Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوازی از مردم می خواهد در این روزها بیرون نرفته و در خانه به زندگی شان ادامه دهند.

طرفداری- بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال می گوید یکی باید به هواداران توضیح بدهد چه بلایی سر استقلال آورده‌اند که باشگاه به این بزرگی و عظمت نمی‌تواند خودش را پیدا کند.

محمد نوازی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اتفاقاتی که طی سال گذشته در تیم استقلال رخ داده و همچنین تعطیلی مسابقات فوتبال در ابتدای سال جدید صحبت‌هایی را انجام داده که متن آن را در زیر می‌خوانید:

برای چندمین سال پیاپی مدیریت استقلال دستخوش تغییرات شده و علی فتح‌الله‌زاده هم از سمت خود کنار رفت دیدگاه شما چیست؟

واقعاً احساس می‌کنم پشت سیستم مدیریتی استقلال داستانی وجود دارد، من فکر می‌کنم مسؤولان رده بالای کشور و خود وزیر ورزش باید به این مسائل ورود کنند که چرا هر مدیری به استقلال می‌آید دچار مشکل می‌شود یا فرار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی توضیح بدهد چه بلایی سر استقلال آورده‌اند که باشگاه به این بزرگی و عظمت نمی‌تواند خودش را پیدا کند. شاید اگر این تیم دست پیشکسوتانش بود آنها با کمک مردم تیم را اداره می‌کردند. هرج و مرج و بی‌برنامگی در استقلال موج می‌زند و در اینجا هر کسی ساز خودش را نواخته و اتفاقات عجیب کم رخ نداده است.

منظورت از هرج و مرج چیست؟

شما دیدید امسال چه اتفاقاتی افتاد و قرارداد بازیکنان چگونه امضا شد. از طرفی استراماچونی هم آمد و او هم از استقلال رفت و بعد هم مجیدی آمد و فعلاً سکاندار هدایت استقلال است اما هیچ چیز جور در نمی‌آید و همه دلسرد شده‌اند. برای باشگاه بزرگی مثل استقلال باید تصمیم درست و حسابی گرفته شود و هر غیرفوتبالی پایش را داخل باشگاه نگذارد. متأسفانه در این سال‌ها مربیانی جذب شدند که قراردادهای آن چنانی بسته‌اند اما نه جامی آورده‌ایم و نه اتفاق خوبی رخ داده است. مربی آورده‌ایم که 4 ماه در استقلال کار کرده و کوه بدهی به جای گذاشته است. این مربیان مثل آب خوردن به پولشان می‌رسند اما اگر مربیان ایرانی بخواهند قرارداد امضا کنند برای گرفتن پولشان باید به زمین و زمان رو بزنند. اگر این گونه است ما ایرانی‌ها هم به دلار قرارداد ببندیم. متأسفانه یک عده هم فقط بلدند تعریف و تمجید اَلکی کنند تا در چشم بمانند وگرنه اوضاع و احوال استقلال چندان خوب نیست.

حتما شنیده‌اید که احمد سعادتمند یکی از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال است؟

سعادتمند چه کسی است؟ فقط می‌توانم بگویم هر شخصی را می‌آورند باید استقلالی باشد و بتواند از پس این بدهی‌های سنگین بربیاید. فتح‌الله‌زاده این همه تلاش کرد تا به استقلال برگردد ولی حتماً مشکلی بوده که او زیر 20 روز کار را رها کرد و رفت، به نظرم باید شفاف با مردم صحبت کنند و دلایل تصمیم فتح‌الله‌زاده را بگویند.

سال 98 را از نظر فوتبالی چطور دیدی؟

امسال که برای خود من خوب نبود چون نه تیمی داشتم و نه کار خاصی کردم. برای استقلال هم سال خوبی نبود چون ما نفهمیدیم استراماچونی چرا آمد و چرا رفت. آخر سال هم که به این ویروس عجیب و غریب خورده و کل دنیا را درگیر کرده است.

این روزها یک تعداد از مربیان می‌گویند لیگ باید تعطیل شود اما عده دیگری مخالف هستند، نظر شما چیست؟

باید ببینیم فیفا برای سایر کشورها چه تصمیمی می‌گیرد. در این بین حق تیمی نباید پایمال شود چون یکسری از تیم‌ها واقعاً هزینه کرده‌اند و می‌خواهند از هزینه خود برداشت خوبی داشته باشند. یکسری‌ها برای قهرمانی می‌جنگند، یکسری‌ها برای سهمیه و یک تعداد از تیم‌ها هم می‌خواهند در لیگ برتر بمانند. تصمیم‌گیری در این زمینه واقعاً یک معضل بزرگ است اما باید منتظر باشیم تا ببینیم مدیران کلان AFC و فیفا چه تصمیمی می‌گیرند.

از نظر غیرفوتبالی چه نظری درباره سال 98 داری؟

همه جوره مشکلات را تجربه کردیم از سیل و زلزله گرفته تا این بیماری لعنتی. من اعتقاد دارم سلامتی از همه چیز واجب‌تر است و خواهشم از مردم این است که نکات بهداشتی را رعایت کنند و به توصیه‌های مسؤولین گوش بدهند. کارمندانی که مجبور هستند هر روز با مردم سروکار داشته باشند کار سختی دارند و فقط تصور کنید به خاطر این ویروس عزیزان‌تان از بین می‌روند، شاید با این تصور از خیلی از کارها سر باز بزنید.

یورگن کلوپ ادعا کرده اگر قرار باشد با تعطیلی کل مسابقات حتی جان یک نفر به خطر نیفتد و باعث سلامتی او شود، بهتر است مسابقات برگزار نشود.

بله، این اظهارنظر کلوپ یک درس بود. اگر تمام افتخارات دنیا را داشته باشید اما عزیزانتان کنارتان نباشد ارزشی ندارد.

برای سال جدید چه برنامه‌ای داری؟

اولین آرزویم این است که این ویروس از مملکت ما و از کل دنیا برود امیدوارم آنهایی که دانشمند هستند و از مردم عادی بیشتر می‌دانند بتوانند اقدامی انجام بدهند تا پادزهر این ویروس پیدا شود. ما امسال در خانه می‌مانیم و از همه مردم هم می‌خواهم آنها این کار را انجام دهند تا انشاءالله به امید خدا کرونا را شکست بدهیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

محمد خوش‌چهره گفت: اگر کسی بنده را قبول دارد، من به عنوان دلسوز دارم هشدار می‌دهم که در اقتصاد داریم می‌بازیم. من به دنبال ناامیدکردن نیستم، بلکه هشدار می‌دهم. بعد از عملیات وعده‌صادق ما باید بیشتر در حوزه اقتصاد متمرکز شویم. اسرائیل تمرکز بیشتری می‌کند تا در این حوزه به ما ضربه بزند.

روزنامه جوان با محمد خوش‌چهره گفتگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

در هر نظامی فردی است که بالاترین حرف را می‌زند، حتی در امریکا هم رئیس‌جمهور این مسئولیت را بر عهده دارد، بنابراین رهبری تعیین‌کننده اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های کشور است.

رهبری وظیفه دارند این جهت‌گیری‌ها را مشخص کنند. اینکه چرا برخی مواقع عملیاتی نمی‌شود، مرتبط با عملکرد بخش‌های مختلف کشور است. در ساختار کشور ما قوای مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام استقلال ساختار‌های خود را دارند و این عدم‌تحقق مرتبط با غفلت‌ها، کج‌فهمی‌ها و عدم‌درک و باور در بعضی از سطوح عالی و تصمیم‌گیر و سیاستگذار بوده که در سالیان گذشته اتفاق افتاده است. خود بنده موقع نامگذاری شعار‌های سال دلم می‌ریزد که رهبری فرمایش مهمی را مطرح کردند و ممکن است بخش‌های مختلف با غفلت و برخی بخش‌ها هم با تعمد و شیطنت خلاف سخن رهبری عمل کنند.

تبیین درستی از شعار‌های سال و فرمایشات رهبری نمی‌شود، مثلاً من در جمع برخی روحانیون برجسته سخنرانی داشتم. در آن جمع سؤال این بود که مگر ما کشور کمونیستی که در آن اقتصاد زیربناست، هستیم که این همه بر مسئله اقتصادی تأکید می‌شود؟! من دیدم که درک درستی از جهت‌گیری رهبری شکل نگرفته است.

متأسفانه در خصوصی‌سازی برخی در پوشش مردم، اما در واقع ثروتمندان زالو‌صفت وارد شدند و اقداماتی انجام دادند و خواهان دراختیارگرفتن مراکز مهم اقتصادی مثل پالایشگاه‌ها بودند. این‌ها که مردم نیستند، ما باید حساب مردم با افراد به ظاهر سرمایه‌دار زالوصفت یا سرمایه‌دارنما را جدا کنیم، چون خیلی از این‌ها پول هم نداشتند. واگذاری‌ها به افرادی صورت گرفته است که دغدغه تولید نداشته‌اند بلکه دنبال فروش دارایی این شرکت‌ها بوده‌اند.

برخی مواقع صداوسیما ناخواسته در تقابل با نظام عمل می‌کند. بسیاری از دولت‌ها و مسئولان حرف‌های ناپخته زیادی در تلویزیون می‌زنند که متأسفانه مبنای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری می‌شود. در عین حال در برنامه‌های تلویزیونی دستگاه‌های اجرایی به جای پاسخگویی مطالبه‌گر شده‌اند. این در حالی است که در دهه ۷۰ من با وزیر دولت مناظره و سیاست‌هایش را نقد می‌کردم. همین دو‌سه روز پیش رئیس بانک مرکزی در صداوسیما حاضر شد و به جای پاسخگویی مطالبه‌گری کرد.

من این مسئله را فاجعه زمامداری می‌دانم. رئیس بانک مرکزی به جای پاسخگویی به فاجعه سقوط ارزش پول ملی و سیاست‌های نامناسب ارزی در مورد سقوط ارزش پول ملی، استدلال‌های نادرست می‌کرد.

نظام تصمیم‌گیری ما خیلی وقت است دچار توهم دانایی و آگاهی است. این افراد طعمه راحت برای نفوذ دستگاه‌های جاسوسی دشمن هستند. امروز ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم که از جنگ نظامی هم بالاتر است.

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

دیگر خبرها

  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • نتایج جام حذفی: صعود ملوان، تراکتور و سپاهان
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • گزارش تمرین سپاهان؛ محمد دانشگر پا به توپ شد