Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دیدبان حقوق بشر از دولت امارات خواست تا شرایط بازداشت و مراقبت‌های پزشکی زندانیان سیاسی را در سایه خطر شیوع ویروس کرونا بهبود بخشد. ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت امارات لیکس، سازمان دیدبان حقوق بشر از دولت امارات خواست تا مراقبت های پزشکی را برای زندانیان سیاسی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان همچنین تاکید کرد: در سایه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در امارات، لازم است که مسئولان زندانهای امارات آزادی مشروط و مناسب زندانیان مبتلا به ویروس "اچ آی وی" را که از دسترسی منظم به داروها را محروم هستند، مورد بررسی قرار دهند.

سازمان دیدبان حقوق بشر تاکید کرد: ممکن است سیستم بدنی این زندانیان ضعیف باشد که آنها را در معرض بیماری ها مسری قرار می دهد.

این سازمان همچنین تاکید کرد: لازم است که مسئولان اماراتی افرادی را که به صورت غیرقانونی بازداشت شده اند، از جمله زندانیانی که به خاطر مخالفت مسالمت آمیز خود در زندان به سرمی برند، آزاد کنند.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد: اگر مسئولان زندان نمی توانند از زندانیان سایر نیز مراقبت لازم در برابر شیوع کرونا را انجام دهند، پس باید آزادی موقت مناسب این زندانیان در معرض خطر را فراهم کنند.

کرونا مثل سایر بیماریهای واگیردار خطری برای انسان ها به ویژه کسانی که در نزدیک یکدیگر زندگی می کنند، نظیر زندانیان و بازداشتی ها و افراد داخل کمپ های مهاجران به شمار می رود. در امارات دیده شده است که زندانها و بازداشتگاهها و کمپ های مهاجران بیشتر مواقع افراد را در شرایط ناگوار و غیربهداشتی با جمعیت زیاد در کنار یکدیگر نگهداری می کنند و این افراد از کمبود تجهیزات پزشکی رنج می برند و از مراقبت بهداشتی و پزشکی محروم هستند.

مایکل بیچ معاون مدیر بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر گفت: زندانیان مبتلا به ویروس "اچ آی وی" که از دریافت دارو محروم شده اند، اساسا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند، با خطر بزرگی روبرو هستند. مسئولان اماراتی لازم است که فورا آزادی مناسب زندانیان ضعیف تر را بررسی کنند و همچنین زندانیانی که ظالمانه زندانی شده اند و در وهله اول، لازم نبوده که زندانی شوند.

تحقیقات اخیر سازمان دیدبان حقوق بشر نشان می دهد که مسئولان زندان های امارات جلوی دسترسی منظم و بی فاصله مبتلایان به ویروس "اچ آی وی" به درمان ضد رﺗﺮووﯾﺮوﺳﯽ را می گیرند.

قطع درمان باعث افزایش خطر مقاومت ویروس ها می شود و این امر به نوبه خود خطر ابتلا به بیماریهای واگیردار کشنده را تا حد زیادی افزایش می دهد. همچنین سالخوردگان و مبتلایان به بیماریهای زمینه ای نیز در معرض خطر ابتلا به بیماری و مرگ در صورت ابتلا قرار دارند. به گفته وزارت بهداشت امارات، تا 17 ماه مارس سال 2020 میلادی، 113 مورد ابتلا به ویروس ثبت شده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در 17 ماه مارس از مسئولان اماراتی خواستند تا شرایط بازداشت اهانت آمیز در زندان های کشورشان را فوری اصلاح کنند.

در طول سال گذشته، نگرانی ها درباره وخامت حال احمد منصور و ناصر بن غیث فعالان حقوق بشری زندانی افزایش یافت. آنها در شرایطی ناگوار و محروم از مراقبت بهداشتی در دو زندان الصدر و الرزین به سر می برند.

صدها فعال و شخصیت دانشگاهی و وکیل دیگر نیز با مجازات های طولانی مدت در زندانهای امارات در شرایط مشابهی با اتهام های مبهم و سست به سر می برند و به نظر می رسد که امارات حقوق آنها در آزادی بیان و تشکیل جمعیت ها را نقض می کند.

دیدبان حقوق بشر تاکید کرده است که مسئولان امارات براساس قوانین بین المللی حقوق بشر ملزم به تضمین حفاظت از زندانیان و کارمندان زندان در برابر شیوع بیماری و دریافت درمان لازم در صورت بیماری هستند.

این سازمان تاکید کرد: مسئولان اماراتی باید فوری آزادی زندانیانی که اکثر آنها دوره مجازات خود را گذرانده اند، بررسی کنند و کسانی را که بیماری خطرناک یا کشنده یا غیرقابل درمان دارند، آزاد کند.

 دیدبان حقوق بشر افزود: مسئولان اماراتی همچنین باید فوری به ناظران مستقل بین المللی اجازه ورود به کشورشان و نظارت منظم بر زندان ها و مراکز بازداشت را بدهند.

بیچ گفت: درخواست های مکرر از مسئولان اماراتی برای گشودن زندان ها و مراکز بازداشت به روی ناظران بین المللی و مستقل با پاسخ مثبتی روبرو نشده است. در سایه بحران جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، لازم است که دولت امارات فوری شرایط بازداشت را بهبود بخشیده و مراقبت پزشکی را برای بازداشت شدگان و زندانیان تامین کند.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان دیدبان حقوق بشر مسئولان اماراتی مسئولان امارات ویروس کرونا زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است