Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه یک روانشناس توصیه کرد: والدین در این روزهای خانه‌نشینی محیطی شاد و پر ازسرگرمی در خانه فراهم کنند تا از بار استرس و نگرانی فرزندان در خانه کم شود.

مختار عارفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا و خانه نشین شدن عمده افراد گفت: در این شرایط عمدتا شاهد اخبار منفی از بیماری کرونا هستیم، اخباری که شنیدن آن برای کودکان چندان خوشایند نیست و می‌تواند عواقب بدی برای آنها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک کودک پنج شش ساله هیچ تصوری ازبیماری و ویروس و... ندارد و وقتی در خصوص این موارد حرف زده می‌شود، تصورات کودک فراتر رفته و ترس را برای خود تشدید می کند و در همین راستا توصیه می‌شود والدین به هیچ عنوان جلوی کودکان درباره ترس کرونا و آمار مرگ و میر آن و سایر موارد اینچنینی صحبت نکنند.

این روانشناس با بیان اینکه ترس کودکان را نباید سرکوب کرد، گفت: اگر کودکی در خانه از کرونا می‌ترسد باید راجع به این ترس با او حرف زد و او را قانع کرد که ترس او واقعی نیست و چیز ترسناکی در خصوص بیماری وجود ندارد.

عارفی خاطرنشان کرد: والدین باید بدانند در کنار اینکه نباید از ترس کرونا و آمار مرگ و میر آن جلوی کودک حرف بزنند، باید مراقبت رفتارهای بهداشتی خود هم باشند و فضا را جلوی کودک بحرانی جلوه ندهند و ضمن رعایت موارد بهداشتی همه چیز را عادی جلوه دهند.

این روانشناس یادآور شد: کرونا برای کودکان آنطور که شواهد و آمار نشان می‌دهد خطرچندانی ندارد و بنابراین نباید کودکان را از این بیماری ترساند و به آنها استرس بیخودی وارد کرد.

عارفی در ادامه با اشاره به لزوم خانه نشینی افراد گفت: این روزها فرصت مناسبی برای با هم بودن اعضای خانواده است و توصیه می‌شود والدین سرگرمی های متنوعی را در خانه برای فرزندان خود مهیا کنند.

وی افزود: امسال که مسافرت‌های نوروزی و دید و بازدیدهای عید لغو شده بهتر است والدین بازیهای جدید یاد گرفته و با فرزندان خود در محیط خانه بازی کنند.

عارفی خاطرنشان کرد: قصه گویی برای کودکان هم لذت بخش و هم آرامش بخش است و می‌تواند از بار استرس آنها کم کند و توصیه می‌شود والدین در این روزها بیشتر برای کودکان خود قصه بگویند.

این روانشناس این روزهای خانه نشینی را فرصت مناسبی برای رسیدگی به تکالیف کودکان و نوجوانان دانست و از والدین خواست بخشی از روز را به رسیدگی به فعالیت های درسی فرزندان خود اختصاص دهند.

عارفی تاکید کرد: والدین باید سعی کنند این روزهای خانه نشینی فضای شاد و  پر از سرگرمی برای فرزندان خود در خانه رقم بزنند تا از بار استرس و نگرانی آنها نسبت به اخبار منفی پیرامون کم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه ایسنا منطقه کرمانشاه کروناویروس روانشناس فرزندان خود برای کودکان خانه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش از طریق سرگرمی و نمایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما کارشناسان براین باورند هنر نمایش می تواند در کنار سرگرم سازی کودکان و نوجوان، مفاهیم عمیق اخلاقی و انسانی را به آنان آموزش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش
  • برد نصف رئال درخانه سوسیداد؛ ۴ امتیاز تا قهرمانی
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟