Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنکاران جوان، مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا که اوایل اسفند ماه در هند برگزار شد ضمن بیان اینکه با شرایطی که داشتم در سال ۱۳۹۸ به خودم از ۲۰ نمره ۱۸ می‌دهم اظهار داشت: امسال در اردوی آمادگی تیم ملی دچار پارگی رباط پا شدم و به ناچار پایم را به تیغ جراحی سپردم، اجبارا مدتی را به دور از کشتی گذارندم و به تمرینات حرکات درمانی می‌پرداختم تا بتوانم مجدداً بر روی تشک بازگردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن برای آغاز تمرینات آماده سازی و حضور در انتخابی تیم ملی مجبور بودم از صفر شروع کنم، بعد از کسب سهمیه جام تختی، قهرمان جام تختی شدم و به دنبال آن با تیم ایران مال در مسابقات لیگ جهانی روی سکوی نخست قرار گرفتیم و در نهایت نیز با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال برنز شدم.

قهرمانی در جام تختی و مصدومیت شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره من در سال ۹۸ بود

وی بهترین خاطره‌ی خوب سالش را کسب قهرمانی در جام تختی عنوان کرد و افزود: با توجه به حساسیت بالای مسابقات و شکست تمامی حریفانم با اختلاف زیاد بدون واگذاری حتی یک امتیاز، می‌توانم این قهرمانی را شیرین‌ترین خاطره امسال بنامم، چون بعد از مصدومیتم درست ده روز پیش از انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی قزاقستان که قطعا خاطره‌ی تلخ امسالم است، این میدان برایم شروعی طوفانی بود، چرا که بسیار غیر منتظره بود و هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد با توجه به مصدومیت و زمان کمی که برای آماده سازی خود داشتم بتوانم به قهرمانی دست یابم و با این اختلاف حریفان را پشت سر بگذارم.

حسین خانی در ادامه گفت: آشنایی با دکتر کیهانی شاید بهترین آشنایی امسال برای من باشد، با اینکه پیش از این نیز با هم آشنا بودیم، اما پس از جراحی پایم و کمک‌های وی برای بازگشتم به کشتی، این آشنایی را برایم دلنشین‌تر کرد.

«باروز» معروفترین حریفم است/ طرفدار پرسپولیس و بارسلونا هستم

وی اضافه کرد: در موفقیت هر ورزشکاری نه فقط خانواده که مجموعه عواملی تاثیر گذار هستند، شاید مربی باید بگویم مربی ام اسماعیل پلوئی با برنامه ریزی‌های دقیقش، تاثیر شگرفی بر موفقیت‌های چندین و چند ساله‌ی من داشته است.

دارنده ۲ مدال طلای آسیا با اشاره به اینکه معروف‌ترین حریفش در دنیا جردن باروز است گفت: آخرین بار سال ۲۰۱۸ با باروز کشتی گرفتم، بسیار مصمم برروی تشک رفتم، احساس متفاوتی نسبت به حریفم داشتم که اگر با پیروزی همراه می‌شد بسیار برایم شیرین بود، من با نتیجه ۳ بر ۳ از این قهرمان آمریکایی جهان و المپیک پیش بودم، اما در ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۳ بر ۴ شکست خوردم. تمام تلاشم بر این موضوع متمرکز است تا در رویارویی بعدی به عنوان نخستین ایرانی او را شکست دهم.

وی درباره علاقه اش به فوتبال نیز عنوان کرد: به عنوان یک پرسپولیسی فوتبال را همیشه دنبال می‌کنم، اما از آنجا که همیشه میان فوتبالیست‌ها و کشتی گیران به عنوان ورزشکاران اختلاف زیادی است و همیشه در حق کشتی گیران اجحاف شده است، ناخواسته در برابرشان گارد می‌گیرم. ناگفته نماند که بازی‌های تیم فوتبال بارسلونا را هم دنبال می‌کنم و طرفدار این تیم نیز هستم.

«کرونا» برنامه تمرینی ما را به هم ریخت/ در کشتی هیچ چیز قابل پیشی بینی نیست

نفر سوم رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ به خودش در سال ۹۸ از ۲۰ نمره ۱۸ داد و اظهار کرد: اسفند سال ۱۳۹۷ بود که تصمیم گرفتم مجددا برای پوشیدن دوبنده‌ی تیم ملی برروی تشک بیاییم و از هیچ کوششی برای این مهم دریغ نکردم. هرچند دچار آسیب دیدگی شدم، اما توانستم خود را به تیم ملی برسانم. شش ماه دوم سال ۱۳۹۸ با تمرین و تمرکز برای هدف بزرگم یعنی رسیدن به المپیک ۲۰۲۰، تلاش کردم با برنامه ریزی متمرکز، از رقبای اصلی ام رد شوم و همچنان این روند را دنبال می‌کنم. هر چند که شیوع بیماری کرونا بر روند آمادگی من و تمامی اعضای تیم ملی تاثیر گذار خواهد بود چرا که ما باید تمرینات را مرتب ادامه می‌دادیم تا به رسیدن به آمادگی مطلوبی در ماه‌های آینده، با فشار بیشتری به تمرین می‌پرداختیم، اما حالا با وجود تعطیلی اردو‌ها و نبود مکان مناسب برای تمرین که به خودی خود معضل بزرگی است، از برنامه‌هایی که داشتیم عقب هستیم، که انشاالله در مدت باقیمانده تا المپیک زمان از دست رفته را جبران خواهیم کرد تا به نتایج خوبی دست یابیم، هر چند کشتی ورزش قابل پیش بینی نیست، بسیاری از کسانی که امید مدال بودند مدال نگرفتند و برعکس کسانی که فکرش را نمیکردند، مدال گرفتند و این طبیعت کشتی است، اما در مجموع به تیم ملی کشتی ایران در المپیک امیدوارم و ایمان دارم با دعای خیر مردم به بهترین نتایج دست خواهیم یافت.

برای کار‌های عید مادرم ما را گیر می‌انداخت/ قشنگترین رسم نوروز دید و بازدید و دست بوسی بزرگترهاست

وی با اشاره به شروع بهار و زیبایی هایش تصریح کرد: من ۷ فروردین به دنیا آمدم، شاید به همین دلیل بهار، فروردین و نوروز برایم معنای خاص تری دارد، هر چند در سال‌های اخیر انگار همه چیز مصنوعی شده و طعم و رنگ حقیقی که از گذشته‌ها برایمان مانده بود را ندارد. هر سال، لحظه سال تحویل دعا و آرزوی قلبی من سلامتی و خوشبختی برای همه مردم خوب ایران و آرزوی موفقیت برای تمامی جوانان در این روزگار پُر مشقت بوده و هست. پس از آن قطعاً پدر و مادر بودند که عید را به ایشان تبریک می‌گفتم، اما پدرم به رحمت خدا رفتند و حالا مادرم نخستین کسی است که نوروز را به او تبریک می‌گویم و پس از آن خانواده ام.
خاطرم هست روز‌های پایانی سال بخاطر عدم کمک به مادرم در خانه تکانی از خانه فرار می‌کردیم، اما او همیشه ما را گیر می‌انداخت تا کمکش کنیم.

دارنده مدال طلای بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی اضافه کرد: روز اول سال هم که باید برای سال تحویل به خانه پدربزرگ و مادربزرگانمان می‌رفتیم که حالا چند سالی هست که از این نعمت محروم هستیم و شاید این بزرگترین غم زندگی من باشه که بزرگانم را کم کم دارم از دست می‌دهم. اصلا قشنگترین رسم و خاطره نوروز همین دید و بازدید‌ها و دست بوسی بزرگترهاست، خصوصا سال‌های اخیر که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر به دیدار هم می‌روند و اغلب به همان سالی یک بار قناعت می‌کنند.

خاطره‌ی قشنگترین سفره هفت سین در خانه ما شاید به هفده سال پیش از این باز می‌گردد. خانه‌ای قدیمی داشتیم که هر زمان به عکس هایش نگاه می‌کنم، همه ما کنار پدر خدابیامرزم با صورت‌های پر از لبخند جمعی پر شور داشتیم که سر سفره‌ی هفت سین نشسته بودیم. درست است که آن سفره‌ی هفت سین تجملاتی نبود، اما حرف‌ها برای گفتن داشت.

گره زدن سبزه برای پیدا کردن شوهر دورغ سیزده است/ سبزی پلو با ماهی را دوست دارم و پایتخت نگاه می‌کنم

وی ادامه داد: زندگی سخت قهرمانی در سال‌های اخیر، خانواده ام را تحت تاثیر قرار داده، زیرا نوروز‌های بسیاری به دلیل حضور من در اردوی تیم یا به دلیل وجود مسابقات در روز‌های پایانی فروردین ماه، اجباراً به سفر نمی‌رفتیم، اما سیزدهمین روز عید را همیشه در دل طبیعت می‌گذراندیم. سبزه گره زدن روز سیزده بدر برای پیدا کردن شوهر، یک دروغ سیزده است.

کشتی گیر آزادکار تهرانی با بیان اینکه سابقه‌ی جریمه رانندگی در تعطیلات نوروز را داشته گفت: خوشمزه‌ترین غذایی که دوست دارم شب عید بخورم سبزی پلو با ماهی است هرچند قرمه سبزی هم غذای محبوب من است. «پایتخت»، سریالی است که هر نوروز مرا پای تلویزیون می‌نشاند، چون واقعاً فیلم است.

دوست ندارم پسرم کشتی گیر شود/ امیدوارم روزی برسد که همه کنار هم شاد زندگی کنند

حسین خانی با اشاره به سختی‌های کشتی اظهار داشت: کشتی را از جان و دل دوست دارم و به آن عشق ورزیدم، برایش سختی بسیار کشیدم، اما دوست ندارم بخاطر رنج و مشقتی که خودم گذراندم، پسرم کشتی گیر شود، هر چند می‌دانم بهتر از هر کسی هم می‌توانم راهنما و روشنگر راهش باشم تا موفق باشد. با همه این‌ها دوست دارم در رشته‌ی ورزشی دیگری موفقیت کسب کند.

وی با بیان اینکه رفیق زیاد دارد، اما محسن جهانبخشیان، حسن رحیمی و علی رحیمی جزء بهترین دوستانش هستند خاطرنشان کرد: دل تنگم خیلی چیز‌ها برای گفتن دارد، از اینکه شرایط زندگی مردم چقدر سخت شده و از ته دل می‌گویم که ۷۰-۶۰ درصد نگرانی‌های مرا مشکلاتی که در کشورم وجود دارد و همه به نوعی با آن درگیر هستیم به خود مشغول کرده است. امیدوارم روزی برسد که مشکلات مرتفع شوند و بتوانیم در کنار هم به شادی زندگی کنیم. واقعیت ماجرا اینجاست که ۹۰-۸۰ درصد مردم به سختی زندگی را می‌گذرانند و این مرا به شدت می‌رنجاند. آرزو می‌کنم سال جدید شادی، آسایش و راحتی به خانه مردم بیاید و نفسی هم به راحتی بکشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی تیم ملی کشتی المپیک دوست دارم حسین خانی ی تیم ملی جام تختی کشتی گیر هفت سین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید تیلور از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد/ رقیب یزدانی مربی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوید تیلور رقیب دیرینه و سنتی حسن یزدانی پس از شکست مقابل آرون بروکس آمریکایی در انتخابی تیم ملی و از دست دادن المپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

بعد از شکست دیوید تیلور، باشگاه کشتی اوکلاهوما کاوبوی به او پیشنهاد مربیگری داد و تیلور هم با پذیریش این پیشنهاد برای همیشه از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و به عنوان مربی تمام وقت در آمریکا مشغول به کار شد.

کد خبر 6098948 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ستاره‌ای که می‌خواستند به زور از استقلال بیرونش کنند! +عکس
  • کرواسی انتخاب لوپز برای کسب پنجمین طلای المپیک
  • کامران در وزن ۸۶ کیلوگرم؛ بشنوید و باور کنید
  • رقیب حسن یزدانی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد
  • شوک به کشتی جهان؛ مثبت شدن تست دوپینگ بروکس و بازگشت دیوید تیلور؟
  • دیوید تیلور از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد/ رقیب یزدانی مربی شد
  • پایان یک جادوگر؛ دیوید تیلور رسما خداحافظی کرد!
  • دینگونک؛ هیولایی مرموز که استعمارگران را می‌ترساند! (+عکس)
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری