Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شعار «جهش تولید» ادامه شعار «رونق تولید» است ، تصریح کرد:

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شعار سال ۹۹ که توسط رهبری تحت عنوان «جهش تولید»، نامگذاری شد، گفت: با توجه به اینکه سال ۹۸ به تقاضای رهبری و اعلام شعار سال رونق تولید بود اجمالاً نسبت به آن اجابت صورت گرفت و بخش‌هایی تحرک نشان دادند و وارد عرصه فعالیت و کار بیشتر شدند، همچنین بخش‌ها و کارخانجاتی هم که تعطیل شده بودند مجددا راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخاب شعار سال ۹۹ «جهش تولید» حکایت از این دارد که همان شعار سال قبل دنبال می‌شود چرا که مقداری به ثمر نشسته است، اظهار داشت: باور درست این است که ملت ایران می‌تواند با اتکاء به خود، نگاه به درون و فعال کردن ظرفیت‌های داخلی، مشکلات خودش را حل کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:  در نگاه به بیرون و چشمداشت به بیگانگان این شعار کمک خواهد کرد که ملت عزیز ما با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور ما برای تولید وجود دارد فعال‌تر شوند و رونق تولید را به صورت بیشتری در سال جاری شاهد باشیم.

وی درباره کمکی که دستگاه‌های مختلف کشور می‌توانند به بهبود شرایط تولید داشته باشند، افزود: از ناحیه دولت انتظار رفع موانع می‌رود، چون گاهی اوقات به جای اینکه دولت کمک کند بر سر راه تولید کنندگان مانع ایجاد می‌کند اگر این مانع یا موانع ایجاد شده را برطرف کند تولیدکنندگان ما خود خوب می‌دانند که چگونه باید تولید را پیش ببرند.

وی با تاکید اینکه می‌بایست کاری کرد که صادرات هم تشویق شده و میدان آن باز ،شود، گفت: به ویژه با صادرات به کشورهای همسایه که ارتباط با آنها راحت‌تر صورت می‌گیرد، می‌توانیم وضعیت تولیدی کشور را نسبت به سال گذشته بهبود ببخشیم.

مصباحی مقدم درباره کارهایی که برای افزایش تولیدات می‌توان انجام داد و نقش مجلس یازدهم، بیان کرد: آنچه که بسیار مهم است این موضوع است که ایران ظرفیت بسیار بزرگی دارد، ۸۰ درصد تولید ظرفیت اقتصادی کشور در داخل قرار دارد که باید این ظرفیت داخلی را به صورت بسیار گسترده فعال کرد اگر ظرفیت داخلی این کشور پهناور، پر نعمت و  پر برکت و فعال شود رونق بسیاری را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مجلس آینده نیز باید همین مسیر را دنبال کند و من اطمینان دارم که عزم نمایندگان جدید جزم است که موانع تولید را از سر راه مردم و تولیدکنندگان بردارند و کاری کنند که این ظرفیت‌های عظیم تولیدی در داخل کشور به خوبی به کار گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص گفت: می‌بایست روابط ایران با کشورهای همسایه و دوست تقویت شود، به ویژه اینکه اگر بتوانیم بدون استفاده از پول و ارزهای بین‌المللی مبادلات خودمان را با پول دوجانبه ایران و سایر کشورها انجام بدهیم و با افزایش مبادلات می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا غلامرضا مصباحی مقدم مجلس شورای اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمد مخبر عصر شنبه در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال