Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@09:33:56 GMT

نخستین امام جمعه جانباز کشور درگذشت +عکس

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۲۷۰۹

نخستین امام جمعه جانباز کشور درگذشت +عکس

آیت الله نوری امام جمعه سابق خرمشهر و ابوی همسر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری ناشی از جراحت جنگ تحمیلی درگذشت.

به گزارش مشرق، آیت الله «ابوالحسن نوری مُهری» امام جمعه پیشین خرمشهر بعد از تحمل سال‌ها بیماری، شب گذشته به علت کهولت سن در بیمارستانی در قم درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله نوری در سال ۱۳۱۸ در شهرستان مهر استان فارس متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در قم مقدسه و نجف اشرف گذارند و شاگرد علمایی همچون حضرات آیات «امام خمینی(ره)»، «خویی»، «صدرالدین بادکوبه ای» و «لنکرانی» بود.

وی در دوران دفاع مقدس به همراه شهید «مصباحی» ستاد رزمندگان مسلمان را راه‌اندازی کرد و به مقابله مستقیم با دشمن بعثی در خرمشهر پرداخت و در جریان مجاهدت‌های خود جانباز شد.

آیت الله نوری در سال ۶۲ به فرمان امام خمینی به امامت جمعه خرمشهر منصوب شد و بعد از بمباران فاو و تعطیلی نماز جمعه خرمشهر در سال ۶۴ امام جمعه خرمشهر بود. وی در سال‌های ۶۵ تا ۶۶، مسئول اعزام روحانیون مجاهد بود و بار دیگر در سال ۶۶ تا ۶۹ به حکم رهبری مسئولیت امام جمعه خرمشهر را عهده‌دار گردید.

منبع: ابنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جنگ تحمیلی خرمشهر دوران دفاع مقدس اهواز قم امام جمعه جمعه خرمشهر امام جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی

متن پیام بدین شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
خبر شهادت مظلومانه مرزبان وظیفه «فرزین بلیان» مدافع و حافظ امنیت و مرزهای ایران اسلامی، در حین انجام وظیفه در حفاظت از مرزهای کشور در شهرستان بانه کردستان، موجب تألم و اندوه فراوان شد.
بی شک برکت، عزت، نظم، امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست. آنانکه روایتگر حدیث ایثار، رشادت، بصیرت و وفاداری برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند.
اینجانبان ضمن آرزوی رحمت و رضوان الهی برای شهید"فرزین بلیان" و دعا برای سلامتی همرزمان مجروح ایشان در این حادثه، شهادت این فرزند رشید استان کرمانشاه را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی استان، خانواده معظم، بازماندگان و مردم شریف و شهید پرور استان تبریک و تسلیت گفته و امیدواریم دستگاه های مسئول، با اقتدار و قاطعیت این حادثه را بررسی و عامل یا عاملان آن را شناسایی و به دست قانون بسپارند.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

انتهای خبر/

کد خبر: 1229365 برچسب‌ها کرمانشاه ایثار وشهادت مرزبانی پیام تسلیت

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر سانحه تصادف درگذشت
  • درگذشت یک امام جمعه بر اثر تصادف با آمبولانس
  • امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس
  • امام جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • درگذشت امام جمعه شهر بلوک جیرفت بر اثر تصادف با آمبولانس
  • امام جمعه شهر بلوک شهرستان جیرفت در اثر تصادف با آمبولانس درگذشت
  • امام جمعه بلوک براثر سانحه تصادف درگذشت
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی