Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:46:16 GMT

شرایط ویژه تهران در کرونا/شهروندان پاسخگوی ۴۰۳۰ باشند

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۸۴۶۴

شرایط ویژه تهران در کرونا/شهروندان پاسخگوی ۴۰۳۰ باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، افزود: شرایط تهران هم به لحاظ میزان ابتلا و هم خدمات درمانی نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است زیرا تهران بزرگ ترین تولید کننده خدمات درمانی در کشور است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما در تصمیماتی که در استانداری اتخاذ شد با توجه به اینکه با کمبود تخت بینابینی و نقاهتی روبرو هستیم، اما در تدارک آن هستیم تا بر تعداد این تخت‌ها افزوده شود و افرادی که شرایط ​آنها به گونه‌ای است که باید برای معالجه از خانه خارج شوند و به بیمارستان‌ها مراجعه کنند می‌توانند از شرایط نقاهتگاهی ما برخوردار شوند و قصد داریم شرایطی مهیا کنیم تا این بیماران پس از بهبودی با خاطری آسوده به منزل خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی گفت: با توجه به شرایط خاصی که استان تهران دارد ما در هفته سوم با موقعیتی روبرو هستیم که بسیاری از شهروندان که به دلایلی از پایتخت خارج شده اند قرار است این روزها به خانه بازگردند بنابراین ما سناریوهایی را طراحی کردیم تا اگر افرادی که باز می‌گردند آلوده باشند، چه تمهیداتی در خصوص آنها به کار ببریم. البته این شرایط مخصوص تهران است، زیرا شرایط تهران به گونه‌ای ویژه است، به دلیل آنکه بیشترین بازگشت مسافر را دارد.

وی ادامه داد: به رغم اینکه تهران نسبت به سایر ایام عادی خلوت شده، ولی هنوز آمار مبتلایان به طور چشمگیر کاهش پیدا نکرده به این دلیل است که تعداد شهروندانی که در واپسین روزهای سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند دوران نهفتگی آنها به پایان رسیده و اکنون عوارض ابتلای آنها نمایان و مراجعه آنها به مراکز درمانی بیشتر شده است.

زالی تصریح کرد: بحث بسیج ملی و مراقبت‌های بهداشت فردی در منزل، یکی از مهم ترین راهکارهای موثری است که می‌تواند منجر به تقلیل بیماران مبتلا به کرونا شود و میزان خدمات بیمارستانی را به حداقل برساند.

وی تاکید کرد: درخواست من از مردم ایران این است که به طور حتم مشارکت فعالی در این زمینه داشته باشند و مردم اطلاعات پزشکی خود را از طریق سامانه‌هایی که بیشتر به آن‌ها اشاره کرده ایم دریافت کنند.

زالی تصریح کرد: من از مردم درخواست می‌کنم به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند و این اطلاعات بلافاصله در سامانه مستقر می‌شود و همکاران ما با آن‌ها تماس خواهند گرفت و برای خود و خانواده شان پرونده الکترونیک تشکیل خواهند داد ضمن اینکه در همان جا یک غربال گری بدون اینکه در منازل حضور داشته باشیم صورت می‌گیرد و علائم بالینی مورد سوال قرار خواهد گرفت که راهنمای بسیار خوبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود به علاوه اینکه افراد می‌توانند طی روزهای بعد اگر کسی علامت ابتلا را داشت، رصد کنند و اگر نیاز به خدمات درمانی داشته باشد امکان آن موجود است.

وی افزود: با سامانه ۴۰۳۰ و تعداد زیادی تلفن‌های اینترنتی که در اختیار مراقبان سلامت قرارداده شده است با منازل افراد تماس گرفته می‌شود و شماره‌ای که با ​آن تماس انجام می‌گیرد همین شماره ۴۰۳۰ است که خواهش می‌کنم شهروندان به طور حتم پاسخگوی این شماره تلفن باشند، زیرا همکاران ما در این ایام تعطیل در تلاش هستند تا سلامت شهروندان را بررسی کنند.

فرمانده علمیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: اگر این کار در تهران با رشد خوبی مواجه شود می‌تواند مهم ترین و موثرترین راهبردها برای کاهش بیماری باشد ضمن اینکه می‌تواند به طور قابل توجهی بار مراجعه حضوری به بیمارستان‌ها را تقلیل دهد.

کد خبر 4883565

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی ویروس کرونا بیمارستان ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی علیرضا زالی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کیانوش جهانپور علیرضا رئیسی سازمان غذا و دارو دیابت ستاد مقابله با کرونا ریسک بیماری قلبی بیماری های عفونی دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم

تین نیوز

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

الهیاری با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

الهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • اعلام جزییات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است