Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزانه شمیرانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره وضعیت ادغام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی اظهار داشت: ادغام دانشگاه های غیردولتی در حال حاضر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و جلسات برگزار نمی شود.

وی تنها مشکل ادغام دانشگاه های غیردولتی را مباحث حقوقی دانست و افزود: در صورتی که ویروس کرونا ریشه کن شود، از سال آینده تجمیع این مراکز را پیگیری می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم با ارائه آماری از درخواست دانشگاه های غیردولتی برای تجمیع، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۰ دانشگاه غیردولتی برای ادغام با سایر مراکز غیرانتفاعی درخواست داده اند.

شمیرانی درباره تجمیع دانشگاه های غیردولتی تهران تاکید کرد: این تجمیع در تهران اتفاق نمی افتد چرا که ظرفیت مراکز غیردولتی تهران همیشه تکمیل است و بیشترین آمار به مراکز غیردولتی استان ها اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در مسائل اقتصادی دچار مشکل شده است، گفت: سخت گیری های وزارت علوم در خصوص کیفیت دانشگاه های غیردولتی افزایش یافته است که با تجمیع، این کیفیت افزایش می یابد و مشکلات اقتصادی هم برطرف می شود.

مدیرکل دفتر آموزش های غیردولتی وزارت علوم درباره انحلال تعدادی از مراکز آموزش عالی غیردولتی، اظهار داشت: تعدادی از دانشگاه های غیردولتی به علت مشکلات اقتصادی، ظرفیت شان را به صفر رساندند و در ۶ ماه گذشته حدود هفت تا هشت موسسه تقاضای انحلال به وزارت علوم دادند.

به گفته شمیرانی، در صورتی که موسسه ای به هر دلیلی منحل شود، دانشجوی آن موسسات به مراکز نزدیک با کیفیت منتقل می شوند.

وی گفت: در تلاش هستیم تکلیف این ادغام ها تا مهرماه سال آینده مشخص شود اما برخی از مراکز موانع قانونی دارند که به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتباط دارد و این شورا باید در این زمینه به وزارت علوم کمک کنند.

این مقام مسوول وزارت علوم گفت: برای تجمیع این مراکز غیردولتی نیازمند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم؛ اما تعدادی از غیردولتی ها با مصوبات وزارت علوم تجمیع می شوند که این فرایند بعد از تعطیلات نوروز انجام می شود.

به گزارش ایرنا، اسفندماه سال گذشته بخشنامه ادغام دانشگاه ها و مراکز غیردولتی غیرانتفاعی از سوی معاونت آموزشی این وزارتخانه به غیرانتفاعی ها ابلاغ شده است. در حال حاضر حدود ۳۲۰ دانشگاه و موسسه غیردولتی غیرانتفاعی در کشور فعال است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه های غیردولتی ادغام دانشگاه ها مراکز غیردولتی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • اندروید امن‌تر است یا iOS؟
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • ۲۳ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران