Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی یوسفی گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد در زمینه ماسک کمبود داریم که با ورود ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به واردات و تولید ماسک، کمبود‌ها برطرف خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی با توجه به وظایف ماهیتی خود که در قانون مصوب آذرماه سال ۱۳۷۸ مجلس محترم شورای اسلامی ذکر شده، به عنوان بازوی حاکمیتی وزارت بهداشت، تامین کننده تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز مراکز درمانی دانشگاهی و ملزومات حیاتی و استراتژیک موردنیاز بیماران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: لوازم حفاظت فردی در سبد خرید هیات امنا قرار نداشته است ولی با شروع همه گیری بروز کرونا و گزارش وجود کمبود این اقلام در مراکز درمانی، هیات امنا با توجه به ظرفیتهای واکنش سریع خود و تجارب قبلی در زمینه اقدام در شرایط بحران، از روز نخست شیوع این بیماری  در کشور، جهت  پشتیبانی و حمایت از کادر درمانی مراکز بیمارستانی،  بر اساس شاخص بستری و نظرات ستاد پدافند غیرعامل، معاونت درمان و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، از هر طریق ممکن نسبت به تهیه اقلام حفاظت فردی و توزیع آنها در مراکز درمانی اقدام کرد و درهای انبار‌های هیات امنا از آغازین روزهای بحران، به روی بیمارستان‌های کشور باز شد.

 یوسفی تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما تامین همین اقلامی بود که پزشکان و پرستاران خدوم و پرتلاش کشورمان که در خط مقدم درمان بیماران هستند بتوانند با حفاظت کامل در خدمت بیماران باشند.

 رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی افزود: حمایت از گسترش خطوط تولید ماسک مهمترین امری است که می تواند اتفاق بیافتد و ما با پیش خرید دراز  مدت این اقلام از تولیدکنندگان داخلی زمینه سرمایه گذاری جهت خرید و راه اندازی ماشین آلات تولید را فراهم ساخته ایم.

 وی افزود: در صورت افزایش تولید، می‌توانیم توزیع عام داشته باشیم، اما فعلا با توجه به کمبودهای موجود در مراکز درمانی بر اساس شاخص‌های بستری و با حواله اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،این اقلام را  فقط به بیمارستان‌های کشور ارسال می‌کنیم.

یوسفی گفت: هنوز در برخی اقلام به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد نیازمان کمبود داریم که امیدواریم با اقلامی که با کمک و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وارد شده است، این کمبود‌ها نیز جبران شود.

 وی افزود: در خصوص مواد ضد عفونی کننده با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنایع تحت پوشش این وزارتخانه،چهار روز پیش نیاز سه هفته‌ای بیمارستان‌ها را ارسال کردیم و تولید داخلی این اقلام در حال حاضر به حدی رسیده که امکان توزیع آنها از طریق مجاری ذی ربط در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و داروخانه‌ها فراهم شده است.

 رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: ما در این مدت با خرید تضمینی، تولیدکنندگان داخلی را تشویق کردیم و سیاستگذاری کلی کشور بر تولید است و این محموله‌ای که وارد می‌شود، فاصله تولید انبوه تا نیاز بیمارستان‌ها را جبران خواهد کرد.

یوسفی در خصوص قیمت این اقلام هم گفت: ما همه این اقلام را به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهیم، اما اگر توزیع عام صورت گیرد قیمت گذاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حقوق حمایت از تولید درمان سیاست صرفه جویی ارزی مراکز درمانی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان