Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از احتمال جاری شدن سیلاب در استان و رانش زمین به علت بارش باران خبر داد و گفت: مردم از ماندن در حاشیه رودخانه‌ها جداً پرهیز کنند. ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

رضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه تا روز دوشنبه همین هفته احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های استان گیلان، رانش زمین در برخی نقاط و جاری شدن سیلاب زیاد است اظهار داشت: از مردم انتظار داریم به توصیه‌ها و اخطاریه‌ها توجه کرده و از ماندن در حاشیه رودخانه‌ها جداً پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بارش شدید باران در استان و صاعقه در ارتفاعات استان را در ساعات آینده متذکر شد و عنوان کرد: با توجه به بارش زیاد باران در استان گیلان و جمع شدن آن احتمال راه افتادن آب در مسیل‌ها یا همان کانال‌هایی که به دست طبیعت ایجاد شده نیز دور از انتظار نیست.

اسلامی با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن گیلان احتمال رانش زمین در نقاط کوهستانی استان که سطوح آن‌ها از خاک رس تشکیل شده‌ است هم وجود دارد تصریح کرد: در همین‌جا باز هم تأکید می‌کنم مردم نقاط کوهستانی استان گیلان و اهالی ساکن در مسیر رودخانه‌ها باید بیشتر مراقب باشند به هشدارها توجه کنند.

احتمال وقوع سیلاب در مناطق مستعد کاشان/شهروندان از اسکان در مسیر رودخانه‌ها اجتناب کنندهفته پر بارش با احتمال سیل در انتظار هرمزگان؛ مردم سامانه بارشی جدید را جدی بگیرند102 شورا و 24 دهیار قشم برای مقابله با سیلاب به حال آماده‌باش قرار گرفتند

وی هماهنگی‌های انجام شده مدیریت بحران استانداری با کلیه فرمانداری‌های استان گیلان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد‌: با صدور یک اخطاریه به فرمانداری‌های گیلان اطلاعات لازم را دادیم تا ضمن حفظ آمادگی‌های لازم تمهیدات ویژه‌ای را برای کاهش آسیب‌ها به ویژه در نقاط پرخطر بیاندیشند.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیریت بحران استان گیلان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

وی مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

سبزه زاری با بیان اینکه روز سه شنبه نیمه شرقی استان به ویژه ارتفاعات تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید