Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:47:02 GMT

ژنرال میلر: خروج نیروها از افغانستان متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۷۲۱۲

ژنرال میلر: خروج نیروها از افغانستان متوقف شده است

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو گفت که خروج نظامیان خارجی از افغانستان بطور موقتی متوقف شده است. ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روند خروج نیروها از افغانستان متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلر در این بیانیه گفت که ماموریت «حمایت قاطع» برای حفظ سلامت نیروها در حال انجام اصلاحات لازم جهت مکث موقت اعزام نیروها به افغانستان است.

این ژنرال ارشد آمریکایی افزود: در برخی موارد این اقدامات به معنی آن است که برخی از نظامیان بیش از زمان تعیین شده خروجشان در افغانستان باقی خواهند ماند تا به ماموریت خود ادامه دهند.

به گزارش «هیل»، میلر ادامه داد که 1500 نیروی نظامی، غیرنظامی و قراردادی که در هفته گذشته به افغانستان آمدند در قرنطینه قرار دارند و تصریح کرد که این اقدام از روی احتیاط گرفته شده و هیچ یک از این افراد بیمار نیستند.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو که به گفته برخی در توافق با طالبان حق وتو دارد در حالی از ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان بیش از موعد تعیین شده برای خروج آن‌ها خبر می‌دهد که واشنگتن متعهد شده تا طی 135 روز پس از امضای توافق نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به 8 هزار و 600 نفر کاهش یافته و شمار نیروهای ائتلاف نیز به همین نسبت کاسته شود.

نشریه انگلیسی مدعی شد: حق وتو ژنرال «میلر» در مذاکرات «خلیلزاد» و نمایندگان طالباننخستین حمله آمریکا به طالبان در افغانستان پس از توافق صلحتعویق آزادی زندانیان طالبان به دلیل اختلافات

آمریکا همچنین زمان امضای توافق با طالبان در 10 اسفند متعهد شد تا طی 14 ماه پس از انعقاد توافقنامه تمام نیروهای خارجی و قراردادی را از افغانستان خارج کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود