Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:25:11 GMT

کاهش نرخ مسکن، مستلزم کنترل تورم

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۲۵۸۸

کاهش نرخ مسکن، مستلزم کنترل تورم

مهدی سلطان محمدی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره روند بازار مسکن در سال ۹۸ گفت: قیمت بازار مسکن تا به این لحظه رشد قابل توجهی داشته است، ولی از میزان شدتی که از سال ۹۶ و ۹۷ داشته کاسته شده است و شیب افزایش قیمت‌ها کم شده است.

او درباره پیش بینی بازار مسکن در سال ۹۹ گفت: انتظارها بر این است که در سال آینده (۹۹) افزایش قیمت‌ها اتفاق بیفتد، قیمت‌ها به هر حال افزایشی خواهد بود و بنظر می‌رسد که آن شیوه سابق نتواند ادامه داشته باشد و با نرخ تورم همه نرخ‌ها افزایشی باشند و حوزه مسکن تا حدودی با تورم همراهی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که کمتر از تورم، قیمت مسکن رشد پیدا کند، ولی این به معنای کاهش قیمت مسکن یا ثبات آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس مسکن مطرح کرد: انتظار بر این است که وقتی شرایط اقتصادی افزایشی است، تورم نقطه‌ای بالای ۲۲ درصد و تورم کلی سالیانه حدود ۳۵ درصد داریم قیمت مسکن هم به تبع آن افزایشی خواهد بود.

او درباره تغییر قیمت مسکن در شهرستان‌ها برای سال ۹۹ گفت: قیمت مسکن در شهرستان‌ها وابسته به شرایط عرضه و تقاضای خود است و همبستگی که با بازار تهران دارد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹

سلطان محمدی اظهار کرد: یک همبستگی عمومی قیمت مسکن بین تهران و شهرستان‌ها وجود دارد که تغیرات نرخ مسکن در تهران باعث تغییر قیمت‌ها اما با شدت کمتری در شهرستان‌ها می‌شود.

این کارشناس درپاسخ به سئوال مبنی بر اینکه وضعیت مالیات بر مسکن در سال ۹۹ چگونه است و آیا بر روند قیمت مسکن اثر می‌گذارد؟ گفت: احتمال اینکه مالیات بر مسکن بقدری باشد تا بر روند بازار تغییر کلی دهد ضعیف است، اما تاثیر خود را بر قیمت مسکن می‌گذارد.

او درباره میزان خرید و فروش‌ها گفت: اگر قیمت‌ها به ثبات نسبی برسد و خریدار‌ها توانایی خرید داشته باشند ممکن است که حجم معاملات بیشتر شود، ولی میزان تقاضا خیلی شدید نخواهد بود و تقاضای واقعی همچنان ضعیف است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مسکن افزایش قیمت مسکن قیمت مسکن در سال 99 مسکن در سال شهرستان ها قیمت مسکن قیمت ها سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس آنها شد؛ همچنین با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است. بنابراین، انتظار می‌رود معاملات تهاتری رونق بیشتری پیدا کند.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» و «منطقه ۲۰» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6097535 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن