Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مس ضمن تبریک آغاز سال نو و با بیان اینکه تمامی برنامه‌ریزی‌ها در شرکت مس در سال 1398 بر مبنای خلق رکوردهای خوب در حوزه تولید بود تا منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق تولید محقق شود، افزود: همچنین در سال گذشته برای فراهم کردن زمینه‌های تولید بیشتر اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه تعریف طرح‌های توسعه‌ای جدید و سرعت بخشی به پیشبرد پروژه‌های معدنی مس انجام شد تا در آینده نزدیک شاهد جهش تولید در شرکت مس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصر ایران به نقل از روابط عمومی شرکت مس ایران سعدمحمدی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت مس توجیه اقتصادی دارد،گفت: توسعه در شرکت مس برای جهش و افزایش تولید تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود.

وی اظهار داشت: در سال 98 تلاش شد تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد و بر این مبنا، در سال گذشته بیش از 3500 میلیارد تومان طرح توسعه‌ای به اتمام رسید.

به گفته سعدمحمدی، طرح افزایش ظرفیت ذوب خاتون‌آباد از 80هزار تن به 120هزار تن جزو مهمترین طرح‌های توسعه‌ای بود که در سال گذشته ظرف مدت کوتاهی و با تکیه بر توان داخلی عملیاتی شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت ذوب در شرکت مس برای اولین‌بار به 400هزار تن مس آندی رسید.

سعدمحمدی تصریح کرد: همچنین در سال 1398 واحد تولید اسیدسولفوریک سرچشمه با اهداف کاملاً زیست‌محیطی راه‌اندازی و افتتاح شد و واحد تولید اسیدسولفوریک خاتون‌آباد در مراحل پایانی قرار دارد و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد شد.

به گفته سعدمحمدی، طرح کارخانه اکسیژن و انبار کنسانتره و طرح ذخیره‌سازی اسیدسولفوریک در بندرعباس نیز در پایان سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه برنامه شرکت در سال 1399 سرعت بخشی به طرح توسعه درآلو است، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این پروژه که ظرفیت تولید 150هزار تن کنسانتره مس را خواهد داشت امسال وارد مدار تولید شود. این پروژه به‌تنهایی بیش از 1500 میلیارد تومان به گردش مالی شرکت مس اضافه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه 150هزار تنی کنسانتره دره‌زار نیز در حال اجراست، افزود: سه میلیون مترمکعب تسطیح و خاکبرداری در فاز سه تغلیظ سونگون با ظرفیت 150هزار تن کنسانتره امسال عملیاتی خواهد شد.

سعدمحمدی اظهار داشت: همچنین طرح‌های جدید برای احداث کارخانه‌های کنسانتره فاز 2 میدوک در شهربابک، فاز سه سرچشمه و راه‌اندازی کارخانه فرآوری سرباره‌ها در سرچشمه در دستور کار قرار دارد تا حجم قابل‌توجهی از سرباره‌هایی که دپو شده به‌عنوان خوراک برای تولید استفاده شود.


افزایش سرمایه برای توسعه

سعدمحمدی در ادامه، افزایش 2300 میلیارد تومانی سرمایه شرکت مس را یکی دیگر از مهمترین اقدامات شرکت مس در سال 1398 دانست و گفت: در شرایط فعلی بهترین و سهل‌الوصول‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه تأمین مالی برای توسعه افزایش سرمایه است.

به گفته سعدمحمدی، با این اقدام سرمایه شرکت مس به‌طور رسمی به 10هزار میلیارد تومان رسید که بیانگر این است که شرکت مس امسال که مزین به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری شده است با اطمینان خاطر بیشتری در راستای سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه و افزایش تولید گام برخواهد داشت.

لینک کوتاه: asriran.com/0031FC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شرکت مس سرمایه میلیارد تومان شرکت مس سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته دوم اردیبهشت ماه را متعادل مثبت پیش‌بینی کرد و صنایع فولادی و پتروشیمی را به عنوان صنایع پیشتاز این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز - سعید ترکاشوند؛ «هومن عمیدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته دوم اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته تحت تاثیر برخی احتمالا روند متعادل مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. گزارش فرودین ماه تمامی شرکت‌های بورسی در سامانه کدال منتشر شده و شرایط همگی نشان از آن دارد که در این ماه روند اکثر شرکت‌ها در وضعیت خوبی قرار داشته است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر طرف شدن سایه اخذ مالیات بر عایدی از سر بورس، یکی دیگر نکات مهمی بود که خبر آن در هفته قبل منتشر شد. با وقوع این اتفاق بخشی از نگرانی‌های فعالان بازار سرمایه مرتفع شد. علی‌رغم رفع این موضوع، خروج نقدینگی همواره از جمله چالش‌های همیشگی بازار سرمایه است. تاکنون تزریق پول خاصی به بازار شکل نگرفته است.


وی تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی که بورس نسبت به سایر بازار‌های موازی با خود دارد، پیش‌بینی می‌شود با نهایی شدن برخی احتمالات موجود در بازار مانن تغییر در نرخ ارز نیمایی، بخشی از این عقب‌ماندگی مرتفع شود.


عمیدی همچنین درباره صنایع پیشتاز این هفته بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود که در هفته دوم اردیبشهت ماه، تعدادی از نماد‌های فولادی و پتروشیمی و همچنین بعضی از شرکت‌های حمل و نقل در مقایسه با سایر نماد‌ها از وضعیت خوبی برخودار خواهند شد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار بورس ، بازار سهام ، صنایع بورسی ، فولادی‌ها ، پتروشیمی ها لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9f

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد