Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@03:09:22 GMT

آمریکا، چین را به لاپوشانی اطلاعات درباره کرونا متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۷۰۲۳

آمریکا، چین را به لاپوشانی اطلاعات درباره کرونا متهم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه در بیانیه‌ای گفت که این اقدامات چین شامل سانسور رسانه‌های اجتماعی و محدود کردن پزشکانی می‌شد که در تماس با بیماران بودند.

اورتگاس گفت: تا سوم ژانویه، مقام‌های چینی دستور دادند تا نمونه‌های ویروس کووید-۱۹ نابود شده، پزشکان ووهان ساکت شوند و نگرانی‌های عمومی آنلاین سانسور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی چین راست می‌گوید که "این یک جدول زمانی است که جهانی باید کاملاً آن را مورد بررسی قرار دهد."

اظهارات اورتگاس در واقع پاسخی به بیانیه سخنگوی دولت چین به شمار می‌رفت که این نکته را مطرح کرده بود که چرا ایالات متحده تا ۱۵ ژانویه، یعنی حدود دو هفته بعد از سوم ژانویه صبر کرد تا درباره این بیماری به آمریکایی‌های حاضر در چین اطلاع‌رسانی کند.

او گفته بود: حالا چین را بابت تاخیر سرزنش می‌کنید؟

جنگ لفظی چین و آمریکا درباره کروناویروس بالا گرفته است. مقام‌های چینی گفتند که ایالات متحده کروناویروس را به عنوان یک سلاح بیولوژیک ساخته و به ووهان فرستاده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم از آن به عنوان "ویروس چینی" یاد می‌کند که به جنجال‌ها دامن زده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی