Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: طی روزهای اخیر یک سامانه بارشی در استان بوشهر فعال شده است و طی این مدت شاهد بارش‌هایی در نقاط مختلف استان خصوصاً در شهرستان‌های جنوبی استان بودیم.

در پی فعالیت این سامانه و بر اساس پیش بینی کارشناس هواشناسی استان بوشهر با توجه به کاهش قابل توجه دما در سطح استان باید تدابیر لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز دمای شهر بوشهر ۲۲ درجه، برازجان ۲۷ درجه، گناوه ۲۳ درجه، دیلم ۲۴ درجه، جم ۱۵ درجه، دیر ۲۰ درجه و عسلویه ۲۲ درجه بوده است.

کاهش شدید دما

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از کاهش قابل توجه دمای هوا در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: انتظار می‌رود کشاورزان مراقبت لازم را از محصولات خود داشته باشند.

پیام مساعدی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از ظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه دمای هوا به طور ناگهانی و قابل ملاحظه‌ای حدود شش تا ۱۲ درجه کاهش یابد.

کشاورزان مراقب باشند

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و کاهش دما‘ کشاورزان محترم به منظور پیشگیری از آسیب احتمالی به محصولات، اقدامات زیر را انجام دهند.

۱- ردیف‌های کشت محصولات جالیزی را با پلاستیک بپوشانند.

۲- در ساعات اوج سرما (۳ تا ۶ بامداد) سیستم آبیاری را در مزارع گوجه فرنگی دیرکاشت روشن کنند.

۳- از هرگونه تغذیه و سم پاشی در ساعاتی که هوا سرد است پرهیز کنند.

۴- باغات مرکبات را آبیاری کنند.

۵- سیستم گرمایش گلخانه را روشن کرده و از ورود هوای سرد به گلخانه جلوگیری کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر تغذیه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکبات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم

 آب سد طالقان سی ام فروردین و با تاخیر به اراضی کشاورزی رسید و سه روزی است که قطع و باعث خسارت به محصولات کشاورزی شده است.

کشاورزان برای انتقاد از این مشکلات و عدم رسیدگی به آن از سوی مسئولان مقابل استانداری جمع شدند.

 جمشیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گفت: آب قطع نشده، اما بخاطر وضعیت مخزن سد طالقان دبی آب کاهش یافته و این موضوع در حال پیگیری است.

جمشیدی افزود: این مشکل با توجه به آخرین وضعیت سد طالقان در حداقل زمان مرتفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • چرا نمی‌توان بالای کوه اورست تخم مرغ آب‌پز کرد؟
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • دمای هوای زنجان کاهشی شد
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت