Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@14:40:14 GMT

نجفی قاتل شد/ سوءقصد به جان امام جمعه کازرون

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۳۰۱۵

نجفی قاتل شد/ سوءقصد به جان امام جمعه کازرون

در 7 خرداد ماه سال 98 ایران شاهد عجیب‌ترین قتل تراژدیک 50سال گذشته خود بود. محمدعلی نجفی، وزیر اسبق آموزش و پرورش و شهردار اسبق تهران، همسر خود را به قتل رساند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در تاریخ 7خرداد 98 خبری جنجالی و شوکه کننده‌ای مبنی بر قتل «میترا استاد» همسر دوم و جنجالی محمدعلی نجفی در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد تهران با اصابت گلوله منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی همه هنوز در بهت و این اتفاق و خبر بودند پس از تحقیقات اولیه پلیس وبررسی دوربین‌های مداربسته برج محل وقوع جنایت، دستور بازداشت اولین مظنون جنایت صادر شد. پس از صدور این حکم بازداشت در کمال ناباوری محمدعلی نجفی متواری شد.

اما ساعاتی بعد در اتفاقی محتمل محمدعلی نجفی، که پس از قتل متواری شده بود، با مراجعه به پلیس آگاهی تهران به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه خود از قتل همسرش را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.

محمدعلی نجفی تاکید داشت در صحنه درگیری با همسر و شلیک گلوله به سمت میترا استاد، یکی از گلوله‌ها کمانه کرده و به پای وی برخورد کرده و زخمی شده بود.

در همین بین شایعات و احتمالاتی متعددی مبنی بر بدرفتاری محمدعلی نجفی با همسرش و پسر میترا استاد در فضای خبری کشور پیچید.

فردای آن روز محمدعلی نجفی ساعت 11 صبح وارد دادسرای امور جنایی تهران شد و در اولین جلسه بازپرسی حضور یافت.

از دیگر شایعات موجود در پیرامون این اتفاق، ادعای محمدعلی نجفی مبنی بر همکاری میترا استاد با سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور بود.

در طول تمام فرایند دادگاه، محمدعلی نجفی همواره اصراری بر نداشتن برنامه از پیش تعیین شده برای قتل میترا استاد داشت و هدف خود را تهدید، عنوان کرد.

او همواره خیانت مقتوله را نسبت به خود انکار کرد و افزود: ولی مدام میترا استاد مرا تهدید به خیانت و ارتباط با مردانی که قبل از من با آنها ارتباط داشت می‌کرد.

نجفی از تهدیدهای پی در پی میترا استاد نسبت به زندگی خود همواره گله کرد.

محمدعلی نجفی در خصوص خبر خودکشی اش توضیحی نداد ولی بیان داشت در نهایت خدمتکار هتل به وضعیت زمانی من در هتل مشکوک شد و در اتاق را باز کرده و با بدن نیمه جانم مواجه شد که بعد از انتقال به بیمارستان وضعیتم بهبود یافت.

تاریخ اولین دادگاهی محمد علی نجفی 22 تیرماه 98 مقرر شد.

و اما بعد از تمام جنجال و حواشی که داستان تراژدیک مرد دیروز سیاست به دنبال داشت فردای آن روز یعنی 8 خردادماه امام جمعه کازون به ضرب چاقوی یک مهاجم، به قتل رسید.

قاتل امام جمعه کازرون فردی بوده که با لباس تعزیه مقابل خانه خرسند، منتظر بازگشت او مانده و بعد از اصرار به گرفتن عکس، با چاقو به سینه حجت‌الاسلام خرسند چند ضربه زده است.

او فردی ۴۰ ساله بوده که به شغل عکاسی و فیلمبرداری اشتغال داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نجفی محمد علی نجفی محمدعلی نجفی میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • ببینید | واکنش متفاوت یک امام جمعه به بازگشت دوباره گشت‌ ارشادها
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است