Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@18:04:02 GMT

شیوع بالای کرونا در برخی شهرهای لرستان

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۲۸۰۰

شیوع بالای کرونا در برخی شهرهای لرستان

استاندار لرستان گفت:شیوع کرونا در برخی از شهرهای استان به نسبت جمعیت آنها بالا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیدموسی خادمی امشب در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تبریک سال جدید، اظهار داشت: متأسفانه لرستان همچون سایر نقاط کشور از استان‌های آلوده به ویروس کرونا است که در برخی از شهرها به نسبت جمعیت میزان شیوع این ویروس بالاتر بوده و ضروری است هم استانی‌ها به موضوع رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خادمی با اشاره به اینکه در تأمین مایحتاج اولیه مردم مشکلی نداریم تصریح کرد: بازارهای استان از مواد غذایی تأمین هستند و اقلام بهداشتی مانند الکل، شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده با توجه به این اینکه لرستان تولید کننده الکل و مواد بهداشتی است، یافت می‌شود و مشکل اصلی استان و کشور در تامین ماسک و دستکش است. 

وی در ادامه افزود: لرستان جزو اولین استان‌هایی بود که موضوع عدم استقبال از مسافرت به استان را با توجه به شرایط کنونی مطرح و همان ابتدا اطلاع رسانی در این زمینه برای هموطنان انجام شد که پیامد آن کاهش ۸۰ درصدی مسافرت به استان نسبت به سال گذشته است. 

استاندار لرستان با اعلام اینکه جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد، مطرح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تنها ورود ۱۳ هزار تلفن همراه به استان ثبت شده که بخش عمده‌ای از آنها لرستانیهای مقیم سایر استان‌های کشور بودند و برای دیدار با خانواده‌های خویش به استان سفر کرده‌اند که با توجه به استقرار آنها در منزل بستگان و عدم حضور در اماکن عمومی ضمن رعایت نکات بهداشتی توسط آن‌ها امیدواریم مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. 

خادمی به نقل از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، گفت: ورودی و خروجی‌های شهرها نباید بسته باشد اما موضوع کنترل درگاه‌های استان از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفته و ۲۳ اکیپ پایگاه سلامت متشکل از نیروهای پزشکی، هلال احمر، پلیس راه و نیروی انتظامی به منظور انجام تست و خدمات رسانی به مردم در ورودی شهرها مستقر شدند. 

استاندار لرستان در پایان خواستار عدم حضور در اماکن عمومی و پر ازدحام شد و گفت: بارعایت نکات بهداشتی توسط مردم و پرهیز از ترددهای بی‌مورد، امیدواریم شیب نمودار مبتلایان به ویروس کرونا سیر نزولی پیدا کند و به زودی از بحران خارج شویم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان مواد غذایی کرونا رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ