Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@09:42:08 GMT

فیلم| جزئیات ریزش سنگ در منطقه دوآب سوادکوه

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۳۴۵۳

‍‍‍‍‍‍

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حادثه ریزش سنگ در ساعت ۱۱:۱۶ امروز جمعه یک فروردین ماه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد.

این حادثه در روستای پیت‌سرا در منطقه دوآب سوادکوه اتفاق افتاد و ریزش سنگ بر روی خانه‌های روستایی موجب تخریب این خانه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بلافاصله بعد از اعلام حادثه تیم اورژانس دوآب به محل حادثه اعزام شد.

در بررسی‌های تیم اورژانس در صحنه حادثه خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت.

فرماندار سوادکوه: حادثه ریزش سنگ خوشبختانه تلفات جانی نداشته است

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه حادثه ریزش سنگ خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، گفت: در این روستا سابقه سقوط سنگ پیش از این نیز وجود داشت، از چند روز قبل هشدارهای لازم به ساکنین داده شد و مناطق و خانه‌های احتمال خطر تخلیه شده بود.

سعید یزدانی از سقوط یک سنگ بزرگ به حجم ۳۰ متر مکعب از ارتفاع یک هزار متری در روستای پیت‌سرای بخش مرکزی خبر داد و افزود: در اثر این حادثه ۱۰ واحد مسکونی، ۲ واحد دامداری و پل ارتباطی بین دو روستا کاملا تخریب شده است.

وی با بیان اینکه روستای پیت‌سرا منطقه رانشی و لغزشی به شمار می‌رود، تصریح کرد: سقوط این سنگ موجب شد چهار دستگاه خودرو شامل پیکان و پژو کاملا تخریب شود.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه این روستا ۴۰ خانوار دارد، خاطرنشان کرد: این حادثه سبب قطع برق و آب روستا شد اما تا یک ساعت دیگر آب و برق روستا وصل می‌شود.  این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

وی یادآور شد: نیروهای امدادی شامل هلال احمر و ۱۱۵ از صبح امروز در منطقه مستقر شده و همچنین با حضور بنیاد مسکن و راهداری در حال احداث پل موقت هستیم تا ارتباط بین شرق و غرب روستا نیز برقرار شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ریزش سنگ سوادکوه منطقه دوآب ریزش سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،روستای ۶۰ خانواری "سویرو" در ۲۵ کیلومتری شهر بانه واقع شده ، این روستا علاوه بر اینکه روستایی در دامن جنگل های بلوط زاگرس شمالی قرار دارد، به خاطر مهاجرت سالانه لک‌لک‌ها نیز شهرت خاصی دارد.
طبیعت بکر روستای "سویرو" وجود رودخانه پایین دست این روستا و درختان بلوط همچنین همزیستی ۵۰ ساله روستاییان با لک لک های سفید باعث شده هر ساله این منطقه میزبان صدها قطعه لک‌لک مهاجر شود که از مناطق گرمسیری به این روستا مهاجرت می کنند.
مردم روستای "سویرو" از گذشته های خیلی دور شاهد بازگشت لک‌لک‌ها به این منطقه بودند و آنها را نماد صلح و خوش اقبالی در روستا می دانند.
بر اساس سرشماری سال گذشته حدود ۳۵ لانه و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده هر ساله به این زیستگاه باز می گردند و در هر لانه با جوجه ها حدود چهار تا پنج لک لک زندگی می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • مدیرعامل هوادار: امتیاز تیم ما فروخته نمی‌شود
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • ریزش منزل مسکونی در اهواز