Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:46:25 GMT

بارش‌های رگباری در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۳۹۳۵

بارش‌های رگباری در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد

بر اساس اطلاعیه مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش‌های رگباری که در این استان آغازشده است در هفته جاری نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی سامانه‌های ناپایدار و بارشی گسترش‌یافته و در غالب نقاط استان موجب بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای خواهد شد، به‌طوری‌که حجم بارش در نواحی شمال غرب استان بیشتر از سایر نقاط پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با ورود سامانه بارشی دیگری به استان  از روز یکشنبه بر حجم بارش‌های رگباری در سطح استان به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزوده می‌شود به‌طوری‌که از عصر روز یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در اکثر نقاط استان وجود دارد.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه با اشاره به‌احتمال آب‌گرفتگی و ایجاد رواناب، بارش تگرگ، کولاک برف به‌ویژه در محورهای کوهستانی و سردسیر، لغزندگی معابر و جاده‌ها، کاهش میدان دید، اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان به مردم توصیه کرده است که در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند و از  تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد بارندگی سیلاب بارش های رگباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت

رضا صبوری گفت: در این بازه زمانی خوشاب با ۱۳ میلیمتر، جغتای با ۱۱.۶، سبزوار با ۱۰.۴، داورزن با ۱۰.۲ و ششتمد با ۵.۲ میلیمتر در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: بیشترین بارندگی این جبهه بارشی در روستاهای غرب خراسان رضوی نیز مربوط به روستای "طبس" سبزوار ۲۹.۳ میلیمتر بوده است و پس از آن روستای "شاره" با ۲۹، "گودآسیا" با ۲۶.۵، "کرّاب" با ۲۵.۵، "بیزه" با ۲۳.۵، "جلمبادان" با ۲۰.۵ و "زرقان" با ۲۰ میلیمتر قرار دارد.

هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه با صدور اطلاعیه ای هشدار نارنجی صادر کرده و از بارشهای باران همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در این استان خبر داده بود.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی، این سامانه بارشی، با بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید و در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و نیز اختلال در شبکه حمل و نقل پیش بینی شده بود.

رییس اداره هواشناسی سبزوار اعلام کرد: از روز سه شنبه هفته جاری، سامانه جدید بارشی وارد منطقه خواهد شد که غرب خراسان رضوی را نیز زیر تاثیر قرار خواهد داد.

صبوری خاطرنشان کرد: بیشترین این بارشها در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده رخ خواهد داد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است