Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ویروس کرونا سرانجام قوانین سختگیرانه فیرپلی مالی یوفا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
به گزارش آریا، شیوع گسترده ویروس کرونا در اروپا، کلیه مسابقات ورزشی از جمله فوتبال در قاره سبز را به حالت تعلیق درآورده است. درحالیکه باشگاه ها به طور روزانه درحال متحمل شدن ضررهای سنگینی هستند، یوفا قصد دارد با سختگیری کمتری در پایان فصل به حساب های مالی آنها رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از مارکا؛ با توجه به ضرر سنگین باشگاه ها از شیوع ویروس کرونا و کاهش قابل ملاحظه درآمد آنها، یوفا احتمال نادیده گرفتن فیرپلی مالی در پایان فصل را مدنظر قرار می دهد. بنابراین بسیار محتمل است که باشگاه ها برای دوره ای کوتاه از زیر ذره بین فیرپلی مالی یوفا خارج شوند یا حداقل با سختگیری کمتری به حساب های مالی باشگاه ها در پایان فصل رسیدگی شود. درصورتیکه یوفا بخواهد طبق قوانین، فیرپلی مالی را همچون هر سال اعمال کند، با توجه به کاهش قابل ملاحظه درآمد باشگاه ها، بسیاری از آنها با محدودیت روبرو می شوند.

- فقط طی 24 ساعت اخیر در ایتالیا 627 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست داده اند. تاکنون بیش از 4000 نفر در ایتالیا به این دلیل فوت کرده اند. این درحالی است که آمار جانباختگان از ویروس کرونا در چین حدود 3200 نفر است. به نقل از فوتبال ایتالیا؛ روند شیوع ویروس کرونا در ایتالیا بسیار گسترده تر از پیش بینی ها بوده و با وجود قرنطینه کامل شهرهای این کشور، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 47 هزار نفر گذشته است. فقط 2549 نفر در منطقه لمباردی، جان خود را از دست داده اند. در این شرایط ایتالیا با بحرانی جدی روبرو است و شروع مجدد فعالیت های ورزشی، آخرین دغدغه دولت محسوب می شود. با این وجود آینده سری آ، مبهم تر از قبل است و مشخص کردن تاریخ دقیقی برای پیگیری هفته های باقی مانده سری آ بعید به نظر می رسد.

- سرمربی سابق تاتنهام امیدوار است روزی در کنار لیونل مسی به نیولز اولد بویز آرژانتین بازگردد. مائوریتسیو پوچتینو دوران بازی خود را در نیوولز اولد بویز آرژانتین آغاز کرد و در سال 1994 به اسپانیول پیوست. پس از اخراج از هدایت تاتنهام در ماه نوامبر، هنوز آینده سرمربی آرژانتینی مشخص نیست. از منچستریونایتد و تاتنهام به عنوان مقصدهای احتمالی او نام برده می شود. لیونل مسی، اسطوره آرژانتینی بارسلونا نیز کارش را از آکادمی فوتبال نیوولز آغاز کرد. پوچتینو در گفتگو با Radio del Plata گفت: امیدوارم روزی به نیوولز اولد بویز بازگردم. هنوز می توانم منتظر بمانم. ترجیح می دهم با لیونل مسی طی 10 سال آینده به نیوولز بازگردیم.  

- شاگردان گتوزو پس از چند روز قرنطینه خانگی، دوباره دور یکدیگر جمع می شوند. با دستور جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، کلیه فعالیت های ورزشی در این کشور تا 4 آوریل به حالت تعلیق درآمده است. در همین راستا وزارت ورزش و وزارت بهداشت ایتالیا نیز تمرینات گروهی تیم ها را ممنوع اعلام کردند. با این حال باشگاه ناپولی به زودی تمرینات خود را از سر می گیرد.
با تایید باشگاه ناپولی؛ با توجه به اینکه شهر ناپل همچنان از شیوع گسترده ویروس کرونا در امان مانده است، با دستور اورلیو دی لورنتیس و سایر مسئولان ناپولی، تمرینات گروهی این تیم زیر نظر جنارو گتوزو از روز چهارشنبه از سر گرفته می شود. به نقل از فوتبال ایتالیا؛ دی لورنتیس و لوتیتو تنها افرادی بودند که در جلسه هفته گذشته سازمان لیگ سری آ، مخالف تعطیل شدن تمرینات بودند. این درحالی است که تعداد جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز 4000 نفر گذشته است و انتظار می رود قرنطینه شهرهای این کشور پس از 4 آوریل نیز تمدید شود. دامیانو توماسی، رئیس اتحادیه بازیکنان حرفه ای ایتالیا خطاب به افرادی که خواهان شروع مجدد مسابقات از ماه آوریل هستند، گفت:
آنها مثل گروه ارکستر کشتی تایتانیک هستند. درحالیکه کشتی سوراخ شده و غرق می شود، آنها هنوز در حال نواختن هستند!

- مدافع انگلیسی اتلتی، برد تیمش را بالاتر از هر چیزی در اولویت قرار می‌دهد. انتقاد یورگن کلوپ از سبک بازی اتلتیکو مادرید برای کایرن تریپیر قابل درک نیست. اسکای گزارش می‌دهد: برد 3-2 اتلتیکو مادرید مقابل لیورپول در آنفیلد، حکم حذف نماینده انگلیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپای فصل 20-2019 را امضا کرد. کلوپ پس از بازی از سبک تدافعی روخی بلانکوس انتقاد کرد و حالا تریپیر از خود و هم تیمی‌هایش دفاع کرده است.
اگر به آنجا (آنفیلد) بروید و مثل خود لیورپول بازی کنید، 6-0 می‌بازید. نمی‌دانم مردم چه انتظاری دارند. شاهد گلایه کارشناسان بودیم ولی آیا واقعا انتظار داشتند در این فرم لیورپول، به آنجا برویم و هجومی بازی کنیم؟ باید با طرح و برنامه مشخصی به آنجا می‌رفتیم و همین کار را کردیم. باید دفاع می‌کردیم ولی مهم‌ترین چیز این است که برنده شدیم. می‌دانستیم به خاطر تلاش و انرژی‌ بالایی که صرف کرده بودند، از نفس خواهند افتاد. می‌دانستیم از سرعت‌شان کاسته خواهد شد. بیش از 100 دقیقه طول کشید ولی 3-2 برنده شدیم. مردم می‌توانند تا دل‌شان می‌خواهد گلایه کنند ولی به نظرم برای آن بازی، چنین سبکی الزامی بود. از آنجایی که سن و سالی از من گذشته است، دیگر این حرف‌ها مرا ناراحت نمی‌کند. لیورپول از فرصت‌هایش استفاده نکرد و ما در هر دو بازی آن‌ها را شکست دادیم. روش‌مان جواب داد و فوتبال هم بر همین اساس دنبال می‌شود.  

- مسئولان فوتبال کشور ترکیه درتلاش هستند تا تکلیف رقابت‌های فصل 20-2019 را هر چه سریعتر مشخص کنند. سوپرلیگ ترکیه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و همه‌گیر شدن این ویروس همچنان درحال پیگیری بود تا جایی که جان اوبی میکل، ستاره سابق چلسی قراردادش با تیم ترابزون اسپور ترکیه فسخ کرد و این کشور را ترک کرد. در نهایت چهار روز پیش تصمیم گیری شد این مسابقات تا اطلاع ثانوی به تعویق بیفتد و در زمان دیگری برای برگزاری این مسابقات تصمیم گیری شود.
مهمت سپیل، رئیس انجمن باشگاه‌های فوتبال ترکیه در مصاحبه اخیرش اعلام کرد: "اگر این روند طولانی شود، می‌توان پلی آف را شروع کرد تا سریع لیگ‌ها به پایان برسد. اگر همه چیز عادی شود، می‌توانیم لیگ را از 17 آوریل شروع کنیم. اگر روند خیلی طولانی باشد، ممکن است لیگ به این ترتیب ثبت شود".

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع گسترده ویروس کرونا ویروس کرونا فیرپلی مالی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پارما به سری آ ایتالیا/ جمع ۷ خواهران دوباره جمع شد

تیم پارما در هفته سی و ششم سری بی ایتالیا در مصاف با تیم باری به نتیجه ۱-۱ دست یافت و در فاصله دو هفته مانده تا پایان فصل، به سری آ صعود کرد.

پارما سه فصل قبل (۲۱-۲۰۲۰) به سری بی سقوط کرد و از فصل آینده دوباره شاهد حضور این تیم باسابقه که تاسیس آن به سال ۱۹۱۳ برمی‌گردد، خواهیم بود.  باشگاهی که کمتر از ۲ ماه دیگر جشن تولد ۱۱۱ سالگی خود را برگزار خواهد کرد، تاریخی پر فراز و نشیب و پرحادثه را پشت سر گذاشته؛ از روز‌های درخشان دهه ۹۰ متشکل از ستارگانی همچون فاستینو آسپریا، فابیو کاناوارو، دینو باجو، انریکو کیزا، ارنان کرسپو، لورنزو مینوتی، هریستو استویچکوف، جان‌لوئیجی بوفون، لیلیان تورام، خوان سباستین ورون و روبرتو موسی که به کسب ۴ جام اروپایی در عرض ۶ سال منجر شد تا دهه تلخ گذشته که با به حراج گذاشتن همان جام‌ها برای تأمین بخشی از بدهی‌ها به خاطرات هواداران زرد و آبی‌پوش رنگ سیاه پاشید.

پارما در سال ۲۰۱۵ با ۲۱۸ میلیون یورو بدهی، از جمله ۶۳ میلیون یورو دستمزد پرداخت‌نشده اعلام ورشکستگی کرد و بعد از قرارگیری در رده بیستم جدول، به سطح چهارم فوتبال ایتالیا سقوط کرد، اما دوباره با ۳ صعود متوالی خیلی زود به سری آ برگشت. با این حال پارما در انتهای فصل ۲۱-۲۰۲۰ با قرارگیری در انتهای جدول، بار دیگر راهی سطح دوم شد. حالا، اما بعد از ۳ سال غیبت، پارما به جمع ۷ خواهران برمی‌گردد. (تیم‌های یوونتوس، میلان، اینتر، رم، لاتزیو فیورنتینا و پارما که در اوایل قرن ۲۱ هفت قدرت فوتبال ایتالیا محسوب می‌شدند، به ۷ خواهران مشهور هستند)

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • صعود پارما به سری آ ایتالیا/ جمع ۷ خواهران دوباره جمع شد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است
  • طارمی عامل خروج یک ستاره از اینتر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • حفظ شمس‌آذر ۱۳۰ میلیارد بودجه می‌خواهد
  • دفاع بالوتلی از جنجال ستاره اینتر علیه تئو هرناندز
  • فوتسال ایران درجام‌جهانی موفق می‌شود/برخی انتقادات غیرمنصفانه بود
  • اوسمار: انقدر سپاهان را نبردیم که به بردنش نزدیک شدیم |‌ پاسخ سرمربی برزیلی به کری‌خوانی نورافکن
  • خبر خوشحال‌کننده برای سردار آزمون از پایتخت ایتالیا