Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به نظر می‌رسد اتخاذ راهکار کارگشا برای ممنوعیت ورود و خروج غیرضروری در همدان مغفول مانده است، اتفاقی که وزیر ارتباطات در حساب توئیتری خود هم به آن اعلام کرد، «بیشترین جذب مسافر از تهران به همدان».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی در حساب کاربری خود، آمار مسافران نوروزی که تاکنون از تهران خارج شدند را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهرمی بر اساس اینترنت مصرفی مردم خبر داد که تاکنون یک‌میلیون نفر از پایتخت خارج شده‌اند.

جهرمی در توییتر خود نوشت: «مصرف اینترنت نشون میده، نوروز حدود یک میلیون نفر از تهران رفتن بیرون که نوروز قبل ۴میلیون نفر بوده. خروجی قم حدود ۴۰هزار نفر. هرمزگان و یزد و بوشهر هم خروجی داشتن. اما همدان بیشترین جذب رو داشته، ده درصد این جمعیت. بعدش لرستان و چهارمحال و کرمانشاه. شمال و مشهد جذبش خیلی کم بوده»

این توییت که صبح دوم فروردین رسانه‌ای شد همدانی‌ها را نگران کرد. شرایط موجود بیانگر آن است که به‌کارگیری راهکارهای اجرایی برای ممنوعیت هر گونه ورود و خروج از همدان توسط مسئولان ارشد و نهادهای اصلی لازم بود که به کار برده نشد.

متاسفانه در بحران جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا بنابر آمار سازمان بهداشت جهانی، ایران پس از چین و ایتالیا دارای بالاترین نرخ همه‌گیری در جهان است، امروز سرخط توییت وزیر ارتباطات مبنی بر بیشترین جذب مسافر نشان داد راه‌کارهایی که باید برای ممانعت از حضور مسافران در همدان یا درست انجام نشده و یا آن قدر ضعیف بودند که راهگشا نبوده است.

در همدان برخی منابع اطلاع‌رسانی تنها به توصیه برای عدم خروج از شهر و منزل اکتفا کردند و به آماده نبودن شرایط برای پذیرش مسافران؛ اما در عمل اتفاق خوبی برای همدان رقم نخورد.

تاکنون در شهر همدان جز درخواست از مردم برای عدم حضور در سطح شهر و مسافران برای عدم سفر به استان هیچ مداخله‌ای صورت نگرفته و دلیل آنکه هنوز عده‌ای از مردم هشدارها را جدی نگرفته‌اند آن است که هیچ عزم عملی در میان مسئولان دیده نمی‌شود.

عدم اعمال ممنوعیت در فعالیت‌های غیرضروری و تعطیلی مکان‌های تجمع مانند بازارها نه‌تنها منجر به گسترش دامنه بحران و افزایش فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی و پرستاری می‌شود؛ بلکه خسارت مالی را نیز به سبب طولانی کردن مدت بحران افزایش می‌دهد. مردم همدان قطعا درک خواهند کرد که یک قرنطینه عمومی در مدت کوتاه بسیار کم‌خسارت‌تر از یک بحران طولانی‌مدت است اما بر این مهم توسط مسئولان استانی هیچ تاکید عملی جدی نشد.

نهادهایی همچون استانداری، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، میراث فرهنگی و... باید با بکارگیری راهکارهای اجرایی هر گونه ورود و خروج از شهر را به جز در موارد خاص و اضطراری ممنوع اعلام می‌کردند که اعلام نشد و با اتخاذ تدابیر لازم تامین نیازهای مردم به اقلام روزمره را در اولویت قرار می‌دادند که این مهم نیز محقق نشد.

شماره‌های مدنظر وزیر ارتباطات مربوط به همدان است | پذیرش مسافر نداریم

استاندار همدان در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات گفت: آن تعداد شماره‌ای که وزیر ارتباطات بیان کرده‌ به همدان سفر کردند افرادی هستند که زادگاهشان اینجاست و پس از تعطیلی به منزل خود آمده‌اند.

سیدسعید شاهرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به توییت وزیر ارتباطات اظهار کرد: هیچ‌گونه مسافری در استان همدان نداشته‌ و نداریم و هتل‌ها، مدارس و مهمانپذیرها در استان تعطیل است. وی افزود: در تماسی که با وزیر ارتباطات داشتم اعلام کردند در پیام ذکر شده تحلیل در مورد شماره‌هایی است که از تهران خارج و به استان‌های مختلف از جمله همدان رفته‌اند.

استاندار همدان گفت: آن تعداد شماره‌ای که وزیر ارتباطات بیان کرده‌ به همدان سفر کردند افرادی هستند که زادگاهشان همدان است و پس از تعطیلی ایام به منزل و بین خانواده خود آمده‌اند. وی در پایان اظهار کرد: شماره این افراد موجود است و طی پیامکی از آنها خواسته‌ایم در مرحله اول به شهر مبدا بازگردند، در غیر این صورت از منزل خارج نشوند.

کد خبر 494500 برچسب‌ها استان همدان كرونا در ايران سفر - جاده محمد جواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان كرونا در ايران سفر جاده محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد

سید مجتبی حسینی گفت: قرارداد‌های منعقد شده تا کنون شامل ۲ مورد صادرات کشمش، ۲ مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تلغیظ شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

او گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی گفت: استان همدان همچون سال گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

او گفت: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه۶ قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، پانزده تفاهم نامه همکاری اقتصادی نیز به امضاء رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۷۰ کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

حسینی گفت: سفال و کشمش همدان به عنوان ۲ زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

او با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پر رنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات