Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن احتشام در گفت‌وگو با خبرنگارمهر اظهارکرد: توجه به موضوع تولید در نامگذاری‌های سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان‌دهنده اهمیت این مسئله در توسعه اقتصادی است و ما برای کاهش آسیب‌هایی چون بیکاری چاره‌ای جز توجه به تولید نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه باید از تولید به ارزآوری برسیم، بیان‌کرد: سال گذشته «سال رونق تولید» اقدامات بسیار خوبی چون تأمین سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای تولیدی و بازگشت برخی واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتشام ادامه‌داد: البته واحدهایی که به چرخ تولید بازگشتند هنوز به ظرفیت اسمی تولید خود نرسیده‌اند تا توجیه اقتصادی پیدا کنند که با تلاش و کوشش بیشتر باید این اقدام در سال جهش تولید رخ دهد.

وی افزود: جهش تولید نیازمند برنامه‌ریزی برای بهبود فضای کسب و کار، حمایت از بنگاه‌های فعال در عرصه تولید در عرصه‌های مختلف و تسهیل صادرات و مبادله کالا در گمرکات است که هر کدام از این موارد بسیار تأثیرگذار در رونق و جهش تولید خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تولیدکنندگان، تجدید نظر در نظام مالیاتی و اصلاح سیاست‌های مرتبط با تأمین اجتماعی از مهمترین زیرساخت های ضروری برای رسیدن به گام بلند جهش تولید است.

احتشام با اشاره به اینکه در کنار موضوع تولید باید به صادرات نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم در رفع مشکلات صادرکنندگان این است که روش‌های برگشت ارز را ساده‌تر و متناسب با بازارهای هدف صادراتی طراحی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه صادرکنندگان در یک عرصه رقابتی قرار دارند، بیان‌کرد: همچنین در راستای رونق صادرات حتماً باید مشوق‌های صادراتی را در نظر گرفته و در زمینه بازاریابی و برند سازی نیز به تولیدکنندگان و صادرکندگان کمک کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند در زمینه تأثیر شیوع کرونا بر روند صادرات در خراسان‌جنوبی ادامه داد: هر چند این امر ممکن است تنگناهایی را به وجود آورده باشد ولی مرز ماهیرود باز و روند صادرات همچنان ادامه دارد.

کد خبر 4883867

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی بیرجند بیرجند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی حوادث چهارشنبه سوری قزوین شیراز استانداری سمنان نوروز ضدعفونی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۴۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان