Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@10:44:39 GMT

ما، نوروز و «کرونا»

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۹۵۴۳

ما، نوروز و «کرونا»

بسم الله الرّحمن الرّحیم. یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ.

هموطنان عزیز؛ مردم سربلند و شریف ایران؛ سلام و رحمت و برکت های بی انتهای خدا بر شما
فرارسیدن بهار طبیعت را به یکایک شما مردان و زنان این مرز و بوم پرگهر تبریک عرض می کنم و از خدای بزرگ می خواهم که سربلندی و خوشبختی را به همگان ارزانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروز ۱۳۹۹ در وضعیتی استثنایی به ما روی آورده است…
در حالی به استقبال جشن ملی خود می رویم که شیوع «ویروس کرونا» مشکلات و تلخی های بسیاری آفریده است. فراگیر شدن این ویروس در جهان و در ایران موجب بروز دشواری ها و زیان های فراوانی شده که بیشتر گریبانگیر مردم نیازمند و آسیب پذیر گردیده است.

بااینکه همیشه نوروز فرصت و بهانه ای برای نیکوکاری بیشتر بوده است، امسال به دلیل کاهش ارتباطات اجتماعی و مراقبت خانگی امکان عمل به وظایف انسانی و دینی کمتر فراهم است؛ در حالی که نیاز نیازمندان افزایش یافته و ضروری تر شده است. بسیاری از آنان، از سویی درآمدهای اندک روزانه خود را نیز از دست داده اند، و از سوی دیگر، ناچار هستند کالاهای ضروری را به بهایی بالاتر تهیه نمایند؛ اگر بتوانند! خدا نکند که در چنین شرایطی گرفتار بیماری و بدهکاری و مانند آن نیز شده باشند.

اینک هنگامه ابراز وسیع تر نوع دوستی و نمایش بهتر فرهنگ اسلامی و ایرانی است؛ فرهنگی که به ما می گوید: اگر از محنت دیگران بی غم باشیم، نشاید که نام آدمی بر خود گذاریم. ما دلدادگان پیامبری هستیم که مهربانی و دگردوستی بارزترین خوی او بود؛ درود خدا بر او و خاندانش باد که می فرمود:« مؤمنان در دوستی، عطوفت و مهر ورزی نسبت به یکدیگر، چونان یک پیکرند؛ که هرگاه عضوی از آن به درد آید، دیگر اعضا را بی خوابی و تب فرا می گیرد.»

ما پیروان کتابی هستیم که هشدار داده است تا مبادا حتی اختلاف در دین و مرام موجب ترک کمک مالی  به نیازمندان گردد. قرآنی که می فرماید:« هدایت آنها بر تو نیست؛ خداوند، هر که را بخواهد هدایت می‌کند و آنچه از خوبیها و اموال انفاق می‌کنید، برای خودتان است. جز برای رضای خدا، انفاق نکنید و پاداش خوبی ها به طور کامل به شما داده می‌شود؛ و به شما ستم نخواهد شد.»

میزان کمک مهم است، اما اصل کمک مهم تر است. کم یا زیاد به فکر نیازمندان باشیم و از هر طریق ممکن نگذاریم در این روزها دچار مشکلات بیشتری شوند. خانه نشینی اختیاری نباید ما را از احساسات لطیف انسانی غافل کند. چشم های عزیزی در انتظار کمک های ماست: «شتاب کنید برای رسیدن به آمرزش پروردگارتان؛ و بهشتی که وسعت آن، آسمانها و زمین است؛ و برای پرهیزگاران آماده شده است؛ همانها که در توانگری و تنگدستی انفاق می‌کنند.»
 

کد خبر 1367545

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن اسماعیلی نوروز سال نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک

رشد ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، اقلام دارویی ممنوعه برای حجاج، حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان/رشد 30 درصدی مستمری مددجویان

علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل 30 درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت/ به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول امسال

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال 1403 نهایی می‌شود. همچنین بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت.

سلاجقه: حدود 60 میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی سرریز شدن سد کجکی با توجه به بارش موجود در افغانستان و حقابه ایران از هیرمند گفت: حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده که با رایزنی‌های مستمر با این کشور بیشتر خواهد شد.

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط 53 نفر در تصادفات

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از مرگ 1065 نفر در حوادث رانندگی ایام نوروز خبر داد و گفت که این آمار در مقایسه با نوروز سال گذشته، 9.4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید