Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ گزیده بیانات آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی که بصورت زنده و مستقیم با ملت ایران سخن می‌گویند به این شرح است:

-ما هر سال مراسم اول سال را در زیر سایه حریم حضرت رضا (ع) برگزار می‌کردیم در خدمت مردم مشهد و زوار. نوروز با این دیدار مزین می‌شد که امسال محرومیم. بهتر این است که هرجا هستیم از راه دور صلوات مخصوصه را عرض کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-اهمیت مبعث را باید بدانیم. مبعث واقعه‌ای است که خداوند از پیغمبران دیگر نسبت به آن تعهد گرفته است. خداوند از پیامبران خواسته به پیامبر اسلام ایمان بیاورند و او را یاری کرده و به پیروان خود معرفی کنند.

-بعثت محتوای عظیمی دارد. بعثت حقایقی را برای بشریت روشن کرد. اگر بشر به این حقایق ایمان بیاورد، حیات طیبه یعنی زندگی شیرین و مطلوب هم در دنیا و هم آخرت به آن‌ها می‌رسد.

-منظومه ارزشی اسلام یکی از حقایق بعثت است. مردم موظف هستند خود را به این ارزش‌ها نزدیک کنند. این ارزش‌ها شامل خلقیات فردی تا مفاهیم عمومی و زندگی ساز مثل آزادی، کرامت و عدالت می‌شود.

-برخی به غلط تصور می‌کنند عدالت و آزادی از غرب آمده است. غرب سه چهار قرن است که با این مفاهیم آشنا شده در حالیکه هزار سال قبل از آن، اسلام این مفاهیم را بیان کرده است.

- غرب از آزادی و عدالت صحبت کرد، اما هیچ وقت به آزادی و عدالت عمل نکرد، اما این مفاهیم توسط پیامبر اسلام اجرایی شد.

-احکام فردی و اجتماعی اسلام منطبق بر ارزش‌های اسلامی است. این‌ها مجموعه است که در بعثت به مردم هدیه داده شد. اگر بخواهیم این ارزش‌ها محقق شود، به قدرت سیاسی نیاز دارد. اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدر‌ها و تنبل‌ها زیر بار نمی‌روند.

-پیامبر (ص) قبل از هجرت به مدینه، از مردم این شهر بیعت گرفت و اولین کار پیامبر (ص) در مدینه، تشکیل حکومت بود.

-پیامبران دشمنان زیادی دارند و وقتی حکومت تشکیل می‌دهند، دشمن خارجی هم اضافه می‌شود، مخالفان عدالت و آزادی دشمن پیامبر می‌شوند.

جامعه نخستین اسلامی در مدینه شامل هفت هشت هزار نفر می‌شد. به برکت ارشاد، احکام و معارفی که پیغمبر (ص) ایجاد کرد که روز به روز بر تعداد مسلمین افزوده شد. در قرن چهارم هجری، جامعه اسلامی از لحاظ سیاسی وسیع‌ترین جامعه در دنیا بود. از لحاظ دانش پیشرفته‌ترین سطح علمی و به لحاظ نظامی، قدرتمند بود.

-این مخصوص زمانی است که خلفای نابابی مثل بنی امیه و بنی عباس بر سر کار بودند، اگر ائمه سرکار بودند، پیشرفت چند برابر بود.

-این همان نسخه‌ای است که امام خمینی (ره) به آن عمل کرد. معارف، ارزش‌ها و احکام همان معارف، ارزش‌ها و احکام پیامبر (ص) است. امام (ره) می‌دانست ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران رسوخ دارد. قدرت ایمانی مردم خیلی زیاد است و امام (ره) این را می‌دانست و مساله حکومت اسلامی را مطرح کرد. زمینه ایجاد حکومت اسلامی هم فراهم بود؛ یعنی حکومت فاسد و ظالمی وجود داشت.

مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا امسال در مشهد مقدس برگزار نشد.

-اگر امروز صادقانه عمل کرده، کوته بینی و ساده نگری نداشته باشیم و تنبلی نکنیم، می‌توانیم ایران را به قله سیاسی، نظامی، فرهنگی، علمی، اقتصادی برسانیم، البته هدف دور ما ایجاد تمدن اسلامی است.

-از دشمنی با انقلاب اسلامی نباید تعجب کرد. دشمنان با هم علیه انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند. امروز دشمن کم نداریم، اما خبیث‌ترین دشمن ما آمریکا است. مسئولان آمریکایی وقیح، دروغ گو، طماع، ظالم، بی رحم، تروریست، شارلاتان، پشت سر هم انداز هستند.

 

در حال تکمیل ....

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sBq خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آیت الله خامنه ای ویروس کرونا ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند

رئیس قوه قضاییه گفت: مجموعه قضایی استان هرمزگان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

به گزارش مشرق، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای چهارشنبه‌شب (۱۲ اردیبهشت) در بدو ورود به استان هرمزگان و در نخستین برنامه از سفر رسمی و بدون تشریفات خود، با قریب به هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان دیدار کرد.

رئیس عدلیه طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام و کشورمان، سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان و اقدام علیه ظالمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن از مردم غزه را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده و خیزش دانشجویی در نقاط مختلف دنیا در حمایت از فلسطین، روز به روز درحال گسترش است؛ این نکته قابل ذکر است که مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند و بدون تردید خداوند پاداش این مجاهدت‌ها و حمایت‌ها را خواهد داد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیروهای انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین روز کارگر را نیز گرامی داشت و بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه، با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات همکاران قضایی گفت: شهادت می‌دهم که مسئولان مربوطه در ستاد قوه قضاییه تمام وسع خود را به کار گرفته‌اند تا مسائل و مشکلات معیشتی شما همکاران قضایی را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به رئیس کل دادگستری استان هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و قضات این استان تشکیل دهد.

رئیس عدلیه افزود: مجموعه قضایی استان هرمزگان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضایی استان هرمزگان گفت: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی از ناحیه مراجعان مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند؛ لذا قدر خانواده خود را بسیار بدانید؛ مبادا اضطراب و سنگینی کار را به خانه منتقل کنید؛ نگویید من وسایل زندگی را برای خانواده‌ام فراهم کردم و به این امر اکتفا کنید بلکه با حضورتان و عطوفت‌تان اجازه ندهید خدای ناکرده گسستی در خانواده‌تان ایجاد شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «قهرمانی» رئیس کل دادگستری استان هرمزگان طی سخنانی گفت: از رئیس قوه قضاییه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضایی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضایی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضایی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رییس قوه قضاییه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضایی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضایی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صددرصد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضایی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضایی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قصاییه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضایی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ذهن آمریکااندیش
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود