Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@12:57:16 GMT

منع رفت و آمد در اردن با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۶۵۴۶

منع رفت و آمد در اردن با شیوع کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «امجد العضایله» وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی دولت اردن روز جمعه در کنفرانس خبری گفت: با توجه به برقراری شرایط اضطراری درمنطقه وجهان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، رفت و آمد مردم و حضور آنها در همه مناطق اردن از ساعت هفت صبح شنبه ۲۱ مارس ۲۰۲۰ و تا اطلاع بعدی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی به تعطیل شدن همه فروشگاه های تجاری در اردن اشاره کرد و افزود: روز سه‌شنبه آینده زمان مشخصی برای شهروندان به منظور رفع نیازهای خود و در یک ساز و کار مشخص، اعلام خواهد شد.

العضایله که سخنگوی دولت اردن است، برای توجیه این تصمیم تاکید کرد که شهروندان اردنی خواست دولت از آنها برای ماندن در خانه هایشان را اجرا نکردند.

وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی خاطرنشان کرد:متأسفانه در دو روز گذشته ، شاهد بی توجهی برخی از شهروندان اردنی به رعایت دستورالعمل ها و رفت و آمد در خیابان ها و خرید در بازارها بودیم در نتیجه به این باور رسیدیم که این شرایط خطری بزرگ برای سلامتی و ایمنی آنان خواهد بود.

وی هشدار داد که نقض دستورالعمل رفت وآمد به مجازات «بازداشت فوری برای مدتی کمتر از یک سال» منجر می شود.

دولت اردن روز سه شنبه گذشته ازعملیاتی شدن « قانون دفاع» که فقط در شرایط اضطراری اجرا می شود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

دولت اردن همچنین تصمیم گرفت که فعالیت بخش های خصوصی و دولتی بجز خدمات درمانی به مدت دو هفته متوقف شود و در همین حال نیروهای ارتش در ورودی و خروجی های شهرها به عنوان بخشی از اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا مستقر شوند.

تاکنو در اردن ۶۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

دولت اردن پیشتر از شهروندان این کشور خواسته است به جز موارد بسیار ضروری از خانه ها بیرون نیایند ، در تجمعات بیش از ۱۰ نفر حضور نیابند و از رفت و آمد بین استان ها خودداری کنند.

ارتش اردن درهمین چارچوب ورودی ها و خروجی های امان پایتخت ودیگر استان ها را بسته و از صبح پنجشنبه تا اطلاع بعدی مانع از حرکت بین استان ها می شود.

مقامات اردن از دوشنبه گذشته حدود ۶ هزار نفری را که از خارج وارد این کشور شده اند در قرنطینه اجباری قرار داده است.

همه پروازهای ورودی و خروجی با اردن از سه شنبه تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمده و فعالیت مدارس، رویدادهای ورزشی ، اقامه نماز در مساجد ، دعا در کلیساها ، شرکت در اجتماعات ومجالس عزا و حضور در سینماها و رستوران ها را برای مقابله با ویروس کرونا تعلیق شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 حمید کهرام جهش تولید پاندمی ملی شدن صنعت نفت اردن ویروس کرونا منع رفت و آمد شرایط اضطراری کروناویروس نوروز 99 حمید کهرام جهش تولید پاندمی ملی شدن صنعت نفت ویروس کرونا دولت اردن رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به ایلام سفر کرد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام