Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سازمان حمل و نقل هوایی منطقه آمریکایی لاتین (ALTA) به تازگی برآورد و اعلام کرده است که ایرلاینهای این منطقه از لغو پروازهای ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا، هشت میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که شرکتهای هواپیمایی مستقر در منطقه آمریکای جنوبی یکی پس از دیگری به لغو و تعلیق پروازهای بین المللی خود اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به منظور حفظ سلامت و بهداشت جامعه و همچنین جلوگیری از انتقال و انتشار بیشتر این ویروس خطرناک و مرگبار، تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را لغو کرده و به حالت تعلیق در آورده اند.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان و تحلیلگران فعال در سازمان حمل و نقل هوایی منطقه آمریکای لاتین (ALTA) به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که ایرلاین های مستقر در این منطقه از لغو و تعلیق پروازهای ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا که در نهایت منجر به زمین گیر شدن هواپیماها و تعدیل نیروهای انسانی و افزایش هزینه های مربوطه خواهد شد، با بحران های مالی گسترده ای مواجه شده و متحمل ضرر و زیان هشت میلیارد دلاری خواهند شد. 

به عنوان مثال، ایرلاین کوپا ایرلاینز به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور پاناما اعلام کرده که از تاریخ ۲۲ مارس تا ۲۱ آوریل سال جاری میلادی تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را لغو خواهد کرد.

اندکی پیشتر نیز ایرلاین اینترجت مکزیک به عنوان یکی از بزرگترین ایرلاین های فعال در این کشور نیز از لغو تمامی پروازهای بین‌المللی خود از تاریخ ۲۴ مارس سال جاری میلادی تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

کلمبیا نیز در اقدامی مشابه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که تمامی سفرها و پروازهای بین المللی ورودی به این کشور را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت و بهداشت جامعه ممنوع اعلام خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی آویانسا (Avianca) به عنوان ایرلاین حامل پرچم کشور کلمبیا نیز روز جمعه اعلام کرده بود که بالغ بر ۵ هزار نفر از کارکنان و پرسنل این ایرلاین بزرگ را به مرخصی بدون حقوق فرستاده است.

دولت آرژانتین نیز نخستین کشور آمریکای لاتین بود که هفته گذشته از منع ورود تمامی مسافران خارجی به مرزهای این کشور خبر داد. 

در میان کشورهای این منطقه استراتژیک، برزیل که بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین به شمار می رود، تنها کشوری بوده که همچون سایر همسایگان خود، تاکنون محدودیت‌های جدی و سختگیرانه‌ای در تردد و سفرهای هوایی اعلام نکرده و به گفته وزارت حمل و نقل این کشور هنوز برنامه‌ای برای تعطیلی فرودگاه های برزیل ندارد.

همزمان با شروع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

پیش‌تر کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) با انتشار گزارشی مفصل در خصوص ضرر و زیان های مالی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند. 

سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا نیز در برآوردهای قبلی خود اعلام کرده بود که کاهش تردد، تعلیق و لغو پروازها موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی با یک کاهش ۴.۷ درصدی روبرو شود که این بیشترین میزان از بحران های مالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به شمار می رود. این در حالیست که هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در جهان روی میزان سوددهی و درآمدزایی ایرلاین ها هنوز معلوم و مشخص نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کرونا در پروازها کرونا در آمریکا ویروس کرونا اعلام کرده بین المللی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث‌اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین در بیانیه‌ای اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ/ و اگر مؤمنید، سستى مکنید و غمگین مشوید، که شما برترید»
(سوره مبارکه آل عمران/ آیه ۱۳۹)

Do not weaken or grieve: you shall have the upper hand, should you be faithful

بار دیگر حاکمان کشور‌های غربی خوی وحشی گری خود را به نمایش گذاشتند؛ روز‌های گذشته جامعه جهانی شاهد تبلور بلوغ و انسانیت جنبش‌های دانشجویی ایالات مختلف آمریکا در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت همیشه قهرمان فلسطین است.

شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

اما خوی وحشی گری حاکمان کشور‌های غربی، به خصوص آمریکای جنایتکار این اقدام شجاعانه و انسان دوستانه جنبش‌های بیدار دانشجویی را به وحشی‌ترین حالت ممکن سرکوب کرد.

با صراحت می‌گوییم، دستگیری و سرکوب دانشجویان آمریکایی گواهی بر ادعای کذب آزادی بیان و احترام به جایگاه دانشجو و دانشگاه است. اثرات منفی و اهانت به دانشجو و حریم مقدس دانشگاه توسط آمریکای مدعی حقوق بشر و آزادی بیان گریبان او و رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

ما دانشجویان استان قزوین اعلام می‌داریم؛ در راستای خیزش سراسری جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا از هرگونه حمایت دریغ نکرده و خود را در کنار شما مبارزانِ بیدار بر علیه ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه می‌دانیم، زیرا شما را در کانونی‌ترین نقطه مبارزه بر علیه رژیم غاصب می‌دانیم که مانند همه مجاهدان جان برکف در صف اول جهاد حضور یافته اید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین این اقدام حاکمان آمریکای جنایتکار و شرکای خبیث اش را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع و سلام خود را از جنبش‌های بیدار دانشجویی استان قزوین به همسنگران و دانشجویان بیدار جهان اعلام می‌دارد.

وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ (سوره مبارکه حج، آیه ۴۰)

دیگر خبرها

  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمریکای شعله‌ور!
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟