Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:34:12 GMT

برای امنیت فیزیکی احتیاج مبرمی به امنیت روانی داریم

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۴۵۶۰۴

برای امنیت فیزیکی احتیاج مبرمی به امنیت روانی داریم

جواد میری گفت‌: فعالیت ناآگاهان در فضای مجازی موجب تشویش اذهان و اوج‌گیری استرس و اضطراب می‌شود. آن هم در شرایطی که برای حفظ امنیت فیزیکی احتیاج مبرمی به امنیت روانی داریم تا بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق شویم.

به گزارش ایسنا، جواد میری، جامعه‌شناس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: فضای مجازی حاوی اطلاعات وسیعی است؛ در حالی که نکته مهم در اطلاع‌رسانی این است که درباره فیلم یا مطلب منتشرشده آشنایی و تخصص حداقلی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: در واقع یک انسان عادی نمی‌تواند درباره همه موضوع‌ها دانش کافی داشته باشد و اظهار نظر کند. پس چون اکثر آنهایی که اینستاگرام دارند، مطلع از امور نیستند و باید از کنار پست‌هایشان با بی‌توجهی عبور کرد. البته متخصصان می‌توانند از همین فضای اینستاگرام بهره ببرند و به افکار عمومی آگاهی بدهند.

او افزود: همچنین باید اشاره کرد که فعالیت ناآگاهان در فضای مجازی موجب تشویش اذهان و اوج‌گیری استرس و اضطراب می‌شود. آن هم در شرایطی که برای حفظ امنیت فیزیکی احتیاج مبرمی به امنیت روانی داریم تا بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق شویم.

میری همچنین تصریح کرد: یکی از دلایل رجوع همگانی به فضای مجازی عملکرد بد و غیر قابل دفاع صداوسیماست که باعث شده در ۲ دهه اخیر روزبه‌روز با ریزش بیشتر مخاطب مواجه شود؛ به طوری که نسبت به صداوسیما انزجار ملی به وجود آمده است. اگر چنین نبود، صداوسیما می‌توانست با دعوت از چهره‌هایی که مورد قبول عموم هستند برنامه‌های موثری روی آنتن ببرد.

او ادامه داد: چند روز پیش در برنامه «این ‌شب‌ها» که از شبکه یک پخش می‌شود، آقایی در پاسخ به سوال مجری گفت، مردم در مجموعه آپارتمانی که زندگی می‌کنند با هم نماز جماعت بخوانند و اذان هم بگویند. معلوم است چنین اظهار نظرهایی هم وهن دین است و هم باعث بدبینی خواهد ‌شد. در واقع باید به سراغ آدم‌هایی رفت که حواس‌شان به این دنیاست و فعالیت خود را فقط محدود به کتاب‌های دینی نمی‌کنند. البته زهد و عرفان خوب است اما باید هر مسلمانی بداند در چه زمانه‌ای زندگی می‌کند و شیخِ چند کتاب باشد تا در کنار زبان دین، زبان دنیای امروز را هم بشناسد.

جواد میری در پایان گفت‌: کرونا به بیش از ۱۴۰ کشور جهان سرایت کرده است. پس لازم است وضعیت را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا هم از شر این بلا خلاص شویم و هم برای بحران‌های احتمالی آینده تجربه‌هایی گرانبها به دست آوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امنیت روانی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس

 عکسی در فضای مجازی از شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه منتشر شد که بسیاری از مخاطبان را شوکه کرد.

اما این عکس واقعی نیست که در فضای مجازی منتشر شده، تنها شیطنت کاربران فضای مجازی با هوش مصنوعی است که عکس واقعی را در پایین این عکس مشاهده می‌کنید.


ترلان پروانه که خودش شوکه شده است ادعا کرده اصلا گوگوش را ندیده است.

منبع: ساناپرس

tags # ترلان پروانه ، گوگوش سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • شباهت جالب نوه گوگوش به ترلان پروانه همه را شوکه کرد + عکس
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است