Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@14:10:34 GMT

اعلام زمان تحویل کلید اولین واحد مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۲۰۶۷

اعلام زمان تحویل کلید اولین واحد مسکن ملی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است، گفت: قیمت مسکن ملی در تمامی شهر‌ها و مناطق یکسان است و ممکن است تنها در برخی از مناطق قیمت‌های واحد‌های مشارکتی تغییر کند.

اسلامی با اشاره به نام گذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: عمران مسکن و ساختمان که خود زمینه اشتغال شده است از مهم‌ترین اقدامات در حوزه جهش تولید بوده و شاخص اقتصادی و عناصر مثبتی را در تمامی حوزه‌ها ایجاد کرده از سوی دیگر ما در بخش راه آهن در هفته گذشته ۲۱۳ واگن راه آهن ساخت تولید داخل را به بهره برداری رسانیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: در ۲۷ اسفند سال ۹۶ قرارداد ساخت و تولید ۷۴۰ دستگاه واگن راه آهن را با سازمان برنامه و بودجه منعقد کردیم و در ۲۷ اسفند ۹۷ تمامی این واگن‌ها را به بهره برداریم رساندیم بنابراین در صورت حمایت و تزریق منابع مالی می‌توانیم رکود ۲۰ ساله در بحث تولیدات واگن را بشکنیم.
اسلامی افزود: در بحث تولید واگن ما توانستیم جهش ۴۰ درصدی داشته باشیم در صورتی که سیستم منابع و تزریق منابع مالی صورت گیرد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه در بحث شیوع ویروس کرونا وزارت راه و شهرسازی عضو اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا است، گفت: در حوزه‌های حمل و نقلی تکلیف و تدابیری را ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده که آن‌ها را انجام می‌دهیم.

او اظهار کرد: در تمامی مراکز و ترمینال‌ها و پایانه‌ها الزامات وزارت بهداشت رعایت و مسافران را غربالگری می‌کنیم، مراکز تجاری و پایانه‌های بار طبق پروتکل‌های بهداشتی و سلامت ضدعفونی و گند زدایی می‌شود.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه در سال ۹۸ راندمان حداکثری داشتیم و توانستیم طرح‌های زیر ساختی را محقق کنیم، گفت: وزارت راه وشهرسازی طبق وعده‌ای که داده بودیم، توانست راه آهن را به ۵ استان متصل کند که یکی از این راه آهن‌ها اتصال میانه به بستان آباد بود.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: توسعه اتوبان‌ها از دیگر پروژه‌های بزرگ ما به شمار می‌رود که مهم‌ترین آن افتتاح منطقه یک آزاد راه تهران شمال و آزاد راه همت _کرج بود که با تمامی کاستی‌ها و کمبود منابع و ابزار‌ها با همت مهندسان و پیمانکاران توانستیم به مرحله اجرایی برسانیم.

او یاد آور شد: با همت مهندسان و پیمانکاران در بخش عمران و ساختمان کشور توانستیم تحرک را ایجاد کنیم با توجه به آنکه این بخش‌ها جزو قطب اقتصادی کشور هستند سعی کردیم تحرک را ایجاد کنیم و در سال گذشته ۷۳۲ کیلومتر بزرگراه ایجاد کردیم و وعده ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را تواستیم محقق کنیم.

او افزود: یک ماه پیش ۱۵۵۰ کیلومتر را تحویل دادند و مابقی این راه‌ها به دلیل مناسب نبودن شرایط آب هوایی باقی ماند که هم اکنون با بهبود شرایط آب هوایی در حال انجام شدن است.

اسلامی یاد آور شد: رئیس جمهور به اتمام ۴ پروژه مهم ریلی تاکید داشته و اعلام کرده تا پایان سال این پروژه‌های مهم را به مرحله عملیاتی برسانیم. در نتیجه برنامه‌ها را برای اجرایی شدن این پروژه‌ها بسیار فشرده خواهد شد. یکی از این پروژه‌ها بندر انزلی و کاسپین است که راه آهن رشت به انزلی را باید به هم متصل کنیم تا نقش موثری در ترانزیت ایفا کند.

او اظهار کرد: راه آهن اردبیل که ریل گذاری آن ۲۰ روز بعد تامین زیر ساخت، آغاز شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن به رشد ۷۴ درصدی رسیده است.

اسلامی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از سخت‌ترین و زیباترین پروژه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود، افزود: در این پروژه یکی دیگر از شاهکار‌های مهندسی کشور و ساخت پل با ارتفاعات بلند انجام شده است.

اسلامی بیان کرد: راه آهن زاهدان به چابهار که با تزریق منابع از صندوق توسعه ملی باعث تسریع در ساخت آن شده است، طبق صحبتی که با رییس جمهور انجام شد بخش بزرگی از این ۴ پروژه باید در سال ۹۹ به اتمام برسد که اجرایی آن نیاز به تزریق منابع مالی دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسکن ملی پارسی خبر تزریق منابع وزیر راه پروژه ها راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند شنبه شب در نشست با فرماندار شهرستان جم، خاطر نشان کرد: تعامل مطلوبی بین بنیاد مسکن و بانک‌های عامل در زمینه اعطای تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی وجود دارد.

وی گفت: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در خصوص آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی محرومین استان بوشهر تصریح کرد: این واحدها بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت است که برای هر واحد مسکونی مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و جمعاً ۱۷۵ میلیارد تومان به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

برومند، از افتتاح ۷۵۰ واحد مسکونی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در دهه حساب ۱۰۰ امام و سالروز تأسیس بنیاد مسکن در سال جاری خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) سال آینده پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی شامل چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی و هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری افتتاح و به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در ادامه ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده، در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و برنامه‌های پیش‌روی بنیاد مسکن را تشریح کرد.

فرماندار شهرستان جم نیز در این نشست ضمن تأکید بر همکاری و هم افزایی بیشتر مجموعه فرمانداری و بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های ملی نهضت مسکن، به بیان دیدگاه‌ها خود و نیازهای شهرستان پرداخت و خواستار تسریع در اجرای این پروژه‌ها شد.

سید محمد احمدپور، بنیاد مسکن را یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دانست و خواستار اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها بخصوص روستاهای محروم این شهرستان شد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همراهی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود.

وی، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند این نهاد انقلابی به برخی مشکلات روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با جلب مشارکت مردمی در عمران روستاها و ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه‌ای، ایمن سازی سکونت گاه‌ها و مقاوم سازی مسکن و تعامل ویژه با دستگاه‌های مرتبط می‌توان خدمات بیشتر و بهتر به روستاییان ارائه داد و پس از این نیز ما تلاش خواهیم کرد تعامل بیشتری با این نهاد انقلابی برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات محرومین جامعه داشته باشیم.

کد خبر 6096738

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • پروژه نهضت ملی مسکن در تنگستان سرعت خوبی دارد