Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارها می‌گوید که در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد پاک‌ترین استان کشور از جهت شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در کشور است و در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد اما دلیل این پاکی چیست.

خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسرین عابدیان‌پور- زنگ خطر کرونا در همه جای ایران به صدا درآمده و اکنون روزانه بیش از 1000 نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلا به این ویروس خطرناک در نقاط مختلف کشور شدت و ضعف‌هایی دارد اما همه استان‌ها اکنون درگیر آن هستند و استان کهگیلویه و بویراحمد هم یکی از استان‌های درگیر با آن است.

به گزارش فارس؛ آمارها می‌گوید که در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد پاک‌ترین استان کشور از جهت شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در کشور است و در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد اما دلیل این پاکی چیست.

شاید در تصورات اولیه این گونه احساس شود که مردم استان بیش از سایر استان‌ها رعایت دستورات را کرده و همین موجب شده تا که استان بیش از سایر استان‌ها از شر ویروس در امان بماند اما شواهد و قرائن می‌گویند این گونه نیست.

چرا کهگیلویه و بویراحمد تا امروز پاک است؟

 

طبق آن چه که کارشناسان می‌گویند و شاید نیازی به تحلیل کارشناسی نباشد عمده دلیل این پاکی استان نسبت به سایر استانها رفت و آمد کمتری است که وجود دارد.

استانی که بیشتر در بن‌بست قرار داشته و عبور و مرور چندانی از مسیرهای آن نمی‌شود و البته به نسبت سایر استان‌ها همچون استان چهارمحال بختیاری که استانی هم اندازه و هم طراز استان کهگیلویه و بویراحمد است تردد در آن کمتر صورت می‌گیرد و البته کهگیلویه و بویراحمدی‌های مقیم استان‌های دیگر کمتر داریم.

به گزارش فارس امروز معاون دانشگاه علوم پزشکی استان هشداری جدی به مردم استان داده است محمد مهدی بانشی می‌گوید: آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان روز به روز در حال افزایش است هر چند که نسبت به میانگین کشوری آمار پایینی داریم اما نگران کننده است و باید خیلی مراقب باشیم.

خبری نگران کننده از معاون علوم پزشکی

سخنگوی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه هر چه زمان می‌گذرد بیماری وارد گروه‌های آسیب‌پذیر مانند سالمندان و افراد دچار نقص ایمنی می‌شود به همین دلیل دو مورد فوتی داشتیم و حال چند نفر از بیماران مطلوب نیست که باید بیشتر مراقب عزیزانمان باشیم.

وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که وضعیت خوبی ندارند کسانی بودند که  عزیزانشان از سایر استان‌ها به عنوان میهمان آمدند تا به پدربزرگ و پدر و مادر بزرگ سری بزنند اما بیماری را به این بزرگواران منتقل کردند. نمی‌ارزد که عزیزانمان را به خاطر  یک دید و بازدید به مرگ بکشانیم می‌توانیم اینترنتی و از طریق اپلیکیشن‌ها سال نو را به آنها تبریک بگویم.

این مسوول در خصوص افراد در انتظار جواب آزمایش کرونا گفت: در هر دو روز ۸۰ تا ۱۰۰ نمونه آزمایش ارسال می‌کنیم، ضمن اینکه برای راه‌اندازی آزمایشگاه شهر یاسوج مشکلات وجود دارد.

بانشی افزود: تجهیزات آزمایشگاه خارجی است و چون تحریم هستیم با تاخیر وارد می‌شود اما علی‌رغم این شرایط ریاست دانشگاه و تیم فنی نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند برخی اقدامات از حوزه ما خارج است اما اختلالی در کار و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌ها ایجاد نمی‌کند.

فریادهایی که چاره‌ساز نیست

 

 

به گزارش فارس از ورودی‌های شهر یاسوج و سایر شهرهای استان خبر می‌رسد که ترافیک سنگین و حجم بالایی از مسافر وجود دارد و همین موجب بروز خطر بیشتر برای استان می‌شود.

مسوولان استان نیز هر چه فریاد می‌زنند گوش شنوایی نیست؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد ملتمسانه از مردم می‌خواهد به مسافرت نروند و پذیرای دوستان و آشنایان در خانه‌هایشان نباشند اما وقتی بانگ سال تحویل به گوش رسید گویی که انگار کرونایی وجود دارد و خطری مردم را تهدید می‌کند.

آمار هر روزه وزارت بهداشت نشان می‌دهد که نباید چندان دل خوش به کم و زیاد شدن آمارهای روزانه بود چرا که هر روز این آمارها متغیر است و استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد که چند روز متوالی پشت سر هم هیچ بیمار کرونایی نداشته به یکباره ظرف یک روز 15 نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

همین آمارهای خوش خط و خال موجب می‌شود که به یکباره پلمب جمعه بازار یاسوج بشکند و مردم خود را در خیابان و معابر و فضاهای عمومی رها کنند گویی که خطر مرگباری مانند کرونا آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

مردم آمارهای حریرچی را جدی نمی‌گیرند!!

این در حالی است که ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت گفته در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است. 

حریرچی افزود: طبق بررسی‌ها در هر ساعت متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان، عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حذف کاهش تماس های فردی و توجه به بیماران بهبود یافته را بسیار موثر دانست و گفت: اگر چه کادر درمان فداکارانه در راه مبارزه تلاش می کنند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده اما این همه کار نیست و باید زنجیره شیوع قطع شود.

هشدار جدی خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی روی تخت بیمارستان جلیل

وضعیت به گونه‌ای شده که خبرنگار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج از همان جا و روی تخت بیمارستان به مردم استان هشدار می‌دهد چرا خانه‌های خود را رها کرده و بهترین و امن‌ترین مکان برای پیشگیری از کرونا را ترک می‌کنید.

جمشید ارجمند می‌گوید: از قول من به مردم استان بگویید برای چه باید از خانه بیرون بروید ویروسی که تا دم مرگ با آن می‌روید و بر می‌گردید یک آن فکر می‌کنید خوب شده‌اید اما ساعتی بعد دوباره در بدترین حالت بیماری قرار می‌گیرید چرا خانه‌های امن خود را رها می‌کنید و در معابر و اماکن حاضر می‌شوید

انتهای پیام/82009

 

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم پزشکی کرونا کهگیلویه و بویراحمد یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد سایر استان ها علوم پزشکی مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی به ۹۰ روستای استان خبر داد و گفت: این اقدام با کار جهادی و مشترک دولت و بسیج سازندگی به سرانجام رسید. - اخبار استانها -

سیدعلی احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: آبرسانی به 90 روستای کهگیلویه و بویراحمد در مدت زمان کمتر از دو سال با کار جهادی و مشترک دولت و بسیج سازندگی کلنگ‌زنی، اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در حوزه راهسازی به‌ویژه احداث و اصلاح راه‌های روستایی اقدامات چشمگیری شده است، عنوان کرد: در گذشته بسیاری از روستاهای استان با اولین بارش برای چندین ماه ارتباط آن‌ها با مرکز شهرستان و استان قطع می‌شد، ولی در این دولت مشکلات به حداقل ممکن رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده مسئولان استانی و همچنین با نگاه ویژه دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی به مناطق روستایی و کمتربرخوردار، پروژه‌های راه روستایی زیادی در استان اجرا و به سرانجام رسیده است تا جایی که روستاهایی در شهرستان مارگون  بویژه بخش زیلایی شامل سادات، پوله، موشمی و مورد زرد هم اکنون مشکلات آنها به حداقل رسیده است. همچنین در زمینه روکش آسفالت جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی نیز کارهای بزرگی انجام شده که به نوعی رضایت نسبی مردم را به همراه داشته است. برای جاده دشت‌روم_سرفاریاب معروف به باغچه سادات که از منطقه سادات امامزاده علی(ع) می‌گذرد اعتبارات در نظر گرفتیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی همچنین از ابلاغ 14 هزار میلیارد اعتبارات تخصیصی از سفر دوم رئیس‌جمهور خبر داد و افزود: واقعیت امر در تمامی استان‌ها تخصیص‌های سفر دوم رئیس‌جمهور شروع شده و پول زیادی به استان سرازیر خواهد شد و تمام وعده‌هایی که به مردم دادیم را دوباره آغاز می‌کنیم، مردم تصور نکنند که به آن‌ها تعهد و قول داده‌ایم و آن را ر‌ها کردیم، بلکه منتظر تخصیصات ریالی بودیم و ان‌شاء‌الله این قول‌ها به سرانجام می‌رسند. پیش‌بینی می‌کنیم به زودی در چند شاخص از محرومیت جاده‌های روستایی خارج می‌شویم و این در این دولت انجام می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه در بسیاری از روستا‌ها تنش آب آشامیدنی داریم، ادامه داد: با بودجه 14 هزار میلیاردی بسیاری از تنش‌ها مرتفع و برداشته می‌شود و البته بیش از 400 میلیارد تومان تعهد دولت برای تأمین آب شرب است. بسیاری از مناطق شهر یاسوج کمبود آب آشامیدنی داشت که بخش زیادی از مشکلات بخش فرسوده شهر بازسازی و لوله‌گذاری شد و بخش دیگر در حال اجرا بوده و در واقع پروژه‌های نیمه‌تمام شهر گچساران و دهدشت که ر‌ها شده بود دوباره از سرگرفته خواهد شد و دولت همه‌ این پروژه‌های مهم را دیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در یاسوج+تصاویر
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج