Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@15:29:41 GMT

۹۰ درصد ثبت نام کنندگان در سایت سلامت غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۴۴۳۰

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در شانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: تا به امروز برای کنترل بیماری کرونا در استان عملکرد خوبی داشته ایم.

استاندار زنجان، به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: از امروز روزانه 150هزار ماسک تولید می‌شود که برای این کار فنی و حرفه ای نیز به میدان آمده و با تامین مواد اولیه تولید ماسک می توانیم ظرفیت تولید را نیز افزاش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان زنجان پیش از این واحدهای تولید کننده ماسک نداشت و در سه هفته اخیر با خرید دستگاه و مواد اولیه لازم، ماسک تولید می شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برای تامین و تولید اسپری و ژل ضدعفونی کننده میزان تولید الکل استان را به سه برابر افزایش دادیم و الان دو واحد تولیدی پدیده شیمی قرن و ساینا در این زمینه مشغول تولید هستند.

تامین هزار تخت بیمارستانی و پیش‌بینی 3 هزار و 500 تخت نقاهتگاهی و همچنین آماده سازی و توزیع 4 میلیون دستکش لاتکس و نایلونی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای تامین اقلام بهداشتی است که در استان صورت گرفته و تعاونی داروسازان مسئول توزیع این اقلام است.

فتح الله حقیقی آموزش و اطلاع رسانی مناسب و صحیح را یکی از راه‌های مهم برای کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه دانست و از نقش پررنگ صداوسیمای مرکز زنجان در آگاهی دادن به مردم و تهیه پخش برنامه‌های مرتبط با موضوع کرونا قدردانی و تاکید کرد: برای اینکه به هدف خود که همانا ریشه کنی بیماری است دست یابیم باید برای صداوسیما نیز اعتبارات ویژه در نظرگرفت تا از عهده ماموریت و رسالت خود برآید.

مدیرعالی اجرایی استان با قدردانی از کسانی که در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در سایت Salamat.gov.ir نام نویسی و غربالگری شده اند گفت: 90درصد ثبت نام کنندگان غربالگری شده اند و فقط در شهر زنجان از برنامه عقب هستیم لذا خواهش ما از مردم این است با مراجعه به این سایت اطلاعات خواسته شده را وارد و در جریان سلامتی خود قرار گیرند.

طرح غربالگری کرونا با هدف درمان در خانه و پرهیز از حضور در بیمارستانها اجرا می شود و یکی از عوامل موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری کروناست.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن