Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش طاهرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات پسماند واحدهای تجاری سطح شهر و نواحی منفصل شهری در اسفندماه سال ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ مشمول بخشودگی شد.
وی ادامه داد: همچنین املاک تحت تملک ‌شهرداری و سازمان های تابعه در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ براساس میزان فعالیت به صورت روزشمار، از پرداخت اجاره بها معاف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهرخانی با بیان این که پروانه فعالیت اسفند و فروردین رانندگان حوزه بار و مسافر به صورت رایگان تمدید شد، افزود: هزینه های صدور  پروانه ساختمانی و کمیسیون ماده صد نیز تا پایان فروردین ٩٩ برابر تعرفه و قیمت منطقه بندی سال ٩٨ محاسبه مب شود.
شهردار قزوین تاکید کرد: با توجه به این که سلامت شهروندان اولویت مجموعه مدیریت شهری است، تمام جشنواره های اسفند و فروردین ماه شهرداری شامل جشنواره های استقبال از بهار و جشنواره ملی فرهنگ و سنن متوقف شد و انتظار داریم شهروندان نیز با ماندن در خانه به توقف شیوع این بیماری در جامعه کمک کنند. 
شهردار قزوین، ضمن تشکر صمیمانه از خدمات مجموعه دست اندرکاران حوزه سلامت شهر قزوین در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، تاکید کرد: از شهروندان قزوینی خواهشمندم، به منظور همراهی با خدمتگزاران حوزه سلامت جامعه، از حضور در اماکن عمومی در ایام نوروز خودداری کنند تا بتوانیم با هم این ویروس را شکست دهیم.

وی در خصوص پویش سهم من در بحران کرونا، افزود: با صدا درآمدن زنگ شیوع ویروس کرونا در کشور پرسنل خدوم شهرداری  قزوین در کنار کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این بیماری همچون سربازان گمنام در حال خدمت رسانی هستند.
شهردار قزوین اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت شهروندان نیازمند همراهی همه افراد جامعه هستیم و انتظار می رود شهروندان تا حد امکان از ترددهای شهری غیر ضروری خودداری کنند.
 طاهرخانی ادامه داد: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در شهر قزوین، مجموعه مدیریت شهری با برگزاری جلسات کارگروه سلامت شهرداری با محوریت کرونا تشکیل شد و به سرعت اقدامات خود را در سطح شهر و نواحی متصل و منفصل شهری قزوین آغاز کرد. 
وی با بیان این که طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰ جلسه کارگروه سلامت شهرداری به صورت حضوری و مجازی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این کارگروه مصوبات خود را در حوزه فرهنگی، اجرایی و اقدامات پیشگیرانه به بخش های مختلف شهرداری قزوین ابلاغ و بر اجرای صحیح آن ها نظارت داشته است. 
شهردار قزوین با تاکید بر اهمیت گندزدایی و ضدعفونی سازی شهر به منظور جلوگیری از پیشرفت شیوع کرونا، اضافه کرد: در این مدت، ۲۰۰ آتش نشان، طبق برنامه زمان بندی شده، اقدام به گندزدایی و ضدعفونی شهر به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کردند که این اقدام تا پایان مبارزه با این ویروس ادامه خواهد داشت. 
وی گفت: با توجه به این که یکی از راه های انتقال ویروس کرونا از زباله های بهداشتی است، با آغاز شیوع این ویروس در شهر قزوین، تفکیک پسماند از مبدا طبق پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت ممنوع و جمع آوری زباله ها تنها از مخازن و توسط ۶۰۰  نیروی پاکبان شهرداری انجام می شود. 
طاهرخانی با تاکید بر این که تجمعات انسانی باعث گسترش این ویروس می شود، یادآور شد: کاهش حضور ارباب رجوع در مجموعه مدیریت شهری با ارائه خدمات الکترونیک شهروندی چون میز خدمت الکترونیک پرتال شهرداری قزوین، زیارت مجازی اهل قبور با اپلیکیشن همراه جستجوی متوفی و صدور مرخصی تاکسیرانان فقط به صورت اینترنتی و از طریقه سامانه مرخصی از جمله اقدامات شهرداری در راستای کاهش تردد در شهر بوده است. 
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته گندزدایی بازیگاه های کودک، سرویس‌های بهداشتی عمومی، پاسگاه های پلیس راهور سطح شهر، دفاتر و خودروهای آژانس های تاکسی تلفنی تحت نظارت تاکسیرانی، پایانه های مسافربری، ناوگان تاکسیرانی، پله های برقی سطح شهر، آرامستان های شهرداری، مخازن زباله و دستگاه های پیمانکاران و جمع آوری پسماند، جایگاه های سی ان جی سازمان تاکسیرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس ها، مینی بوس ها و ون ها، خیابان ها و معابر اصلی و پرتردد شهر و بازار قزوین به صورت روزانه در دستور کار همکاران ما در شهرداری قزوین قرار گرفته است.

قزوین دارای سه منطقه شهرداری است .

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اتوبوس استقبال از بهار تاکسی حمل و نقل عمومی شهرداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرداری قزوین شهردار قزوین ویروس کرونا سلامت شهر سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از صبح فردا تا ظهر سه‌شنبه شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اظهار کرد: از صبح فردا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ تا ظهر سه‌شنبه _هجدهم اردیبهشت_ شاهد بارش باران همراه تگرگ و وزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بارش باران همراه با وقوع رعدوبرق و پدیده مه خواهد بود، افزود: با توجه به بارندگی شدید و وقوع پدیده مه، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در مسیرهای مواصلاتی را داریم و در همین راستا رانندگان هنگام حرکت در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری باید احتیاط لازم را مراعات کنند.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و خیزش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها اضافه کرد: به همین خاطر مردم باید از تردد در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به بارش باران، تگرگ همراه با رعدوبرق مردم باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی با اشاره به وزش باد شدید لحظه‌ای تصریح کرد: احتمال خسارت وارد شدن به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی توسط گلخانه‌داران و متولیان خدمات شهری مستحکم‌سازی شود.

عضو ستاد پیشگیری از عملیات پاسخ به بحران استان قزوین افزود: در ضمن احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی وجود دارد و از همین‌رو اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 750927

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟