Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد فرید لطیفی» معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعلام آماده باش سازمان مدیریت بحران در برابر مخاطرات طبیعی در نوروز گفت: از قبل از سال جدید با توجه به پیش بینی های هواشناسی، سازمان مدیریت بحران در نامه‌ای به تمامی استانداران و فرمانداران هشدارها و راهکارهایی را در خصوص آمادگی برای پاسخ به هر گونه مخاطره احتمالی در ایام نوروز اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعلام کردیم که همه مدیران استانی در داخل استان بمانند و مرخصی همه مدیران استانی لغو شده است. اقدامات پیشگیرانه و تجهیزات لازم برای مراکزی که نیاز داشتند نیز تهیه کردیم. 

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرایی نیز اقدامات خود را انجام دادند و در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است. این دستورالعمل نیز تا پایان ایام تعطیلات یعنی تا 15 فروردین ادامه دارد و دستگاهها براساس آن عمل می کنند. 

لطیفی تصریح کرد: از آنجا که این دستورالعمل براساس قانون جدید نیز اعلام شده است طبیعتا مسئولان اهتمام بیشتری خواهند داشت و مشکلی ایجاد نخواهد شد. 

وی درباره نقاط حادثه خیز نیز یادآور شد: در این دستورالعمل به نقاط پرخطر و حادثه خیز که احتمال می رود دچار سیلاب شوند، اعلام شده و قرار شد، قبل از اینکه آب از رودخانه خارج شود دیواره ها را با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات بالا برده تا خدایی نکرده آسیب به مردم وارد نشود. 

 معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امیدواریم مردم در خانه بمانند و به مسافرت نروند، گفت: در خصوص جلوگیری از حضور احتمالی مردم در حاشیه رودخانه ها نیز اطلاع رسانی شده و از پلیس راه نیز خواسته شده است در مکانهایی که رودخانه و پلی در آنجا است از تردد جلوگیری کنند، چراکه در گذشته مردم به هشدارهای پلیس در خصوص بروز حادثه توجه نمی کنند، اما در حال حاضر براساس دستورالعملی که اعلام کردیم پلیس راهور موظف است، هر جا که احساس کردند ممکن است مشکلی برای مردم ایجاد شود راه ها را ببندند و مردم را در مکانهایی مانند مساجد اسکان دهند تا مشکل برطرف شده و مسیرها باز شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور سازمان مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی

‌مهدی مهرور در گفت وگو با خبرنگار مهر از آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی مطرح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و شرکت‌های خدماتی در حالت آماده باش باشند.

مهرور گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن و وسایل ارتباطی را به همراه داشته باشند.

کد خبر 6097254

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها