Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه مسلمان ایرلندی در اظهاراتی به مناسبت روز بین المللی حذف تبعیض نژادی نسبت به افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی در ایرلند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thesun»، «لورین اوکنر»، تازه مسلمان ایرلندی که 17 سال پیش اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کرد از آن زمان تا کنون به خاطر حجابش در معرض  توهین ها و حملات مکرر لفظی و فیزیکی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در این باره می گوید:نژادپرستان بارها به من گفته اند «به جایی برگرد که از آنجا آمده ای» و این در حالی است که من در «دوبلین» متولد شده ام.

 

به گفته لورین،اسلام هراسی و نژادپرستی به طور چشمگیر و نگران کننده ای در ایرلند در حال افزایش است.

 

این تازه مسلمان ایرلندی افزود:ایرلندی ها اقلیت های کوچکی را که در این کشور زندگی می کنند هدف پیش داوری ها و تعصب های خود قرار می دهند تا آنجا که ما هر روز شاهد افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی در این کشور هستیم.

 

لورین همچنین گفت: ما باید برای کمک به فهم و درک مردم از رنگ ها،مذاهب و نژادهای مختلف کاری انجام دهیم.

 

این زن مسلمان ایرلندی که یک کاتولیک بوده است اکنون مواضع منحصر به فردی در مقابله با نژادپرستی دارد.

 

وی می افزاید:من خودم هم زمانی گرفتار این غرض ورزی ها بودم.دهه 1980 را به یاد می آورم که تلویزیون نگاه می کردم ،اخبار جهان را دنبال می کردم و فکر می کردم که مسلمانان دیوانه هستند.

 

لورین می گوید: در کشورهای اروپایی اینطور برنامه ریزی شده است که مسلمانان اینگونه به تصویر کشیده شوند.

 

این تازه مسلمانان ایرلندی در سخنان خود به مناسبت سالگرد روز بین المللی حذف تبعیض نژادی گفت:این مهم است که مردم جهان در از بین بردن تصورات غلط درباره اقلیت ها کوشا باشند و در مقابل نژادپرستی بایستند.

 

روز بین‌المللی حذف تبعیض نژادی( 21 مارس ) از قدیمی‌ترین روزهای بین‌المللی‌ است که توسط سازمان ملل تعیین شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود.این روز یادآور اصول بنیادین مؤثر در شکل‌گیری وحدت و انسجام بین‌المللی و زندگی اجتماعی است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایرلند نژادپرستی اسلام هراسی مسلمان ایرلندی اسلام هراسی تازه مسلمان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان از تهدید‌های دشمنان هراسی ندارد و تهدید‌های دشمن نمی‌تواند نیرو‌های مقاومت را از حمایت مردم فلسطین باز دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شیخ «محمد یزبک» در نشست فکری که حوزه «الامام المنتظر» در بعلبک به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار کرد، گفت: استقامت و پایداری مردم فلسطین و مقاومت آنها پس از گذشت بیش از ۷ ماه جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه نشان دهنده این است که به رغم کشتار و ویرانی توسط این رژیم، پیروزی در راه است.

او تصریح کرد:گسترش جنگ به نفع رژیم صهیونیستی نیست و جنگ در غزه باید متوقف شود.

 

دیگر خبرها

  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • حمایت از ستمدیدگان توصیه صریح دین اسلام است
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)