسیج راه‌اندازی شده است اظهار کرد:  در این جهت با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و بررسی‌های انجام شده در بحث بهداشت در حال حاضر مادر بیشتر شهر‌های استان کارگاه تولید ماسک را داریم.

سردار قاسمی با بیان اینکه در بیرجند ۲ کارگاه، در قاین یک کارگاه، نهبندان یک کارگاه، فردوس یک کارگاه و در طبس نیز دو کارگاه تولید ماسک مشغول فعالیت هستند گفت: تاکنون مراحل تایید نوع ماسک طی شده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد:  در تولید مواد شوینده و مواد شست و شوی دست و هم تولید دستکش و ماسک اقدامات تحقیقاتی انجام و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و کار‌هایی در حال انجام است.

او  با بیان اینکه در بحث درمان جلسات بسیاری با دانشگاه علوم پزشکی داشته ایم، گفت: تاکنون تیم‌هایی از مجموعه بسیج و سپاه برای درمان سازماندهی و شیفت‌بندی شده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه ما آمادگی داریم بخش بهبود یافتگان را در بیمارستان تحویل بگیریم و اقدامات خدماتی را انجام دهیم اظهار داشت: همچنین تیم‌های بهداشتی و مراقبتی و پزشک از بهبودیافتگانی که به خانه برگشته‌اند نیز سرکشی و بسته‌های بهداشتی به خانواده‌های آنان تقدیم می‌شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با همکاری استاندار برای تعدادی از بسیجیانی که مشکل صعب‌العلاجی داشتند بسته‌های بهداشتی تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته است اظهار کرد: در این خصوص تاکنون ۲۰۰ بسته بهداشتی تهیه و در اختیار بسیجیان مسن‌تر و مستضعف‌تر قرار گرفته است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی از توزیع یک هزار و ۶۰۰ بسته کمک معیشتی، بهداشتی و تغذیه در بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: این بسته‌ها در بین خانواده‌های مستضعف توزیع شده است.

او با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو بیان کرد: آمادگی خوبی که داریم این است که در همه شهرستان‌های استان محلی را برای نگهداری از بهبود یافتگان ویروس کرونا تعیین کنیم که این مهم در حال انجام است.

سردار قاسمی عنوان کرد:  در شهرستان بیرجند ۳ مکان برای خواهران، برادران و مسن‌تر‌ها در نظر گرفته شده است تا بتوانیم هم راحت‌تر مدیریت کنیم و هم سرایت احتمالی این بیماری از گروه‌های مختلف به حداقل برسد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در مجموعه داخل سپاه آموزش ها، توجیه و پراکندگی نیرو‌ها و جلسات و مدیریت جلسات از طریق ویدئو کنفرانس با شهرستان‌ها و مرکز کشور انجام می‌شود.

او  گفت: همچنین این آمادگی در بسیج و سپاه استان وجود دارد که به همه دستگاه‌های دولتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی کمک کند.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خراسان جنوبی مقابله با کرونا گروه جهادی بسیج تولید ماسک فرمانده سپاه انصار الرضا دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی سردار قاسمی یک کارگاه گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب و بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم، از جمعی از معلمان بسیجی و فرزند شهدا در تکاب تجلیل شد.   در این مراسم با اهدا لوح سپاس و شاخه گل از مقام شامخ معلمان تجلیل شد.   سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این آئین گفت: شما بسیجیان و فرزندان معظم شهدا بعنوان معلمان جامعه رسالت خطیری بر دوش دارید و تربیت اسلامی نسل‌های آینده جامعه مرهون زحمات و تلاش‌های خالصانه و مجاهدانه شماست.

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان