Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:54:08 GMT

بازدید مجازی از جاذبه‌ های گردشگری قزوین در نوروز ۹۹

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۳۹۸۸

بازدید مجازی از جاذبه‌ های گردشگری قزوین در نوروز ۹۹

محمدی از امکان بازدید مجازی از جاذبه ‌های تاریخی و گردشگری این استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، «نادر محمدی» بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی کشور، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب ‌ترین راه  برای آشنایی هموطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس گردشگران می‌توانند در ایام نوروز از طریق پایگاه الکترونیکی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین به آدرس www.qchto.ir از طریق اطلاعات تصویری و نوشتاری با تاریخ، فرهنگ، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و صنایع‌دستی این استان بیش ‌از پیش آشنا شوند.

 

وی تصریح کرد: همچنین این امکان برای گردشگران وجود دارد تا با کلیک بر روی آیتم «تور مجازی» در منوی فرعی سایت از آثار تاریخی قزوین اعم از خیابان سپه و مجموعه دولتخانه صفوی، کاخ موزه چهلستون، سرای تاریخی سعدالسلطنه، آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، آب انبار سردار بزرگ، حسینیه امینی‌ها، موزه حمام قجر، مسجد جامع عتیق، دروازه تهران قدیم، دروازه درب کوشک، کلیسای کانتور و مدرسه امیرکبیر ( عمارت تاریخی سردار مفخم ) بازدید داشته باشند.

 

محمدی خاطر نشان کرد: همچنین نرم افزار اندروید گردشگری قزوین هم با معرفی بیش از ۵۰ بنای تاریخی شهر قزوین، اماکن مورد نیاز گردشگران، مسیریابی آنلاین و آفلاین و امکان نصب رایگان بر روی گوشی در اختیار گردشگران قرار دارد.

 

وی یادآورشد: استان قزوین با برخورداری از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع  هرساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری بوده و امید داریم با شکست کرونا و عبور از این بحران باردیگر شاهد حضور گردشگران عزیز در استان تاریخی قزوین باشیم.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازدید مجازی ایام نوروز بناهای تاریخی صنایع دستی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، گفت: امسال این روستا، یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.
رستگاری افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیازبوده، که هم اکنون در حال انجام است.
 خانم نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، گفت: مرمت و بازسازی، لکه گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.
احیا فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلو‌های بین المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی اداب و رسوم و غذا‌های محلی از اقداماتی است که باهمکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است. 

حسینی رئیس شورای اسلامی روستای فهرج هم، گفت: روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله اثارتاریخی ارزشمندی دارد.
مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی وجاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.
روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیارزیبا و آثار و بنا‌های تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد