Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، توشیمیتسو موتگی وزیر خارجه ژاپن، وانگ یی وزیر خارجه چین و کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی امروز جمعه برای بیش از یک ساعت از طریق ارتباط ویدئویی اینترنتی گفت و گو کردند.

موتگی در این ارتباط ویدئویی گفت: گسترش این ویروس، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است برای این سه کشور بسیار حائز اهمیت است تا با یکدیگر همکاری کنند، چرا که این کشورها مسئول حفظ صلح و ثبات این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت برای جلوگیری از گسترش فرا مرزی این ویروس، اهمیت دارد که مبادی ورودی را برای دوره محدودی کنترل کرد.

وزرای خارجه سه کشور موافقت کردند وزیران بهداشت این سه کشور به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون راه های عملی برای همکاری، بزودی یک کنفرانس تلفنی برگزار کنند.

آنها همچنین توافق کردند اطلاعات در مورد توسعه دارو و واکسن را با یکدیگر به اشتراک گذاشته، از تجارت بدون مشکل تجهیزات پزشکی اطمینان حاصل کرده، در زمان های اضطراری با یکدیگر همکاری کرده و برای کنترل های بهداشت عمومی بین المللی نیز بطور مشترک با هم فعالیت کنند.

موتگی پس از این دیدار به خبرنگاران گفت وانگ یی ابراز امیدواری کرده است بتوان بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو را بطور مقبولی برگزار کرد.

موتگی این حرف نخست وزیر شینزو آبه را تکرار کرد که ژاپن امیدوار است این بازی ها را تمام و کمال برگزار کند تا نشان دهد بشریت این ویروس را شکست داده است.

موتگی گفت وزیران خارجه چین و کره جنوبی هر دو حمایت خود را از الکپیک توکیو ابراز کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد

وزیر دفاع برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس به قزاقستان سفر کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌ است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتمادسازی بیشتر به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • العین -یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند