Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@01:19:15 GMT

سفر بی سفر

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۹۵۴۰

سفر بی سفر

بعد از گذشت حدود یک ماه از ورود کرونا به کشور و با وجود تمامی تلاش ها برای مهار این ویروس همچنان شاهد سیر صعودی گسترش آن در کشور هستیم. در این شرایط توصیه تمامی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به خصوص سعید نمکی وزیر بهداشت ماندن مردم در خانه و پرهیز از مسافرت و ترددهای غیر ضروری است زیرا این ویروس برایش وزیر، فقیر و ثروتمند تفاوتی ندارد و ممکن است هر فردی را مبتلا کند همچنان که بعد از ورود به ایران هم افراد زیادی از جمله نمایندگان مجلس و افراد سیاسی و حتی پزشکان متخصص را هم مبتلا کرد بنابراین بعد از اعلام نخستین موارد ابتلا به کرونا در آخرین روز بهمن ۱۳۹۸ خورشیدی وزارت بهداشت مرتب بر رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری های لازم تاکید کرد تا دایره شمول مبتلایان به کرونا کم شود، هشدارهایی که همچنان به صورت های مختلف ادامه دارد تا هر چه سریعتر این مهمان ناخوانده از ایران خارج شود در همین راستا صفحات مجازی در توصیه ای از مردم خواسته‌اند که در خانه مانده و به مسافرت نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از صفحاتی که در این خصوص درصدد است که مردم را ترغیب و تشویق به ماندن در خانه کند صفحه اینستاگرام سفر_ بی_ سفر است. در این صفحه آمده است: نوروز ۱۳۹۹ خورشیدی بسیار متفاوت است، مسیری که پیش می‌رویم، جاده‌ای یک‌طرفه به قلب بزرگترین بحرانی است که تاکنون تجربه کرده‌ایم. ‌ اگر در خانه نمانیم؛ اگر قرنطینه را به عنوان تنها راه حل انتخاب نکنیم؛ اگر به خوش‌خیالی در مورد مرگ و میر ۲ درصدی ادامه دهیم؛ اگر سفر کنیم؛ اگر در یک ماه آینده به خود سخت نگیریم؛ بر مرگ‌های بسیاری سوگوار خواهیم بود. ‌در این صفحه چالشی گذاشته شده است با نام سفر بی سفر و از مردم خواسته شده است در این چالش شرکت کنند و آحاد جامعه را به ماندن در خانه دعوت کنند.

پیشنهادات و پیام ها شخصیت ها محبوب برای مقابله با کرونا

در این صفحه اینستاگرام به بازتاب پیوستن افرادی که در چالش نوروز ۹۹ سفر نمی کنم و در خانه می مانم، پرداخته شده است در این قسمت بسیاری از شخصیت ها از جمله بازیگرها، افرادی شناخته شده و یا معمولی به این کمپین پیوسته اند و توصیه می کنند که مردم در خانه بمانند برای نمونه میلادی کی مرام بازیگر می نویسد:در خانه می مانم چون این بهترین راه مبارزه با کرونا است، از دیگر عنوان های این کمپین این است که به خاطر تکرار شدن تمام خاطرات خوب زندگی، به خاطر عزیزانم و کسانی که دوسشان دارم و دوستم دارند در خانه می مانم و در چالش #سفر_بی_سفر شرکت می‌کنم و تا حد امکان سفرهای غیرضروری را تعطیل می کنم‌ اگر شما این پست رو می‌بینی، من شما رو به این چالش دعوت کرده‌ام.

همچنین این صفحه به بازتاب پیام افراد سرشناس و محبوب مانند علیرضا جهانبخش ، سید جواد هاشمی بازیگربرای مقابله با کرونا در شروع سال جدید پرداخته و نوشت:باید در خانه بمانیم هرچند اکثر افراد درآمدشون قطع شده و خسته شده اید و پیش خانواده شرمنده شدید اما شرایط سخت است و باید این زنجیره را قطع کرد و اگر همه افراد یک مدت از خانه بیرون نروند این ویروس را شکست می دهیم علاوه بر این به بازتاب پیام نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در سال جدید پرداخته شده و نوشته در خانه بمانیم، هنوزم شعار اصلی ماست تا بتوانیم بر ویروس منحوس وحشی کرونا غلبه کنیم. ‌

در این صفحه ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی آمده است:واقعا سخته، خیلی سخته، الان که ماها تو خونه ایم کنار عزیزانمون هستیم و داریم فیلم نگاه میکنیم و میگیم و میخندیم این نازنین ها دارن با لباسای ایزوله خدمت میکنن غم دوری خانواده غم از دست دادن همکاراشون بماند. فرشته های نجاتی که با جون دل زحمت کشیدن و از خانواده هاشون دور موندن تا به مردم خدمت کنند. مردم باید با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی کمک حالشون باشند تا این فرشته های مهربون بتونن زودتر به زندگی عادیشون برگردند. همچنین در این صفحه اینستاگرام کلیپ های مختلفی از زحمات کادر درمانی را برای مخاطب ها به تصویر کشیده اند تا مردم ببینند و آگاهی پیدا کنند که این قشر زحمت کش با چه مشکلات و سختی هایی روبه رو هستند. علاوه بر این این پیچ سعی کرده با بازتاب پست های خوانندگان و بازیگران معروف و محبوب مردم را از بحران کرونا باخبر کنند برای نمونه در این صفحه به بازتاب پیام محسن یگانه پرداخته شده و آورد:هیچ وقت فکر نمیکردم یه سالی، نوروز دغدغه مون این باشه که چرا یه عده هیچ چیز و هیچکسی براشون مهم نیست و جمع کردن برن شمال هموطن! هر ده دقیقه تو کشور ما حداقل یک نفر به علت بیماری کرونا داره میمیره! در خانه بمانیم.


بازتاب صحبت های کادر درمانی در خصوص ماندن در خانه

در شرایط این روزها کادر درمانی بیمارستان‌ها، بیشتر از هر شغل دیگری در معرض کرونا هستند. یکی از پرستارها درباره وضعیت کاری این‌روزهای‌شان، می‌گوید: تمام مرخصی‌ها لغو شده. وسایل محافظ شخصی بسیار کم هستند. برای گرفتن ماسک ساده کاغذی باید منتظر بود. این در حالی است که بسیاری از مردم  به توصیه های وزارت بهداشت توجهی نمی کنند.در این ارتباط این صفحه اینستاگرام به بازتاب درد و دلها کادر درمانی پرداخته شده و می نویسد:کادر درمانی هم خانواده دارند، هم دوست دارن تعطیلات نوروز به سفر بروند، استراحت کنند اما به خاطر حفظ سلامت من و تو از همه چیز گذشتن، حداقل ترین کار این بود که خودخواه نباشیم و در خانه بمانیم که باری از روی دوش این عزیزان کم شود.

این صفحه اینستاگرام در کلیپی تصویر کادر درمانی در حالی که نوشته ای مانند چشمان مادرم به خاطر شغل من گریان است در خانه بمانید، اگر ما را دوست دارید و خودتان را دوست دارید در خانه بماندید، ما سفید پوشان خالصانه دوستتان داریم، من هم مثل شما جوانم هزارتا آرزوی رنگارنگ دارم در خانه بمانید، من متاهلم فرزند کوچک دارم چشم امیدش به بازگشت به خانه است به خاطر فرزندم در خانه بمانید، پدرم بیماری قلبی  دارد منم پدرم را دوست دارم در خانه بمانید، دیگه تاب دیدن فوت هموطنانم نداریم در خانه بمانید، من پزشکم دوست دارم زنده بمانم به خاطر من در خانه بمانید و...  در دست داشتند را منعکس کرده است. همچنین در این صفحه اینستاگرام  پیام تبریک سال نو پرسنل زحمتکش بیمارستان پیروز لاهیجان را آورده است در حالی که کادر درمانی از مردم خواسته ‌اند که در خانه بمانند علاوه بر این در عنوانی با نام امیدوارم دیر نفهمیم که چه کار باید می کردیم به مقایسه جاده ها و رفت و آمدهای ایران با ایتالیا، چین و مکه پرداخته و نوشته که در خانه بمانیم قبل از اینکه دیر شود.

برچسب‌ها علیرضا جهانبخش اینستاگرام گیلان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا جهانبخش اینستاگرام گیلان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی ایتالیا علیرضا جهانبخش اینستاگرام گیلان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صفحه اینستاگرام خانه بمانید خانه بمانیم کادر درمانی پرداخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی رئیس جمهور امروز پنجشنبه، در ادامه سفر‌های استانی و بازدید‌ از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، با حضور در بیمارستان شهدای یافت‌آباد از طرح توسعه این بیمارستان که در ساختمانی جدید در حال ساخت است، بازدید کرد.

عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد از سال ۹۳ در سه مرحله با زیربنای هزار و ۱۴۶ متر و سرمایه‌گذاری خیرین، آغاز شده که مرحله نخست آن در ساختمانی با ۵ طبقه، شامل آزمایشگاه، تصویربرداری، اورژانس، آنژیو، جراحی و آی‌سی‌یو، در ۱۰ سال گذشته تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به علت تأمین نشدن منابع مالی، روند ساخت آن متوقف شده بود. رئیس جمهور، ناظر بر نیاز اساسی و مطالبه جدی مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به توسعه فضای بهداشتی ـ درمانی، ضمن بازدید از این طرح، دستور تأمین مالی لازم برای ساخت آن را صادر و مقرر کرد که حداکثر تا دهه مبارک فجر، مرحله نخست طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، تکمیل شود و در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد. آقای رئیسی از تعدادی بیمار بستری در بیمارستان شهدای یافت‌آباد نیز عیادت کرد و میزان رضایت آنان از خدمات درمانی را جویا شد. رئیس جمهور، همچنین از تلاش‌ها و زحمات پرستاران و گروه درمانی این بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران، قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد
  • بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا