Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام آماده باش نیروهای امدادی استان برای مقابله و کنترل سیل احتمالی، گفت: با وجود بارش های شب گذشته و مسدود شدن مسیرهای روستایی فریدونشهر، تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بارش‌های روز گذشته در مناطق غربی استان، اظهار کرد: تاکنون خسارتی گزارش نشده است اما برخی از راه‌های پشتکوه فریدونشهر مسدود شده که توسط عوامل راهداری بازگشایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مناطق غربی استان بارش برف گزارش شده است، افزود: در چادگان ۱۸ سانتی متر و در بویین میاندشت و فریدونشهر ۲۵ سانتی متر برف از شب گذشته تا کنون برف باریده است و طبق پیش بینی‌ها کاهش پنج تا هفت درجه‌ای دما را در این مناطق خواهیم داشت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این سامانه بارشی امروز بعد از ظهر شهرهای شمالی، شرقی و شمال شرق استان را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد از این رو هشدارهای لازم به عوامل اجرایی شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، کاشان، نطنز، خوروبیابانک و میمه اعلام شده است که بارش آبگرفتگی و سیلاب محلی به دنبال دارد.

شیشه فروش با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران برای کنترل و مقابله با کرونا و سیل مرخصی‌ها از مدتی پیش لغو شده است، اظهار کرد: ستادهای سیل ۱۰۸ شهر و ۹۰۰ روستا در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حالت آماده باش قرار دارند؛ همچنین ۴۲ پایگاه امدادی هلال احمر و یک پایگاه امداد هوایی با یک بالگرد در استان مستقر شدند.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ پایگاه فعال فوریت‌های پزشکی و ۴۲ راهدارخانه برای مقابله با سیل، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران همه گیری کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی به عوامل اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری ابلاغ و دستور العمل های لازم برای مقابله با سیل همزمان با کرونا اعلام شده است که برای لایروبی رودخانه‌ها و یا کمک رسانی به سیل زدگان با استفاده از ماسک و لوازم ضدغفونی و رعایت اصول بهداشتی مراقبت لازم را داشته باشند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری و راهداری عملیات رسوب برداری و لایروبی رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها را اجرا می‌کنند، یادآور شد: تقویت سیل بندها توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها از اولویت‌های پیشگیری از سیل است؛ همچنین شهرک‌های صنعتی نیز باید با نصب سیل بند از تجهیزات خود مراقبت کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌ها از بعد از ظهر امروز تا فردا شدت بیشتری خواهد داشت، از هموطنان خواست که با توجه به بحران کرونا و احتمال وقوع سیل از سفر به استان اصفهان خودداری کنند.

کد خبر 415945

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیشه فروش ستاد مدیریت بحران سیلاب اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ستاد مدیریت بحران برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از افزایش شدت بارش باران در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: به سبب شدت بارندگی و ریزش کوه مسیر جاده شیرینو به گله‌دار و جاده باغان مسدود شده است. - اخبار استانها -

کورش دهقان مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به فعال شدن سامانه بارش باران در استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا تیم‌های امدادی ساحلی و دریایی، جاده‌ای و کوهستانی استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته تاکنون هیچ حادثه و تلفاتی بر اثر بارش باران گزارش نشده است گفت: شدت بارش باران اکنون در جنوب استان بوشهر گزارش شده و در این راستا تیم‌های امدادی فعال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر یکی از حوادث جنوب استان در شهرستان کنگان را مسدود شده جاده شیرینو به گله‌دار اعلام و تصریح کرد: به سبب شدت بارش باران و ریزش کوه جاده مواصلاتی شیرینو و گله‌دار که دو استان فارس و بوشهر به هم متصل می‌کند مسدود شده و تیم‌های راهداری با همکاری پلیس راه، فرمانداری کنگان و بخش‌داری سیراف در حال بازگشایی مسیر هستند.

دهقان با اشاره به شدت بارش باران در دشتی اضافه کرد: شدت بارش باران در دشتی به تأسیسات و شبکه برق‌رسانی باغان صدمه وارد کرده و تیم اتفاقات برق در حال رفع مشکل هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، جاده باغان هم به سبب آبگرفتگی و ریزش کوه مسدود است و تیم‌های امدادی و راهداری در حال رفع مشکلات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر آبگرفتگی در شهر دیلم و مسیر جاده‌ای را از دیگر موارد در جریان بارندگی امروز دانست و خاطرنشان کرد: اکنون بارش باران بر روی قسمت مرکزی استان بوشهر و ارتفاعات متمرکز است.

دهقان ادامه داد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی و صدمات جسمی در استان بوشهر گزارش نشده است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز