Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@02:42:53 GMT

"چای" کرونا دارد یا ندارد؟

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۲۲۰

'چای' کرونا دارد یا ندارد؟

آفتاب‌‌نیوز :

حبیب جهانساز با بیان اینکه عمده چای کشور در دواستان گیلان و مازندران تولید می شود، گفت: سطح زیر کشت باغهای چای گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار بوده که ۹۰ درصد آن در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران است.

وی ادامه داد: امسال بالغ بر ۱۲۶ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبزچای از کشاورزان استان گیلان و مازندران خریداری کردیم که ۱۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک در این دو استان تولید شده است.

رییس سازمان چای کشور اضافه کرد: حدود ۵۰۰۰ تن صادرات چای داخلی داشتیم. عمده خریداران ما نیز افغانستان، عراق، آذربایجان و تا حدودی روسیه هستند. البته هدف ما بیشتر تامین بازارهای داخلی است، زیرا سالانه تقریبا ۸۰هزار تن چای در کشور مصرف می شود. همچنین واردات چای بیشتر از کشور سریلانکا انجام می شود.

جهانساز با اشاره به اینکه چای دسته بندی های متفاوتی از جمله ممتاز، قلم، شکسته و باروتی دارد و در بسته بندی های متفاوت نیز در بازار عرضه می شود، اظهار کرد: بسته به نوع، کیفیت چای و بسته بندی آن قیمت چای متفاوت است و در بازار از کیلویی ۳۷هزار تومان تا ۶۰هزار تومان به فروش می رسد. البته ممکن است از این مقدار کمتر هم در بازار وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: قیمت چای خارجی نیز عمدتا کیلویی بیش از ۱۰۰هزار تومان است، زیرا واردات آن با ارز آزاد بوده و نوسانات ارز بر آن تاثیر گذار خواهد بود اما از نظر کیفیت تفاوتی چندانی با چای ایرانی ندارد.

رییس سازمان چای با اشاره به اینکه آمادگی آن را داریم که با رعایت نکات بهداشتی از چای در اردیبهشت ماه بهره برداری کنیم، گفت: ویروس کرونا با محصولات غذایی جابه جا نمی شود. به عبارت دیگر چای چیده شده برای فرآوری در دمای بیش از ۹۰درجه قرار می گیرد و پس از آن نیز دم می شود؛ بنابراین خود چای مشکلی ندارد اما تمهیداتی برای کاهش تراکم نیروی انسانی در بهره برداری از چای در نظر گرفته ایم؛ به طوری که محصولات برداشت شده را به مرور تحویل بگیریم و در طول روز فرآیند خرید انجام شود تا مشکلی از این جهت نیز نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چای کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برای نخستین بار در سطح کشور سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش و دمای هوا ویژه استان گیلان را به سفارش اداره کل هواشناسی استان گیلان طراحی و راه اندازی کرد.

این سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی با توجه به جایگاه استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در سطح کشور و همچنین آگاهی از وضعیت جوی ماه‌های آینده این استان که می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌های کلان استان به ویژه در حوزه آب و کشاورزی داشته باشد توسط محققین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، طراحی و راه اندازی شد؛ این سامانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از فروردین ماه سال جاری (ابتدای فصل کشت) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هدف اصلی این پروژه بومی سازی و ارتقای دقت پیش بینی‌های بلند مدت که از طریق پس پردازش برونداد مدل‌های پیش بینی دینامیکی موسوم به (ECMWF) و با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی جهت پیش بینی وضعیت بارش و دمای هوا برای ۳ تا ۶ ماه آینده استان گیلان انجام می‌شود.

کد خبر 6100120 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • جایگاه نخست گیلان در تولید خاویار در کشور
  • راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران