Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@14:35:08 GMT

نامه ترامپ به رهبر کره شمالی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۴۵۸۴

خرداد: خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد یکشنبه تایید کرد که رییس جمهوری آمریکا برای همکاری در مقابله با کرونا به کیم جونگ اونگ نامه نوشته است.
به گزارش خرداد،تسنیم به نقل از رویترز، کره شمالی با استقبال از این اقدام رییس جمهوری آمریکایی آن را نشانه "روابط شخصی و بسیار محکم" میان دو رهبر با وجود اصطکاک‌های اخیر خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرد، ترامپ در نامه‌ای به کیم گفته است تحت تأثیر تلاش‌های رهبر کره شمالی برای دفاع از مردم خود در برابر ویروس کرونا قرار گرفته است. 
یک مقام ارشد کاخ سفید نیز با تایید ارسال نامه به رهبر پیونگ یانگ گفت: این اقدام در راستای تلاش‌های وی (ترامپ) برای همکاری با رهبران جهان در مواجه با بیماری همه گیری (کرونا) است. 
این مقام آمریکایی که رویترز نامی از وی نیاورده است افزود: ترامپ به دنبال ادامه ارتباطات با رهبر کره شمالی است. 
به رغم آنکه تاکنون هیچ گزارشی از میزان ابتلا و مرگ شهروندان کره شمالی ناشی از ویروس کوید-۱۹ منتشر نشده است، دولت این کشور روز شنبه تردد در معابر به ویژه با وسائل نقلیه عمومی بدون ماسک را ممنوع کرد.
دولت کره شمالی قوانین سختگیرانه‌ای را برای شهروندان خود هنگام تردد در اماکن عمومی، به ویژه هنگام سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی وضع کرد تا از این طریق از شیوع تازه و یا گسترش شیوع بیماری مهلک کرونا در کشور جلو گیری کند.
دولت این کشور با استقرار هزاران مامور در اماکن عمومی برای انجام نظارت های پزشکی از آنها خواست تا از تردد مردم با وسایل نقلیه عمومی بدون ماسک صورت و نیز بدون ضد عفونی کردن دست‌ها قبل از سوار شدن به این وسایل همچون، قطار بین شهری، قطار شهری، اتوبوس و تاکسی جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، تاکنون آمارهای مشخصی درباره میزان ابتلا به ویروس «کرونای جدید» در کره شمالی که با دو کشور چین و کره جنوبی مرز مشترک دارد وجود ندارد.
چین و کره جنوبی جزو قربانیان اولیه بیماری «کووید-۱۹» بودند. این بیماری بر اثر ورود ویروس SARS-Cov-۲ یا همان ویروس مشهور به کرونای جدید به بدن ایجاد می‌شود. 
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این بیماری به سطح «همه‌گیر جهانی» رسیده است. 
کره شمالی پس از شیوع این ویروس در چین برای جلوگیری از شیوع آن مرزهای خودش را به طور کامل بست که این موضوع به تعطیلی تجارت قانونی و توریسم منجر شد.
ممکن است این اقدامات در جلوگیری از سرایت بیماری به کره شمالی موثر واقع شده باشد.
دولت آمریکا بدون ارائه هیچ مستنداتی مدعی شده که کرونا در کره شمالی شیوع پیدا کرده اما این کشور از ارائه آمار درباره آن خودداری می‌کند. 
«ژنرال رابرت آبرامز»، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جمعه گذشته در یک کنفرانس خبری مدعی شد که شاهد فعالیت‌های نظامی قابل توجه در کره شمالی نبوده و به همین دلیل این کشور هم درگیر کرونا است. برچسب ها: ترامپ ، رهبر کره شمالی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ رهبر کره شمالی رهبر کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت