Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت نوروز سال 99 و عید مبعث پیامبر اسلام(ص) به‌صورت زنده از شبکه خبر سیما آغاز شد.

محورهای سخنان مقام معظم رهبری به شرح ذیل است: 

* رهبر معظم انقلاب ما هر سال مراسم ابتدای سال را زیر سایه حضرت رضا (ع) و در کنار زوار برگزار کرده و نوروز خود را با این دیدار انجام می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر آن است که  هر کجای کشور هستیم صلوات مخصوص حضرت رضا را بفرستیم.

* عید سعید مبعث را تبریک عرض می‌کنم و انمروز جز بزرگترین اعیاد اسلامی ماست، ضمن اینکه مجددا عید نوروز و حلول بهار به همه ملت عزیر تبریک می‌گویم. مبعث روز با اهمیتی است که باید اهمیت آن را بدانیم. این واقعه و حادثه‌ای که خداوند از دیگر پیغمبران تعهد گرفته است.

* خداوند از پیامبران بزرگ طول بزرگ تاریخ تعهد گرفته است که به پیغمبر بزرگ اسلام مثل چنین روزی ایمان آورده و او را یاری کنند. نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل تحریف نشده وجود داشته است و حتی اسم احمد (پیغمبر اسلام) را حضرت عیسی (ص) در تورات اشاره کرده‌اند. 

* بعث محتوای عظیمی دارد که برای ما در شرایط امروزی کاربرد دارد. بعث و وحی الهی حقایقی را برای بشریت روشن کرده است و اگر انسان به این حقایق ایمان بیاورد حیات طیبه به آنها خواهد رسید که زندگی پرشیرین و مطلوب بوده و انسان اگر به این حقایق و معارف آشنا شوند حیات طیبه خواهند داشت. 

* منظومه معرفتی اسلام درباره اسلام و نقش او در عالم و ذات اقدس پرودگار و صفات و اسما الهی درباره مسیر انسان در دنیا بوده و حقایق بسیار مهمی بوده و سلسله معرفتی اسلام بوده و انسان‌ها را هوشیار و بیدار می‌کند.

* بخش دیگر حقایق منظومه ارزشی اسلام است که اسلام آنها را تثبیت کرده و آحاد مردم و جوامع مردمی موظف هستند خود را به این ارزش‌ها به دلیل سعادت نزدیک کنند که حلم و گذشت صفات فردی انسان بوده و کرامت انسانی و سبک زندگی و عدالت اجتماعی هم صفات عمومی است.

* عده‌ای به خطا تصور می‌کنند عدالت اجتماعی از غرب آمده که این تصور اشتباه است.
غرب پس از رنسانس با این مفاهیم آشنا شده در حالی که اسلام بیش از 1400 سال قبل در قرآن به آن اشاره کرده است. 

* غرب هیچگاه نه به آزادی عمل کرده و به عدالت اجتماعی؛ در حالی که اسلام هم گفته و هم به آن اشاره کرده است. دستور پیغمبر در قرآن کریم مبنی بر اجرای عدالت وجود دارد. 

* اصل بعثت همه انبیا و ارسال کتب قسط اجتماعی و اقتصادی است. بیان حضرت امیرالمومنین (ع) درباره آزادی هزار سال قبل و پیش از بیان غربی‌ها وجود داشته است.

این خبر در دست تکمیل است ...

منبع: نماینده

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب اسلامی عید مبعث پیامبر اکرم نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه شماره 441 خط حزب‌الله، برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از 200 دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط شده و هر روز ساعت 13 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند:  «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟