Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:26:58 GMT

تاکید ترامپ بر روابط اقتصادی و امنیتی واشنگتن و بغداد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۹۸۰۹

تاکید ترامپ بر روابط اقتصادی و امنیتی واشنگتن و بغداد

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای امروز شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ در پیامی نوروزی برای برهم صالح خواستار روابط اقتصادی و امنیتی با عراق شده است.

رییس جمهوری آمریکا گفته است که خواهان فرصت های جدید در ایجاد مناسبات اقتصادی و امنیتی با کشور عراق است.

ترامپ همچنین ادعا کرده است که دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم پیشرفت های بزرگی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شده است که عید نوروز امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا دو کشور برای ایجاد صلح و ثبات در عراق با یکدیگر همکاری می کنند.

رییس جمهوری آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح کرده که از نظر بسیاری از ناظران واشنگتن امسال بیشترین نقش را در بی ثباتی و نا امنی در عراق ایفا کرده و متهم است که درصدد بازگرداندن داعش به این کشور است.

حمله به مواضع الحشد الشعبی، ارتش و پلیس، فرودگاه غیرنظامی کربلا، عملیات جنایتکارانه ترور سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به شهادت رساندن تعدادی از نیروهای مسلح از جمله الحشد الشعبی و نقض مقرر حاکمیت ملی عراق بخشی از اقدام های آمریکا برای برهم زدن امنیت در عراق بوده است.

بر همین اساس وزارت امور خارجه عراق هفته گذشته، سفیر آمریکا در بغداد را به اتهام دخالت های واشنگتن در امور داخلی عراق و نقض حاکم ملی فراخوانده و یادداشت اعتراض تقدیم وی کرده است.

برچسب‌ها برهم صالح گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عراق الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عراق الحشد الشعبی عراق دونالد ترامپ عراق آمریکا عراق عراق آمریکا عراق عراق آمریکا عراق عراق آمریکا عراق برهم صالح گروه تروریستی داعش دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه